ΚΟΙΝΑ, ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚΟΙΝΑ, ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ / T-A-4 Commons, alternative spaces and participatory planning
ΚωδικόςΘ-Α-4
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΜηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016372

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ "ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 17
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινή-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚΟΙΝΑ, ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600133153
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
− Κατανόηση των εναλλακτικών χώρων και ποικίλων οικονομιών (diverse economies) − Εξοικείωση με τι προσεγγίσεις των κοινών − Κατανόηση εναλλακτικών προσεγγίσεων της ανάπτυξης: μετα-ανάπτυξη, αποανάπτυξη, οικονομίες της κοινότητας
Γενικές Ικανότητες
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εστιάζει στην ανάδειξη μίας διαφορετικής οπτικής της οικονομίας, με κέντρο την αλληλεπίδραση των ατόμων και του περιβάλλοντος, για τον προσδιορισμό του συνόλου των αναγκών (πλην των υλικών), τη διαχείριση του πλεονάσματος, τις ηθικές διαστάσεις της ανταλλαγής, την παραγωγή και διαχείριση των κοινών και την επένδυση σε ένα μέλλον που θα βελτιώνει τη συνολική ευημερία των ατόμων και της κοινωνίας. Μια τέτοια οπτική της οικονομίας αναπλαισιώνει τους τρόπους αντιμετώπισης των σύγχρονων προκλήσεων της κλιματικής αλλαγής και άλλων κινδύνων, αυξάνοντας τη συλλογική πρόληψη και διαχείριση που επιχειρεί να αντιστρέψει τους όρους παραγωγής των προβλημάτων. 1 Εισαγωγή στις έννοιες των Εναλλακτικών Χώρων, των Κοινών και της Μετα-ανάπτυξης και προσδιορισμός του συνόλου των διαστάσεων της ευημερίας 2 Παραδείγματα Εναλλακτικών χώρων: Διαχείριση του Πλεονάσματος και συνεταιρισμοί 3 Παραδείγματα Εναλλακτικών χώρων: Η ηθική της ανταλλαγής και Εναλλακτικά Ανταλλακτικά Νομίσματα. Η «ένωση» παραγωγών και καταναλωτών και Κοινοτικά Υποστηριζόμενη Γεωργία 4 Παραδείγματα Εναλλακτικών χώρων: Διαχείριση και παραγωγή των κοινών (φύση, δημόσιος χώρος, ψηφιακά κοινά, ομότιμη παραγωγή) 5 Παραδείγματα Εναλλακτικών χώρων: Επενδύοντας σε ένα μέλλον που θα βελτιώνει τις συνολικές διαστάσεις της ευημερίας 6 Κατανοώντας τους Εναλλακτικούς χώρους: Θεωρητικές Προσεγγίσεις των Ποικίλων Οικονομιών και της Ετερότητας 7 Κατανοώντας τα Κοινά: Θεωρητικές Προσεγγίσεις 8 Ενδιάμεση παρουσίαση των φοιτητών και φοιτητριών της εξέλιξης της εργασίας τους 9 Παραδείγματα εναλλακτικών προσεγγίσεων της ανάπτυξης στις πόλεις και στην ύπαιθρο (Ι) 10 Παραδείγματα εναλλακτικών προσεγγίσεων της ανάπτυξης στις πόλεις και στην ύπαιθρο (ΙΙ) 11 Κατανοώντας εναλλακτικές μορφές χωρικής ανάπτυξης: Μετα-ανάπτυξη, Αποανάπτυξη 12 Κατανοώντας εναλλακτικές μορφές χωρικής ανάπτυξης: Οικονομίες της Κοινότητας 13 Ενδιάμεση παρουσίαση των φοιτητών και φοιτητριών της εξέλιξης της εργασίας τους
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
D’Alisa, G., Demaria, F., Kallis, G. (2016). Το Λεξιλόγιο της Αποανάπτυξης (πρόλογος Σ. Σταυρίδης, μετάφραση Ο. Καρυώτη). Αθήνα: Οι Εκδόσεις Των Συναδέλφων. (Degrowth: A Vocabulary for a New Era, New York & London: Routledge) Gibson-Graham, J. K. (2006). A postcapitalist politics. Minneapolis: University of Minnesota Press. Gibson-Graham, J. K., Cameron, J., Healy, S. (2013). Take Back the Economy. Minneapolis: University of Minnesota Press. Καβουλάκος, Κ.-Ι., & Γριτζάς, Γ. (2016). Εναλλακτικοί οικονομικοί και πολιτικοί χώροι. Αθήνα: Αποθετήριο Κάλλιπος, Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα & Βοηθήματα. Roelvink, G., Martin, K. S., & Gibson-Graham, J. K. (Eds.) (2015). Making Other Worlds Possible: Performing Diverse Economies. Minneapolis: Univ Of Minnesota Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
31-10-2018