ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΖΗΤΗΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ Ι / TOPICS IN THEORETICAL LINGUISTICS I
ΚωδικόςΓΛΩ820
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013372

Πρόγραμμα Σπουδών: Μεταπτυχιακό τμήματος Φιλολογίας 2014

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Θεωρητική ΓλωσσολογίαΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-15
Εφαρμοσμένη ΓλωσσολογίαΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-15

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΖΗΤΗΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600133335
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/τριες - θα έχουν έρθουν σε επαφή με τη Θεωρία της Εννοιακής Μεταφοράς, καθώς και της κριτικής που έχει διατυπωθεί - θα είναι σε θέση να αποτιμήσουν κριτικά τη θεωρία και τη γενικότερη συζήτηση - θα είναι σε θέση να παρουσιάσουν προφορικά ένα θεωρητικό κείμενο - θα είναι σε θέση να συντονίσουν και να οργανώσουν τη σχετική θεωρητική συζήτηση - θα είναι σε θέση να επεξεργαστούν κριτικά και να συγκρίνουν εναλλακτικές θεωρίες
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Παρουσιάζεται η θεωρία της Εννοιακής Μεταφοράς (π.χ. Lakoff & Johnson 1980· Lakoff 1987, 1933) και η συζήτηση σχετικά με τη διεπίδραση της μεταφοράς με τη μετωνυμία, καθώς και μεταγενέστερες κριτικές απόψεις που θέτουν ζητήματα μεθοδολογίας και εστιάζουν στην επικοινωνιακή διάσταση της μεταφοράς και στον ρόλο της γλώσσας.
Λέξεις Κλειδιά
Θεωρία εννοιακής μεταφοράς, μετωνυμία, διεπίδραση μεταφοράς-μετωνυμίας, MIPVU, λειτουργίες της μεταφοράς
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια521,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων1344,6
Εξετάσεις
Σύνολο1866,4
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συμμετοχή στο μάθημα (5%), προφορική παρουσίαση (10%), συντονισμός (σε συνεργασία) της θεωρητικής συζήτησης (10%), γραπτή εξέταση (75%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
δεν δίνεται βιβλίο από τον Εύδοξο
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Barcelona, A. επιμ. 2000. Metaphor and Metonymy at the Crossroads. Βερολίνο & Νέα Υόρκη: Mouton de Gruyter. Cienki, A. & C. Műller, επιμ. 2008. Metaphor and Gesture. Amsterdam/Philadelphia: Benjamins. Dirven, R. & R. Pörings, επιμ. 2002. Metaphor and Metonymy in Comparison and Contrast. Βερολίνο & Νέα Υόρκη: Mouton de Gruyter Kövecses, Z.2000. Metaphor and Emotion: Language, Culture, and Body in Human Feeling. Cambridge: Cambridge University Press & Éditions de la maison des sciences de l’homme. Kövecses, Z. 2010. Metaphor: A Practical Introduction. Οξφόρδη: Oxford University Press. Lakoff, G. 1987. Women, Fire and Other Dangerous Things: What Categories Reveal about the Μind. Σικάγο & Λονδίνο: The University of Chicago Press. Lakoff, G. & M. Johnson. 1980. Metaphors We Live by. Σικάγο & Λονδίνο: The University of Chicago Press. Cognitive Semiotics 5 (1-2): 244-267 Steen, G. J., Dorst, A. G., Hermann, J. B., Kaal, A. A. & T. Krennmayr. 2010. Metaphor in usage. Cognitive Linguistics 21 (4): 765-796
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-02-2020