Λογοτεχνία και Τέχνες στη Γλωσσική Διδασκαλία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΛογοτεχνία και Τέχνες στη Γλωσσική Διδασκαλία / Literature and Arts in Language Teaching
ΚωδικόςΕΔΞΓ 583
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016526

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Εκμάθηση και Διδασκαλία Ξένης ΓλώσσαςΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΛογοτεχνία και Τέχνες στη Γλωσσική Διδασκαλία
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Class ID
600132986
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Εξοικείωση με το θεωρητικό πλαίσιο γύρω από τη χρήση της λογοτεχνίας και των τεχνών σαν εκπαιδευτικό εργαλείο • Εξοικείωση με μεθόδους προσέγγισης της λογοτεχνίας με στόχο μια πιο πολυδιάστατη μορφή εκπαίδευσης • Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της δημιουργικής ικανότητας • Οργάνωση projects και εργαστηριών γύρω από την πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών μοντέλων στην τάξη Εξοικείωση των φοιτητ(ρι)ών με τη χρήση πρακτικών στην τάξη μέσα από τις οποίες οι τέχνες ενδυναμώνουν τη διδασκαλία • Βιωματική προσέγγιση μέσα από ομαδικές ασκήσεις και αυτοσχεδιασμούς
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό εστιάζει στους τρόπους με τους οποίους οι τέχνες και η λογοτεχνία μπορούν να αποτελέσουν κινητήρια δύναμη και εργαλείο μάθησης σε όλα τα επίπεδα και στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ξεκινώντας με αφετηρία τη βασική θέση γύρω από την έννοια της μάθησης ως δημιουργική, βιωματική, διαδραστική και εν εξελίξει διαδικασία, απώτερος στόχος είναι η εξοικείωση των φοιτητ(ρι)ών με τη χρήση πρακτικών στην τάξη μέσα από τις οποίες οι τέχνες ενδυναμώνουν τη διδασκαλία. Ο χορός, η μουσική, το θέατρο, η ζωγραφική, η φωτογραφία, ο κινηματογράφος, η αρχιτεκτονική, η αγγειοπλαστική, αλλά ακόμη και τέχνες που παραδοσιακά δεν έχουν πρωτεύοντα ρόλο, όπως η παντομίμα, το graffiti, τα κόμικς, η ραπτική, η μαγειρική, η γραφιστική, το κουκλοθέατρο, τα video games, κλπ. μπορούν να αποτελέσουν έναυσμα για μάθηση όχι μόνο ως ξεχωριστά αντικείμενα στο σχολικό πρόγραμμα μαθημάτων αλλά και εφόσον αφομοιωθούν στη διδασκαλία διαφορετικών μαθημάτων. Η μουσική και ο ρυθμός, για παράδειγμα, συνδέονται άμεσα με τα μαθηματικά, η ζωγραφική και η φωτογραφία μπορούν να ενισχύσουν την ικανότητα της παρατηρητικότητας που άπτεται με τις φυσικές επιστήμες, το θέατρο και ο κινηματογράφος καλλιεργούν την κριτική σκέψη και παρέχουν την απαιτούμενη οξυδέρκεια για να προσεγγίσουν οι μαθητές/τριες τη λογοτεχνία, τη γλώσσα ή τα θεωρητικά μαθήματα, κ.ο.κ. Μέσα από το μάθημα αυτό οι φοιτήτριες/τές θα μπορέσουν να αντιληφθούν μερικούς από τους βασικούς τρόπους με τους οποίους οι τέχνες διαπλέκονται τόσο μεταξύ τους όσο και με τη διαδικασία της μάθησης. Θα εκτεθούν επίσης σε διαφορετικές πρακτικές που αφορούν τη χρήση τους στην εκπαίδευση, όπως η οργάνωση εκθέσεων, ομαδικών project, peer teaching, παραστάσεων, ανοικτών μαθημάτων, επισκέψεων σε άλλα σχολεία ή (καλλιτεχνικούς) φορείς, κλπ. Με το πέρας των μαθημάτων θα είναι σε θέση να γνωρίζουν πως θα μπορούν να αξιοποιούν τις τέχνες ως εναλλακτικές και ενισχυτικές μεθόδους διδασκαλίας και επιπλέον πως θα αξιοποιούν τις ατομικές κλίσεις και δεξιοτεχνίες των παιδιών, πως θα τα διδάσκουν να συνεργάζονται σε ομάδες και εν τέλει να βιώνουν τη μάθηση ως μια θετική και ενδυναμωτική εμπειρία έκφρασης και ανακάλυψης τόσο της προσωπικότητάς τους όσο και του κόσμου γύρω τους. Η αξιολόγηση θα γίνεται με πρακτική άσκηση/εκτέλεση project των φοιτητ(ρι)ών και μια γραπτή εργασία που θα είναι παρουσίαση και ανάλυση του project.
Λέξεις Κλειδιά
λογοτεχνία, τέχνες, εκπαίδευση, κριτική σκέψη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Powerpoint παρουσιάσεις, πρόσβαση των φοιτητών στην πλατφόρμα elearning. Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με ανακοινώσεις στην ιστοσελίδα και στο elearning
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1284,7
Σύνολο2067,5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Atherton, C., Green, A., Snapper, G. Teaching English Literature 1619: An Essential Guide. National Association for the Teaching of English, (NATE). London and New York: Routledge, 2013. Brady, Martha and Gleason, Patsy T. Artstarts: Drama, Music, Movement, Puppetry, and Storytelling Activities/Grades K6. Teacher Ideas Press, 1994 Bloomfield, Anne and Childs, John. Teaching Integrated Arts in the Primary School:Dance, Drama, Music and the Visual Arts. David Fulton Publishers, 2000. Bracher, M. Radical Pedagogy: Identity, Generativity and Social Transformation. New York: Palgrave Macmillan, 2006.Barker, Clive. Theatre Games Cassidy, Marsha. The Art of Storytelling: Creative Ideas for Preparation and Performance. Meriwether Publishing, 1994. Boal, Augusto. Games for Actors and NonActors. Goldberg, Merryl. Arts and Learning: An Integrated Approach to Teaching and Learning in Multicultural and Multilingual Settings. Heathcote, Dorothy and Gavin Bolton. Drama for Learning: Dorothy Heathcote's Mantle of the Expert Approach to Education. Johnstone, Keith. Impro. Moore, Alex. Teaching and Learning, Pedagogy, Curriculum and Culture. London and New York: Routledge, 2012. Stein, Pippa. Multimodal Pedagogies in Diverse Classrooms. London and New York: Routledge, 2008. Waugh, P. Literary Theory and Criticism: An Oxford Guide. Oxford UP, 2006.
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-02-2020