Στοιχεία υδατικών πόρων

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣτοιχεία υδατικών πόρων / Elements of water resources
ΚωδικόςΠΠΒΑΟ02
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΠολιτικών Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600001546

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΠΠΒΑ 2018-2023

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 15
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΟΜΟΙΟΓΕΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣτοιχεία υδατικών πόρων
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600133433
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΠΠΒΑΟ02Νικόλαος Θεοδοσίου, Ελένη Φωτοπούλου
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το μάθημα δεν έχει προαπαιτούμενα. Αντίθετα, αποτελεί προαπαιτούμενο για την παρακολούθηση μαθημάτων του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών από φοιτητές που δεν έχουν διδαχθεί σχετικά αντικείμενα στις προπτυχιακές σπουδές τους.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Τα μαθήματα ομοιογενοποίησης διαρθρώνονται έτσι ώστε να εξυπηρετούν τους εξής στόχους: α) τον εμπλουτισμό και την ομοιογενοποίηση των γνώσεων των μεταπτυχιακών φοιτητών του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Προστασία Περιβάλλοντος και Βιώσιμη Ανάπτυξη" που δεν είναι πολιτικοί μηχανικοί σε συγκεκριμένα επιστημονικά ζητήματα που συνιστούν και το βασικό υπόβαθρο των γνώσεων αντίστοιχων μεταπτυχιακών μαθημάτων του προγράμματος και β) την εξοικείωση των συγκεκριμένων μεταπτυχιακών φοιτητών με τα υπόψη επιστημονικά πεδία, έτσι ώστε να διευκολυνθεί γι’ αυτούς η διαδικασία επιλογής των μαθημάτων επιλογής του προγράμματος.
Γενικές Ικανότητες
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το νερό στη φύση – αντικείμενο του μαθήματος και εφαρμογές. Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Ο υδρολογικός κύκλος και τα χαρακτηριστικά της κίνησης του νερού. Εισαγωγή στην επιφανειακή υδρολογία, βασικές αρχές και έννοιες. Πλημμύρες και ξηρασία, λεκάνες απορροής, όμβριες καμπύλες, μοναδιαίο υδρογράφημα, επιφανειακές απορροές. Υπόγειοι υδατικοί πόροι. Νόμος του Darcy. Μαθηματικό ομοίωμα υπόγειων ροών. Εφαρμογές αριθμητικής ανάλυσης. Ροές με ελεύθερη επιφάνεια – ροές υπό πίεση. Συστήματα πηγαδιών.
Λέξεις Κλειδιά
Υδατικοί πόροι, Νομοθεσία, Επιφανειακή υδρολογία, Υπόγειοι υδατικοί πόροι.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση προγραμμάτων Η/Υ για την παρουσίαση του μαθήματος. Εφαρμογή από τους φοιτητές άσκησης με τη χρήση εξειδικευμένου λογισμικού. Επικοινωνία και επίλυση αποριών με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις40
Εκπόνηση μελέτης (project)26
Συγγραφή εργασίας / εργασιών6
Εξετάσεις3
Σύνολο75
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Σημειώσεις μαθήματος
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-12-2016