ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ / INCLUSIVE EDUCATION
ΚωδικόςΚΕΠ.304
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΠαναγιώτα Καραγιάννη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600001251

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Επιστήμες τις Αγωγής (2013-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 8
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Κοινωνία, Εκπαίδευση και ΠαιδαγωγικήΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης3210

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600134779
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές / τριες θα είναι σε θέση να: • κατανοούν την ορολογία και τους ορισμούς της έννοιας της σχετικής βιβλιογραφίας για την αναπηρία, τη διαφορετικότητα και το φύλο • εμβαθύνουν στους παράγοντες που επηρεάζουν την πολιτική και τις εκπαιδευτικές πρακτικές στα παραπάνω θέματα • ερμηνεύουν κριτικά τις ιδεολογικές και κοινωνικές διαστάσεις της αναπηρίας, της φυλής και του φύλου • αξιοποιούν πρακτικές και στρατηγικές για την υποστήριξη μαθητών και μαθητριών των παραπάνω κοινωνικών ομάδων
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το συγκεκριμένο μάθημα εξετάζει έννοιες όπως η παιδαγωγική της ένταξης, η διαπολιτισμική εκπαίδευση και η εκπαίδευση για το φύλο. Οι συγκεκριμένες επιστημονικές περιοχές έχουν κοινή θεωρητική βάση, αφορούν κοινές ομάδες στόχο, προτείνουν παρόμοιες διδακτικές προσεγγίσεις και έχουν κοινές παιδαγωγικές επιδιώξεις. Το μάθημα εξετάζει : • την οργάνωση των επιστημονικών περιοχών και των τυποποιημένων συστημάτων γνώσης • τις πρακτικές και παροχές με έμφαση στη νομοθεσία, το αναλυτικό πρόγραμμα και το γενικότερο κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο • την επιρροή του κοινωνικού και πολιτισμικού πλαισίου σε ζητήματα που αφορούν σε έννοιες όπως αναπηρία, σώμα, πολιτισμική ταυτότητα και φύλο. Το μάθημα διεξάγεται σε 14 ενότητες του Γ’ εξαμήνου. Κατά τη διάρκειά του περιλαμβάνει τέσσερις ενότητες από τρεις διδάσκουσες. Η κάθε διδάσκουσα προέρχεται από διαφορετικό επιστημονικό πεδίο. Το νήμα που συνδέει τις ενότητες αυτές είναι το θέμα των κοινωνικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση. Κοινωνικές ανισότητες που εδράζονται στην αναπηρία, τη γλώσσα και το φύλο. Οι ενότητες διεξάγονται με διάλεξη και διευκρινιστικές συζητήσεις πάνω σε συγκεκριμένα αναγνώσματα. Επιδιώκει μια κριτική προσέγγιση της παιδαγωγικής
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ελληνόγλωσση Αλεξανδρή, Χ., Γκέσογλου, Ε. Καρπούζα, Α., Καραμανώλη, Κ. Κωτσάκης, Δ., Μουρελή, Ε., Μπίμπου, Ι., Μπουτουλούση, Ε. & Σπανοπούλου, Ε. (2010). Αναστοχαστική πράξη. Ο αποκλεισμός στο σχολείο. Εκδόσεις Νήσος. Arnot, M. (2006) Διαδικασίες αναπαραγωγής του φύλου: εκπαιδευτική θεωρία και φεμινιστικές πολιτικές. Αθήνα: Μεταίχμιο. Cummins, J. (2005). Ταυτότητες υπό διαπραγµάτευση. Αθήνα: Gutenberg. Καραγιάννη, Γ. (2014). Σπουδές για την αναπηρία σήμερα. (Disability studies today. M. Oliver, C. Barnes, L. Barton). Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο. Μπίμπου - Νάκου, Ι. & Στογιαννίδου, Α. (2006). Πλαίσια συνεργασίας ψυχολόγων και εκπαιδευτικών για την οικογένεια και το σχολείο. Εκδόσεις Τυπωθήτω.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ξενόγλωσση Allan, J. (2008). Rethinking Inclusive Education: The philosophers of Difference in Practice. Netherlands: Springer Artilles, A.J., Kozleski, E., & Waitoller, F. (2011). Inclusive education. Examining equity in five continents. Cambridge: Harvard education Press. Banks, J.A. and Banks, C.A.M. (eds) (1995) Handbook of Research on Multicultural Education. New York:Macmillan. Barton, L. and Armstrong, F. (eds) (2007) Policy, Experience and Change: Crosscultural reflections on inclusive education. Dordrecht: Springer Books. Cummins, J. 2000. Language, power and pedagogy: Children caught in the crossfire. Clevedon, U.K.: Multilingual Matters. Ecclestone, K. & Hayes, D. (2009) The Dangerous Rise of Therapeutic Education. London: Routledge. Nigel Parton (2005). Safeguarding Childhood. Early Intervention and Surveillance in a Late Modern Society. Palgrave Macmillan Kenneth. Harwood, V. (2006) Diagnosing 'Disorderly' Children. London & New York: Routledge. Karagianni, P., Mitakidou, S. & Tressou, E. (2013).”What’s Right in Children’s Rights? The Subtext of Dependency’’. In B. Swadener, L. Lundy, J. & N. Blanchet-Cohen Children’s Lives and Education in Cross-national Contexts: What Difference Could Rights Make? p.p:82-99 New York: Palgrave. Macedo, D. 1994. Literacies of power. Boulder, CO: Westview Press, Inc. McLaughlin, Κ. (2012). Surviving Identity: Vulnerability and the Psychology of Recognition. Routledge. Mitakidou, S., Karagianni, P. & Tressou, E.(2010). “Inclusive and Cross-Cultural Education: Reflections on Common Theoretical Fields and Divergent Policy and Practice”. Paper from the 12th International Conference Inclusion in the Balkan Countries: Policy & Practice. Thessaloniki: Kyriakidis Brothers. pp. 261-269. Mitakidou, S. (2010). “Cross-Cultural Education in Greece: History and Prospects.” In Carl A. Grant & Agostino Portera (eds.). Intercultural and Multicultural Education Enhancing Global Interconnectedness. New York: Routledge. Taylor & Francis Group. 83-97. Prilleltensky, I. & Nelson, G. (2002). Doing psychology critically: Making a difference in diverse settings. New York: Palgrave–Macmillan. Sami Timimi (2005). Naughty Boys - Anti-Social Behaviour, ADHD and the Role of Culture. Palgrave Macmillan. Wright, C., Weekes, D. and McGlaughlin, A. (2000) ‘Race’, Class and Gender in Exclusions from School. London: Falmer Press. Young, I.M. (2000). Inclusion and Democracy. Oxford: Oxford University Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-07-2016