Διαταραχές Ομιλίας και Λόγου

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔιαταραχές Ομιλίας και Λόγου / Speech and Language Disorders
ΚωδικόςΓλ 559
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016499

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔιαταραχές Ομιλίας και Λόγου
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Class ID
600132961
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
•γνώση των διαφορετικών μοντέλων γλωσσικών διαταραχών •κατανόηση του μηχανισμού στης επικοινωνιακής αλυσίδας •γνώση της κατηγοριοποίησης των γλωσσολογικών παθολογιών •βασική γνώση και ορολογία που σχετίζεται με τις διαταραχές ομιλίας και γλώσσας, •ικανότητα χρήσης εμπειρικών δεδομένων για την μελέτη διαφορετικών παθολογιών
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό προσφέρει μια επισκόπηση των διαταραχών ομιλίας, ακοής και γλώσσας σε παιδιά και ενήλικες. Αρχικά εξετάζει διαφορετικά μοντέλα των γλωσσικών διαταραχών και προχωρά στην συζήτηση των στοιχείων της επικοινωνιακής αλυσίδας. Προσφέρει μια ταξινόμηση των γλωσσολογικών παθολογιών και εξετάζει μια ποικιλία διαταραχών συμπεριλαμβανομένων των φωνολογικών διαταραχών/διαταραχών άρθρωσης. των σχιστιών, των διαταραχών φώνησης, ευχέρεια, κινητικών διαταραχών και διαταραχών κατάποσης, εξελικτικών διαταραχών, επίκτητων διαταραχών σε παιδιά και ενήλικες και των διαταραχών ακοής. Εξετάζει επίσης στοιχεία της αξιολόγησης και της παρέμβασης. Το μάθημα χρησιμοποιεί εμπειρικά δεδομένα για την καλύτερη κατανόηση των διαταραχών.
Λέξεις Κλειδιά
διαταραχές ομιλίας ακοής γλώσσας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων782,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών792,9
Εξετάσεις792,9
Σύνολο27510
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Eργασία: βιβλιογραφική επισκόπηση και ανάλυση μιας διαταραχής της ομιλίας ή γλώσσας (50%) Τελική εξέταση (50%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Baken, R. & Orlikoff, R. F. (2000) Clinical Measurement of Speech and Voice. London: Singular. Bauman-Wangler, J. (2015) Articulation and Phonology in Speech Sound Disorders: A Clinical Focus (5th Edition). Pearson. Behrman, A. (2012) Speech and Voice Science (2nd Edition). Plural Publishing, Inc. Bernthal, J. E., Bankson, N. W., Flipsen, P. (2012) Articulation and Phonological Disorders: Speech Sound Disorders in Children (7th Edition). Pearson. Boone, D. R., McFarlane, S.C., Von Berg, S.L. Zraick, R. I. (2013) The Voice and Voice Therapy (9th Edition). Pearson. Brookshire, R. H., McNeil, M. R. (2014) Introduction to Neurogenic Communication Disorders, (8th Edition). Mosby. Chapey, R. (2008) Language Intervention Strategies in Aphasia and Related Neurogenic Communication Disorders (5th Edition). LWW. Crystal, D. (1993) Introduction to Language Pathology. Singular Pub Group. Duffy, J.R. (2012) Motor Speech Disorders: Substrates, Differential Diagnosis, and Management, (3rd Edition). Mosby. Fuller, D. R., Pimentel, J. T., Peregoy, B. M.(2011) Applied Anatomy and Physiology for Speech-Language Pathology and Audiology. LWW. Guitar, B. (2013) Stuttering: An Integrated Approach to Its Nature and Treatment. LWW. Hedge, M. N. & Pomaville, F. (2012) Assessment of Communication Disorders in Children: Resources and Protocols (2nd Edition). Plural Publishing Inc. LaPointe, L. L. (2011) Aphasia and Related Neurogenic Language Disorders (4th edition). Thieme. McFarland, D. H. (2014) Netter's Atlas of Anatomy for Speech, Swallowing, and Hearing, ( 2nd Edition). Mosby. Owens Jr, R. E. (2011) Language Development: An Introduction (8th Edition). Pearson. Owens, Jr, R. E. (2013) Language Disorders: A Functional Approach to Assessment and Intervention (6th Edition). Pearson. Papathanasiou, I, Coppens, P. (2016) Aphasia and Related Neurogenic Communication Disorders (2nd Edition). Jones & Bartlett Learning. Paul, R. & Norbury, C. (2011) Language Disorders from Infancy through Adolescence: Listening, Speaking, Reading, Writing, and Communicating, (4th Edition). Mosby Paul, R. (2014) Introduction to Clinical Methods in Communication Disorders, ( 3rd Edition), Brookes Publishing. Pena_Brooks, A, Hedge, N. M. (2007) Assessment and Treatment of Articulation And Phonological Disorders in Children: A Dual-level Text (2nd Edition). Pro ed. Perkins, W. H. & Kent, R. D. (1986) Textbook of Functional Anatomy of Speech, Language and Hearing. San Diego: College Hill Press, Inc. Secord, W. A., Boyce, S. E., Donohue, JA, Fox, R. A., Shine, R. E. (2007) Eliciting Sounds: Techniques and Strategies for Clinicians (2nd Edition). Singular. Seikel, J.A., King, D. W. & Drumright, D. G.(1997) Anatomy and Physiology for Speech, Language and Hearing. San Diego: Singular Publishers Shirpley, K. G., McAfee, J. G. (2015) Assessment in Speech-Language Pathology: A Resource Manual (5th Edition). Delmar Cengage Learning. Shriberg, L. D. & Kent, R. D. (2002) Clinical Phonetics. Allyn & Bacon Stinchfield, S. M. (2013) Speech Disorders: A psychological study of the Various Defects of Speech. Routledge. Yavas, M. (1998) Phonology, Development and Disorders. London: Singular Publishing Group.
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-11-2018