Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Θα έχουν εξοικείωση με προγράμματα διδασκαλίας ΑΕΣ, ειδικά γλωσσικά χαρακτηριστικά αγγλικών ακαδημαϊκών/τεχνικών κειμένων, ρητορικά μοντέλα ανάλυσης κειμένων, μοντέλα ανίχνευσης αναγκών και αναλυτικών προγραμμάτων ΑΕΣ, διδακτικό υλικό διδασκαλίας ΑΕΣ.
Θα μπορούν να σχεδιάσουν ερωτηματολόγια για τη διερεύνηση γλωσσικών και μαθησιακών αναγκών για εξειδικευμένα προγράμματα διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας.
Θα μπορούν να αναλύσουν και να αποτιμήσουν κριτικά τα αποτελέσματα των παραπάνω ερωτηματολογίων.
Θα μπορούν να δημιουργήσουν και να αξιολογήσουν προγράμματα και διδακτικό υλικό για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας για ειδικούς ακαδημαϊκούς και επαγγελματικούς σκοπούς.
Θα μπορούν να δημιουργήσουν εξειδικευμένα ηλεκτρονικά σώματα κειμένων και να τα χρησιμοποιήσουν για συγκεκριμένα προγράμματα διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Aνάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων σε εξειδικευμένα προγράμματα εκμάθησης της αγγλικής για τα οποία υπάρχει συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση και αφορούν ακαδημαϊκούς ή επαγγελματικούς σκοπούς, π.χ. Αγγλικά για πανεπιστημιακές σπουδές, για επιχειρήσεις, για ιατρικά ή τουριστικά επαγγέλματα. Το μάθημα εστιάζει σε θεωρίες γλωσσικής ανάλυσης κειμένων και παιδαγωγικές εφαρμογές στη διδασκαλία γλώσσας για ειδικούς σκοπούς, το ρόλο της εξειδικευμένης γνώσης ενός επιστημονικού πεδίου, ανάλυση αναγκών, δημιουργία αναλυτικού προγράμματος διδασκαλίας, αξιολόγηση και παραγωγή διδακτικού υλικού και δημιουργία γλωσσικών δοκιμασιών.
Λέξεις Κλειδιά
Διδασκαλία Αγγλικής, Ειδικοί σκοποί, ρόλοι εκπαιδευτικού, ανάλυση επιπέδων ύφους, ανάλυση κειμενικών ειδών, ακαδημαϊκή γλώσσα
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Basturkmen, Helen. 2006. Ideas and options in English for specific purposes. Lawrence Erlbaum Associates .
Basturkmen, Helen. 2010. Developing courses in English for specific purposes. Palgrave Millan.
Bhatia, V. K. 1993. Analysing Genre: Language Use in Professional Settings. London: Longman.
Dudley Evans,T., & St John, M. (1998). Developments in ESP: A multidisciplinary approach. Cambridge University Press.
Glendinning, Eric H. 1992. Study reading: a course in reading skills for academic purposes. Cambridge University Press.
HampLyons, Liz. 1987. Study writing: a course in written English for academic and professional purposes. Cambridge University Press.
Harper, D (ed.). 1986. ESP for the university. Oxford: Published in association with the British Council by Pergamon Press.
Holme R. 1996. ESP Ideas. Longman.
Hutchinson, T. & Waters, A. 1987. English for Specific Purposes.
Hyland, K. 1998. Hedging in scientific research articles. Amsterdam: Benjamins.
Hyland, K. 2004. Disciplinary Discourses: Social Interactions in Academic Writing. London: Longman.
Hyland, K. 2006. Academic discourse across disciplines. Peter Lang.
Hyland, K. 2006. English for academic purposes: An advanced resource book. London: Routledge.
Jordan, R.R. (1997). English for Academic Purposes. Cambridge University Press.
Orr T. (ed.) 2002. English for Specific Purposes. TESOL publications.
Robinson, P. 1980. ESP (English for Specific Purposes): the present position. Pergamon.
Robinson, Pauline C.1991. ESP Today:a Practitioner’s Guide. Prentice Hall. Swales, J. 1990. Genre Analysis: English in Academic and Research Settings. Cambridge University Press.
Swales, J. 2004. Research genres: explorations and applications. Cambridge University Press. Swales, J.M., & Feak, C.B. 1994. English in today’s research world: A writing guide. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.
Swales, J. M., & Feak, C. B. 2004. Commentary for Academic writing for graduate students: essential tasks and skills. University of Michigan Press.