ΣΧΕΔΙΟ 1

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ 1 / Drawing I
ΚωδικόςΥΚΣΧ14
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕυάγγελος Πλοιαρίδης
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠΠΔΕ 2
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006685

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 16
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό115

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ 1
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600132341
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Επιδιώκει τη συνολική εικαστική καλλιέργεια του φοιτητή θέτοντας σαν βασικό άξονα την εικαστική του έρευνα στο σχέδιο. Μέσα από την καθημερινή εργασία στο εργαστήριο, και μέσω σεμιναρίων που προσεγγίζουν τη σύγχρονη σκέψη στο σχέδιο, με επισκέψεις σε Μουσεία και Γκαλερί της Ελλάδας και του εξωτερικού, αλλά και με ομιλίες και επισκέψεις σε εργαστήρια σημαντικών καλλιτεχνών οι φοιτητές καλούνται να αναπτύξουν μια εικαστική γλώσσα μέσω του σχεδίου, που θα αποτελέσει την βάση της πρωτογενούς εικαστικής τους πρότασης στα επόμενα έτη. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται από τους φοιτητές: -Να έχουν λύσει σε μεγάλο βαθμό θέματα παρατήρησης και σχεδιαστικής απόδοσης της αναλογίας, ροής του φωτός (φωτοσκίαση), σύνθεσης, κατάκτησης υλικών όπως κάρβουνο, μολύβι, γραφίτη, μελάνι, παστέλ και άλλων, σε δεδομένα ζωντανά θέματα στο εργαστήριο (μοντέλο, νεκρή φύση κ.ά) -Δυνατότητα επεξεργασίας μίας εικαστικής ιδέας και αποτύπωσης της μέσω του σχεδίου. -Δυνατότητα ενοποίησης μορφής και περιεχομένου του καλλιτεχνικού προϊόντος, ώστε να έχει αξιώσεις έργου τέχνης. -Εξοικείωση με την ορολογία των εικαστικών τεχνών σε τεχνικό και θεωρητικό επίπεδο. -Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας για την τεχνική εφαρμογή στο έργο τους. -Δυνατότητα να διδάσκουν σχέδιο και να οργανώνουν εργαστήρια σχεδίου. Υπό μορφή σεμιναρίων δίνεται έμφαση σε θέματα επαγγελματικής πρακτικής (δημιουργία πορτφόλιο διοργάνωση εκθέσεων κ.τ.λ.) με σκοπό να τεθούν τα προβήματα και να αναπτυχθούν οι δυνατότήτες των φοιτητών μέσα στον καλλιτεχνικό επαγγελματικό χώρο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ασκήσεις σχεδίου στο εργαστήριο από φυσικό πρότυπο (ανθρώπινο μοντέλο) και νεκρή φύση αντικειμένων σε φυσικό φωτισμό, με υλικά όπως κάρβουνο, μελάνι, ακρυλικά, μολύβι, παστέλ και άλλα, σε χαρτί διαφόρων διαστάσεων, από μικρό σκίτσο έως μεγάλα σχέδια φυσικού μέγέθους. Σεμινάρια για χρήση υλικών, όπως και σεμινάρια σχετικά με σύγχρονους καλλιτέχνες που έχουν επιλέξει την γλώσσα του σχεδίου ως εικαστική πρόταση. Έρευνα των φοιτητών σχετικά με την πορεία και μετεξέλιξη του σχεδίου μέσα στην ιστορία της Τέχνης, και την θέση του στο σήμερα. Η έρευνα γίνεται με βιβλιογραφία στην βιβλιοθήκη, στο διαδίκτυο και σε επισκέψεις σε μουσεία, γκαλερί, Art Fairs, και Μπιενάλλε σύγχρονης Τέχνης.
Λέξεις Κλειδιά
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Καλλιτεχνικά Υλικά
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές για τη διδασκαλία του μαθήματος, γίνεται χρήση σχεδιαστικών προγραμμάτων μέσω Η/Υ. Προτείνονται επισκέψεις μέσω διαδικτύου σε μεγάλες γκαλερί, μουσεία, ιστοσελίδες μέσω του εργαστηρίου και της βιβλιοθήκης. Οι φοιτητές χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική αλληλογραφία ως άμεσο μέσο επικοινωνίας και έχουν πρόσβαση στις ανακοινώσεις του εργαστηρίου που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Τμήματος.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια100,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,3
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο1003,3
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων100,3
Καλλιτεχνική δημιουργία200,7
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Πρόοδος εντός του εργαστηρίου (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση). 2. Προσωπική εργασία εκτός εργαστηρίου. 3. Προφορικές παρουσιάσεις εργασιών. 4. Εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις. 5. Τελική εξέταση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Σύγχρονη Τέχνη, Τσιγκόγλου Σταύρος 2. Art Book, ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-07-2019