Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα:
(α) έχουν εξοικειωθεί με το έργο ποιητριών και ποιητών της μεταπολεμικής ελληνικής ποίησης·
(β) έχουν κατανοήσει τον ρόλο και τη σημασία που διαδραμάτισε η Ιστορία στη διαμόρφωση της μεταπολεμικής ποίησης της περιόδου 1944-1974·
(γ) έχουν ασκηθεί στην κριτική ανάγνωση ποιητικών κειμένων και κειμένων της φιλολογικής και λογοτεχνικής κριτικής·
(δ) έχουν ασκηθεί στην παρουσίαση ενός ερευνητικού θέματος και στην εκπόνηση γραπτής εργασίας.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Με γνώμονα τον ρόλο και τη σημασία που διαδραμάτισαν για τη μεταπολεμική ποίηση σημαίνοντα ιστορικά, πολιτικά και πολιτισμικά γεγονότα της περιόδου 1944-1974 (λ.χ., η Απελευθέρωση, ο Εμφύλιος και το μετεμφυλιακό κράτος των διώξεων και της αστυνομοκρατίας, η τα κινήματα και η αγωνιστικότητα της νεολαίας κατά τη δεκαετία της «υποψίας» και της αμφισβήτησης του 1960, η επταετία της χουντικής επιβολής 1967-1974), θα επιχειρηθεί η ανίχνευση των τρόπων με τους ο-ποίους θέματα και μοτίβα που απαντώνται στο έργο μεταπολεμικών ποιητών διαπλέκονται μεταξύ τους. Βασική μέθοδος εργασίας είναι η διάκριση αυτών των συστατικών σε αντιθετικά ζεύγη, σύμφωνα με την αρχή της «δυαδικής αντίθεσης», κατά Greimas (1972).
Για τις ανάγκες τις ανάγκες του μαθήματος, θα χρησιμοποιηθεί ένα ευρύ σώμα κειμένων από το έργο ποιητριών και ποιητών της μεταπολεμικής περιόδου που, γραμματολογικά, έχουν ενταχθεί από την κριτική στο φάσμα κυρίως της αποκαλούμενης Πρώτης Μεταπολεμικής Γενιάς.