ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΓΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ / Ergometric evaluation of human performance
ΚωδικόςΝ521
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑνδρέας Ζαφειρίδης
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000174

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣ-2016-ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ-ΘΕΣ/ΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 8
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογή της Άλλης ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-10
ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΥποχρ. Κατ΄ Επιλογήν ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΓΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600133490
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί: α) να επιλέγουν και να εφαρμόζουν τις κατάλληλες δοκιμασίες και εργαλεία για την αξιολόγηση της ανθρώπινης απόδοσης, β) να εκτελούν συγκεκριμένες δοκιμασίες για τη μέτρηση της καρδιοαναπνευστικής ικανότητας, της δύναμης των άνω-κάτω άκρων, της κινητικότητας/ευκαμψίας, του βασικού μεταβολισμού και της σύστασης του σώματος, γ) να αξιολογούν τα αποτελέσματα των παραπάνω μετρήσεων και δ) να σχεδιάζουν ενδεικτικά προγράμματα άσκησης με βάση τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Θεμελιώδεις αρχές στη μέτρηση-αξιολόγηση των φυσικών ικανοτήτων-Ενεργειακή δαπάνη-Μέτρηση της ενεργειακής δαπάνης. 2. Βιολογικοί και φυσιολογικοί παράμετροι που επηρεάζουν την καρδιοαναπνευστική λειτουργία κατά την ηρεμία και την άσκηση. 3. Δείκτες αξιολόγησης της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας - Βασικές αρχές εργοσπιρομέτρησης (κατανάλωσης οξυγόνου). 4. Μέτρηση της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας σε διάφορους πληθυσμούς (πρωτόκολλα δοκιμασιών αξιολόγησης). 5. Μέτρηση-Αξιολόγηση της μέγιστης πρόσληψης οξυγόνου σε διάφορους πληθυσμούς στο εργαστήριο. 6. Προσδιορισμός της μέγιστης πρόσληψης οξυγόνου με υπαίθριες δρομικές και άλλες δοκιμασίες. 7. Προσδιορισμός του αναπνευστικού κατωφλιού. 8. Ενδεικτικά προγράμματα άσκησης για τη βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας. 9. Δείκτες αξιολόγησης των ανθρωπομετρικών χαρακτηριστικών και της σωματικής σύστασης - Μέτρηση του σωματικού λίπους. 10. Μέτρηση του βασικού μεταβολισμού - Πρακτική εφαρμογή/χρησιμότητα. 11. Αξιολόγηση της κινητικότητας/ευκαμψίας. 12. Αξιολόγηση της δύναμης των άνω και κάτω άκρων. 13. Παρουσιάσεις φοιτητών.
Λέξεις Κλειδιά
Ανθρώπινη απόδοση, εργομετρικές δοκιμασίες, αερόβια ικανότητα, καρδιοαναπνευστική ικανότητα, δύναμη, σωματικό λίπος, λειτουργική ικανότητα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Φροντιστήριο
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Γραπτή τελική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (80%): Περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ερωτήσεις σύντομων απαντήσεων σε όλη την ύλη. 2. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (20%) Θα πρέπει να επιτευχθεί τουλάχιστον το 50% της τελικής εξέτασης, ώστε να θεωρηθεί η εξέταση επιτυχής. Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές από την αρχή του εξαμήνου. Στη διάρκεια του εξαμήνου οι φοιτητές/τριες έχουν την ευκαιρία να αξιολογήσουν τις γνώσεις τους και την κατανόηση της ύλης του μαθήματος απαντώντας σε δείγμα ερωτήσεων (διαμορφωτική αξιολόγηση στο τέλος του κάθε μαθήματος).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. ACSM's Αξιολόγηση & σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης (Οδηγίες της Αμερικανικής Αθλητιατρικής Εταιρείας). 9η Αμερικανική Έκδοση και 2η Ελληνική Έκδοση. Επιμέλεια Βράμπας Ι., Γελαδάς Ν., και Τζιαμούρτας Α., Φατούρος Ι.Broken Hill Publishers LTD, Nicosia, Cyprus, 2015. 2. ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ, ΚΛΕΙΣΟΥΡΑΣ B., ΓΕΛΑΔΑΣ Ν., ΚΟΣΚΟΛΟΥ Μ. Broken Hill Publishers LTD, Nicosia, Cyprus, 2015.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Συναφή, πρόσφατα επιστημονικά άρθρα
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-06-2015