Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές/φοιτήτριες να μπορούν:
1. να εφαρμόζουν τις γενικές αρχές της ψυχογλωσσολογίας στη διερεύνηση της γλωσσικής παραγωγής και κατανόησης
2. να συγκρίνουν και να αξιολογούν γλωσσολογικές προσεγγίσεις βασιζόμενοι/-ες σε πειραματικά πορίσματα επεξεργασίας γλώσσας από τυπικούς και μη-τυπικούς πληθυσμούς
3. να επεξεργάζονται και να προσεγγίζουν κριτικά ερευνητικά άρθρα και μελέτες στο χώρο της ψυχογλωσσολογίας
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα περιλαμβάνει μια εισαγωγή στην έννοια και στη μεθοδολογία της επιστήμης της ψυχογλωσσολογίας καθώς και σε θέματα που αφορούν στην κατανόηση και παραγωγή της γλώσσας σε επίπεδο λέξης και πρότασης αντλώντας παραδείγματα από το λόγο νευρο-τυπικών ομιλητών καθώς επίσης και από επίκτητες και εξελικτικές διαταραχές του λόγου. Επιμέρους ζητήματα αφορούν στην εξέταση πειραματικών δεδομένων από τις περιοχές της κατάκτησης μητρικής γλώσσας, της λεξικής αναγνώρισης, της οργάνωσης του νοητικού λεξικού, της επεξεργασίας προτάσεων, της σχέσης γλώσσας και επιτελικών ικανοτήτων σε τυπικούς και μη-τυπικούς μονόγλωσσους και δίγλωσσους πληθυσμούς παιδιών και ενηλίκων.
Λέξεις Κλειδιά
γλωσσική επεξεργασία, γλωσσικές διαταραχές, επιτελικές ικανότητες, διγλωσσία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Carroll, D. W. (2004). Psychology of language. Belmont, CA: Wadsworth/Thomson Learning.
Field, J. (2004). Psycholinguistics. The key concepts. London: Routledge.
Pinker, S. (1994). The language instinct. New York: Perennial Classics.
Pinker, S. (2007). The stuff of thought: Language as a window into human nature. New York: Viking.