ΒΙΟΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Η/Υ ΣΤΗ ΜΟΡΙΑΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΒΙΟΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Η/Υ ΣΤΗ ΜΟΡΙΑΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ / BIOINFORMATICS / COMPUTER APPLICATIONS IN MOLECULAR BIOLOGY AND BIOTECHNOLOGY
ΚωδικόςΜΔ0006
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΦαρμακευτικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID180000011

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΒΙΟΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Η/Υ ΣΤΗ ΜΟΡΙΑΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600133196
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η κατανόηση των βασικών αρχών της βιοπληροφορικής επιστήμης με σκοπό την οργάνωση, διαχείρηση και σωστή ερμηνεία - αξιοποίηση της πληθώρας των πληροφοριών που σχετίζονται με μακρομόρια με βιολογική σημασία, απαραίτητη προϋπόθεση για την επίλυση βιολογικών ερωτημάτων στα πλαίσια της Βιοτεχνολογιάς - Μοριακής Διαγνωστικής Η βιοπληροφορική είναι απαραίτητο εργαλείο στην ερευνητική διαδικασία των μεταπτυχιακών φοιτητών στην κατεύθυνση Γ αλλά και των φοιτητών της κατεύθυνσης Δ (Φαρμακολογία-Θεραπευτική)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Εισαγωγή στη Βιοπληροφορική - Χρήση διαδικτυακών τόπων (Internet, NCBI, EXPASY, ΕΒΙ, PDB) στη Μοριακή Βιολογία και Γενωμική - Πρωτεωμική - Σύγκριση αλληλουχιών DNA, RNA και πρωτεϊνών με βάσεις δεδομένων (Pairwise Sequence alignment; BLAST; Advanced Database Searching) - Πολλαπλή συστοίχηση - Ανάλυση πρωτεϊνών – Πρωτεωμική - Δομή Πρωτεϊνών
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις200,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων80,3
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο200,7
Σύνολο481,6
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές ασκούνται: α) μέσω των προβλημάτων κάθε κεφαλαίου του βιβλίου “Bioinformatics and Functional Genomics” που διδάσκονται, τα οποία πρέπει να επιλύσουν μόνοι τους και στη συνέχεια να τα επιλύσουν μέσα στην τάξη β) με τα αντίστοιχα quiz ερωτήσεων που έχουν να απαντήσουν αλλά και να επεξηγήσουν την απάντηση που θα δώσουν Ακολουθει βαθμολόγηση επί των απαντήσεων Επίβλεψη εργασίας αναφορικά με την αναζήτηση ενός νέου γονιδίου με τα εργαλεία βιοπληροφορικής Βαθμολόγηση της εργασίας, τόσο του γραπτού κειμένου όσο και κατά τη διάρκεια της προφορικής παρουσίασης.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
http://www.bioinfbook.org/ Δίνονται στους φοιτητές κάποιες επιλεγμένες φωτοτυπίες από το βιβλίο του Jonathan Pevsner “Bioinformatics and Functional Genomics”, Jonathan Pevsner, έκδοση 2009, (Wiley-Blackwell) Οι φοιτητές μπορούν να δανειστούν το βιβλίο από τη βιβλιοθήκη του Τομέα ή απο την κ. Παπαδοπούλου, για μικρό διάστημα, αν το επιθυμούν.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Βιοπληροφορική: Ένας πρακτικός οδηγός για την ανάλυση γονιδίων και πρωτεϊνών (2η έκδοση (2003). Andreas D. Baxebanis, B.F. Francis Ouellette και 2. Bιοπληροφορική: Δυνατότητες και προοπτικες (2008) Σοφια Κοσσίδα 2.
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-07-2013