ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΥΦΥΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΥΦΥΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ / T-B-3 Planning intelligent and resilient transport systems
ΚωδικόςΘ-Β-3
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΜηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016376

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ "ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 16
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΕαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΥΦΥΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600133184
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
-Διεύρυνση και προώθηση της θεωρητικής και εφαρμοσμένης γνώσης όσον αφορά τις νέες τάσεις και εξελίξεις στην ανάλυση, στο σχεδιασμό και την διαχείριση των μεταφο-ρών. -Κατανόηση των χωρικών διαστάσεων και επιπτώσεων του σχεδιασμού των συστημάτων μεταφορών. -Κατανόηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και της οικονομικής κρίσης στο τομέα των μεταφορών. -Εξοικείωση με τις πολιτικές βιώσιμης αστικής κινητικότητας και τον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό του δημόσιου χώρου πόλης, με έμφαση στις ήπιες μορφές μετακίνησης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
O σκοπός του μαθήματος είναι να αναδείξει τις νέες τάσεις σχεδιασμού, οργάνωσης και διαχείρισης των συστημάτων μεταφορών που αποσκοπούν στην αντιμετώπιση των πολύπλευρων σύγχρονων πιέσεων και προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο τομέας των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών σε παγκόσμια κλίμακα. Οι προκλήσεις αυτές καθορίζονται και τροφοδοτούνται από τις συνολικότερες χωρικές, οικονομικές, κοινωνικές, περιβαλλοντικές και τεχνολογικές μεταβολές που συντελούνται σε διεθνές αλλά και τοπικό επίπεδο. Το μάθημα εστιάζει στην ανάλυση και κατανόηση των επιπτώσεων και των αλληλεπιδράσεων με τις μεταφορές βασικών ζητημάτων όπως η αστικοποίηση, η κλιματική αλλαγή, η μείωση των ενεργειακών πόρων, οι τεχνολογικές καινοτομίες στον τομέα των ψηφιακών επικοινωνιών και πληροφοριών, η οικονομική κρίση και η οικονομία διαμοιρασμού, καθώς και τα φαινόμενα χωρικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Στο παραπάνω πλαίσιο αναδεικνύονται οι κρίσιμες διαστάσεις ενός ανθρωποκεντρικού και ολοκληρωμένου σχεδιασμού που στοχεύει στην ανάπτυξη ευφυών και ανθεκτικών συστημάτων μεταφορών και εξετάζονται ειδικότερα θέματα όπως: χωρική προσπελασιμότητα των δικτύων μεταφορών, βιώσιμη αστική κινητικότητα και σχεδιασμός πολυτροπικών δικτύων μεταφορών, αστική ανάπτυξη προσανατολισμένη στις δημόσιες συγκοινωνίες, παράγοντες διαμόρφωσης των συμπεριφορών μετακίνησης και οικονομική κρίση, ψηφιακές τεχνολογίες, μαζικά δεδομένα και ευφυή συστήματα μεταφορών, στρατηγικές και μέτρα προσαρμογής και μετριασμού των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στον τομέα των μεταφορών.
Λέξεις Κλειδιά
Σχεδιασμός μεταφορών, Κλιματική αλλαγή, Αστική ανθεκτικότητα, Βιώσιμη κινητικότητα, Ευφυή συστήματα μεταφορών
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Διδασκαλία με προβολή ηλεκτρονικών διαφανειών. Διαδίκτυο για βιβλιογραφική έρευνα. Email, e-learning και Dropbox για επικοινωνία με φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια27
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων48
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων12
Συγγραφή εργασίας / εργασιών72
Εξετάσεις3
Σύνολο162
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Το μάθημα απαιτεί συνεχή και ανελλιπή παρακολούθηση. Η επιτυχία στο μάθημα είναι συνάρτηση της εκπόνησης και παράδοσης των δύο ατομικών εργασιών και της επιτυχίας στις γραπτές εξετάσεις με προβιβάσιμο βαθμό. Οι συντελεστές βαρύτητας για κάθε παράγοντα αξιολόγησης είναι οι εξής:εργασίες: 40% και εξετάσεις: 60%.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-European Environment Agency (2014). Adaptation of transport to climate change in Europe: Challenges and option across transport modes and stakeholders, Publications Office of the European Union: Luxembourg. -Chapman, L. (2007). Transport and Climate Change: A Review. Journal of Transport Geography, Vol. 15, pp. 354-367. DOI:10.1016/j.jtrangeo.2006.11.008. -Hoppe M., Christ A., Castro A., Winter M. Seppänen T., M. (2014). Transformation in transportation?, European Journal of Futures Research, 2:45, DOI: 10.1007/s40309-014-0045-6. -Pearson L., Newton P., Roberts P. (2014). Resilient sustainable cities: A future. Routledge: New York. -UNECE (2013). Climate Change Impacts and Adaptation for International Transport Network, United Nations: New York and Geneva. -UN-Habitat (2013). Planning and design for sustainable urban mobility: Global report on human settlements, Routledge: New York.
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-02-2019