ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 3α

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 3α / Special aspects of the History of Art IΙIa
ΚωδικόςΕΘΙΤ73
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΣτέλλα Λάββα
Γνωστικό ΑντικείμενοΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΘΕΩΡΗΤΙΚΟ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016474

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 3
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΘεωρητικό742

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 3α
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600132143
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Γαλλικά (Εξέταση)
  • Γερμανικά (Εξέταση)
  • Ιταλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Να έχει εξεταστεί επιτυχώς τα μαθήματα •'Ιστορία της Τέχνης Ι-Αρχαιότητα'(YΘΑ1) και •'Ιστορία της Τέχνης ΙΙ- Βυζάντιο' - Να έχει πρόσβαση σε υπολογιστή - Να έχει την ικανότητα παρουσίασης ενός θέματος σε powerpoint
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Εξοικείωση με την ιστορία και τα μνημεία της βυζαντινής Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα εκείνα της πρώϊμης και ύστερης βυζαντινής περιόδου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
H Θεσσαλονίκη ως κέντρο βυζαντινού πολιτισμού Ι: Η Θεσσαλονίκη υπήρξε καθόλη τη διάρκεια της βυζαντινής αυτοκρατορίας η δεύτερη σημαντική πόλη και αποτελεί σήμερα κέντρο βυζαντινού πολιτισμού. Το 1988 η Unesco ανακήρυξε 15 μνημεία της πόλης ως παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά. 1. Τείχη (4ος/5ος αιώνας)/2.Ροτόντα [Άγιος Γεώργιος](4ος αιώνας)/3.Αχειροποίητος (5ος αιώνας)/4.Αγιος Δημήτριος (7ος αιώνας)/5.Mονή Λατόμου[Όσιος Δαυίδ]/6.Αγία Σοφία (8ος αιώνας)/7.Παναγία Χαλκέων (11ος αιώνας)/8.Άγιος Παντελεήμων (14ος αιώνας)/9.Άγιοι Απόστολοι (14ος αιώνας)/10. Άγιος Νικόλαος Ορφανός (14ος αιώνας)/11.Αγία Αικατερίνη (14ος αιώνας)/12.Εκκλησία Σωτήρος (14ος αιώνας)/13.Μονή Βλατάδων (14ος αιώνας)/14. Προφήτης Ηλίας (14ος αιώνας)/15Βυζαντινά Λουτρά (14ος αιώνας).
Λέξεις Κλειδιά
Πολιτιστική Κληρονομιά, Βυζαντινή Τέχνη, Τοπογραφία, Αρχιτεκτονική, Γλυπτική, Μωσαϊκά, Τοιχογραφίες, Χειρόγραφα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
DVD's με εκπαιδευτικό περιεχόμενο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων210,7
Σύνολο602
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτές τελικές εξετάσεις (προφορική παρουσίαση με powerpoint ή γραπτή εργασία) κατά 50%)και με την παρουσία/συμμετοχή των φοιτητών/τριών στο μάθημα (50%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1.Ε.Κουρκουτίδου-Νικολαϊδου, Αναστασία Τούρτα, Περίπατοι στη βυζαντινοί Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις «Καπόν», Αθήνα 1997 2.Ε.Κουρκουτίδου-Νικολαϊδου, Χρ.Μαυροπούλου-Τσιούμη, Χ.Μπακιρτζής κ.ά. Ψηφιδωτά της Θεσσαλονίκης, 4ος – 14ος αιώνας, Εκδόσεις «Καπόν», Αθήνα 2012
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Παναγιώτα Ασημακοπούλου-Ατζακά, Το επάγγελμα του ψηφοθέτη, 4ος - 8ος αιώνας, Εκδόσεις "Άγρα", Αθήνα 2011 2. Διονυσίου του εκ Φουρνά, Ερμηνεία της βυζαντινής ζωγραφικής τέχνης, Ρωσική Αρχαιολογική Σχολή,Αγία Πετρούπολη 1909, ανατύπωση από εκδόσεις 'Σπανός', Αθήνα 1997 3. Ευαγγελία-Μαρίνα Τσιγαλά, Οι τεχνικές της ζωγραφικής μέσα από το έργο των μεγάλων ζωγράφων, Εκδόσεις "Επίκεντρο", Θεσσαλονίκη 2011
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-01-2019