ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΙΙ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΙΙ : ΦΩΝΗΤΙΚΗ-ΦΩΝΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΙΙ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΙΙ : ΦΩΝΗΤΙΚΗ-ΦΩΝΟΛΟΓΙΑ / LINGUISTICS II: INTRODUCTION TO LINGUISTICS: PHONETICS - PHONOLOGY
Τίτλος στα ΓερμανικάLINGUISTIK II: EINFÜHRUNG IN DIE LINGUISTIK II: PHONETIK-PHONOLOGIE
ΚωδικόςΓΛΩ202
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280003588

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 12
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΙΙ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΙΙ : ΦΩΝΗΤΙΚΗ-ΦΩΝΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600133011
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα • κατανοήσουν τους θεωρητικούς άξονες της Φωνητικής και της Φωνολογίας • συνδέσουν θεωρία με πράξη μέσω φωνητικών μεταγραφών • εξοικειωθούν με την προφορά των φθόγγων τόσο της γερμανικής όσο και της ελληνικής • είναι σε θέση να διδάξουν στο μάθημα των Γερμανικών τη σωστή προφορά των φθόγγων, αλλά και να χρησιμοποιήσουν στο μάθημά τους συγκρίσεις μεταξύ των ελληνικών και γερμανικών φθόγγων που θα ενισχύσουν την καλύτερη κατανόηση των διαφόρων γλωσσικών φαινομένων προφοράς από τους μαθητές τους
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα ασχολείται με τα παρακάτω θέματα: α) Το φωνητικό σύστημα της ελληνικής και γερμανικής γλώσσας: Τόπος και τρόπος παραγωγής των φθόγγων της ελληνικής και γερμανικής γλώσσας, το διεθνές φωνητικό αλφάβητο, φωνητικές μεταγραφές, σύνδεση φωνητικής ορθογραφίας, σχέση φθόγγων και γραμμάτων της ελληνικής και γερμανικής γλώσσας, αντιπαράθεση ανάμεσα στους φθόγγους της ελληνικής και γερμανικής γλώσσας. β) Διδασκαλία της προφοράς στο μάθημα της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας (Ausspracheschulung): Πρόγνωση και διάγνωση λαθών προφοράς ελλήνων/ίδων μαθητών/τριών, μέθοδοι και στάδια της διόρθωσης λαθών (π.χ. ευαισθητοποίηση της ακοής, από το άκουσμα των φθόγγων στην παραγωγή τους, ασκήσεις παραγωγής των φθόγγων, εκμάθηση προφοράς με όλες τις αισθήσεις, από την ετερο- στην αυτοαξιολόγηση). γ) Εισαγωγή λογισμικών προγραμμάτων εκμάθησης – εξάσκησης προφοράς. δ) Φωνολογία: διαφορές μεταξύ φωνητικής και φωνολογίας, φωνήματα, ελάχιστα ζευγάρια, αλλόφωνα, συμπληρωματική κατανομή, ελεύθερη εναλλαγή.
Λέξεις Κλειδιά
Φωνητική, Φωνολογία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Για την επικοινωνία των φοιτητών και του διδάσκοντα, αλλά και των φοιτητών μεταξύ τους χρησιμοποιείται μια πλατφόρμα διδασκαλίας. Επίσης, το υλικό του μαθήματος θα είναι στη διάθεση των φοιτητών μέσω αυτής της πλατφόρμας.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
τελικές γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-02-2016