ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 7

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 7 / Painting VII
ΚωδικόςΥΚΖΩ75
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Διβάρης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006725

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 2
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό7422

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 7
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία5
Ώρες Συνολικά65
Class ID
600138034
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΚΖΩ51 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 5
  • ΥΚΖΩ52 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 5
  • ΥΚΖΩ53 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 5
  • ΥΚΖΩ54 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 5
  • ΥΚΖΩ55 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 5
  • ΥΚΖΩ61 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 6
  • ΥΚΖΩ62 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 6
  • ΥΚΖΩ63 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 6
  • ΥΚΖΩ64 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 6
  • ΥΚΖΩ65 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 6
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να παρουσιάσουν την διαδικασία παραγωγής και παρουσίασης του εικαστικού έργου ως ενότητα. Πώς να αναπτύξουν την γνώση και την κατανόηση της σύγχρονης τέχνης διαμέσου της πράξης του εργαστηρίου έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύγχρονης τέχνης, σε κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο. Πώς να αναπτύξουν επαγγελματισμό στην ελεύθερη καλλιτεχνική πράξη, στις τεχνικές δεξιότητες και στις παραγωγικές οργανωτικές ικανότητες έτσι ώστε να ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στο επίπεδο των διαφορετικών πεδίων εφαρμογών των εικαστικών τεχνών που προκύπτουν. Να έχουν την ικανότητα να υλοποιούν και να βρίσκουν λύσεις στις δημιουργικές τους ιδέες, στις πειραματικές μεθόδους, στις εννοιολογικές τους προτάσεις. Να έχουν την ικανότητα να διαπραγματεύονται και να επιχειρηματολογούν σε ατομικό/ομαδικό επίπεδο. Να αντιλαμβάνονται τις σχέσεις πρόσληψης και υποδοχής του έργου τέχνης από διαφορετικούς θεατές Ικανότητα αντίληψης του περιεχομένου στο οποίο το κάθε έργο μπορεί να αναπτυχθεί Να αποκτούν την ικανότητα να κάνουν έρευνα και να αποκτούν την εξοικείωση με την γλώσσα, τα υλικά και τα εργαλεία των εικαστικών τεχνών Την ικανότητα να δρουν και να συνδέουν την προσωπική τους εργασία με την ομαδική δραστηριότητα Την ικανότητα να εργάζονται και να κάνουν αποτελεσματική πρακτική εφαρμογή με ήθος, οικονομία και εφαρμογή των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας. Να τεθούν οι βάσεις για την ανάπτυξη και επεξεργασία της πτυχιακής εργασίας Ικανότητα να δρουν αποτελεσματικά στις συνθήκες του επαγγελματικού περιβάλλοντος Ανάπτυξη βασικών ερευνητικών μεθόδων ώστε με την πρόσληψη της πληροφορίας να μπορούν να επεξεργαστούν κριτικά και να συλλέξουν περαιτέρω άλλες πληροφορίες. Ικανότητα ανάπτυξης και κατανόησης της θεωρίας, της εννοιολογικής προσέγγισης και της μεθοδολογίας που αντιστοιχεί σε ένα γνωστικό πεδίο, που προκύπτει μέσα από την εικαστικά αναζήτηση. Την ικανότητα να ασκεί ενδεδειγμένη κριτική σε έναν αριθμό από σύνθετες καταστάσεις και συμφραζόμενα Την ικανότητα να δρα σε ανοίκειες και άγνωστες καταστάσεις Την ικανότητα να αναπτύξουν το θέμα τους δημόσια Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας για την τεχνική εφαρμογή στο έργο τους Διατύπωση καίριων ερωτημάτων και άρθρωση κριτικού λόγου όσον αφορά τα έργα άλλων καλλιτεχνών Δημιουργία, διαχείριση, διευθέτηση και παρουσίαση μίας καλλιτεχνικής πρακτικής, επαγγελματικά Αποτελεσματική αντιμετώπιση των προθέσεων , αξιών και εννοιών που παράγονται στον κοινωνικό χώρο Συστηματική κατανόηση της γνώσης που παράγεται μέσα στο εργαστήριο Έμφαση και καλλιέργεια της κριτικής άποψης των σύγχρονων εξελίξεων Παρουσίαση κατόπιν ανίχνευσης των δεδομένων και εξειδίκευση της έρευνας σε ένα υψηλό επίπεδο Αυτογνωσία ενόψει της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής εξέλιξης
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ 5ου ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ: Το 5o Εργαστήριο Ζωγραφικής επικεντρώνεται στην διδασκαλία και την ελεύθερη καλλιτεχνική-εργαστηριακή έρευνα της ζωγραφικής με την πιο διευρυμένη μορφή της. Συνδυάζει την παράδοση της καλλιτεχνικής πρακτικής με τις σύγχρονες και πολύμορφες αντιλήψεις στον τομέα των εικαστικών τεχνών. Διδασκαλία και έρευνα σχετικά με την υποδομή της "εικαστικής γλώσσας". Η καλλιτεχνική πρακτική με την χρήση του σχεδίου ή γενικότερα της οργάνωσης και της σύνθεσης του ζωγραφικού χώρου. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟ 7ο και 8ο ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Εποπτευόμενη προσωπική καλλιτεχνική έρευνα, και ασκήσεις εξειδικευμένων τεχνικών και μορφο-πλαστικών γνώσεων των υλικών (ματιέρες, ύλες, κατασκευές κτλ.), Δυνατότητα χρήσης μεμονωμένων ή συνδυαστικών εικαστικών μέσων, όπως Ζωγραφικής, κατασκευών, Ψηφιακής Εικόνας, πολυμέσων, κλπ. Εννοιολογική και θεωρητική έρευνα που προκύπτει από την καλλιτεχνική - εργαστηριακή πρακτική. Έρευνα και πρακτική ως προς την έκθεση και την παρουσίαση του καλλιτεχνικού έργου. Προγραμματισμός της διπλωματικής εργασίας ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ 10 ΕΞΑΜΉΝΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ: • διαλέξεις προσκεκλημένων καλλιτεχνών και θεωρητικών της τέχνης. • συνεργασίες με άλλα εργαστήρια και κατευθύνσεις του Τμήματος, με άλλα τμήματα της Σχολής Καλών Τεχνών και του ΑΠΘ. • εκπαιδευτικές εκδρομές ή επισκέψεις σε μεγάλες εικαστικές διοργανώσεις, μουσεία και γκαλερί. • συνεργασία με πολιτιστικούς οργανισμούς και φορείς, όπως, μουσεία και αίθουσες τέχνης, ή και Σχολές Καλών Τεχνών άλλων πανεπιστημίων. • συμμετοχή των φοιτητών του εργαστηρίου σε εικαστικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό
Λέξεις Κλειδιά
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Καλλιτεχνικά Υλικά
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές για τη διδασκαλία του μαθήματος, γίνεται χρήση διαφόρων σχεδιαστικών προγραμμάτων μέσω Η/Υ. Διαθέσιμη πρόσβαση των φοιτητών που ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν τη νησίδα υπολογιστών του 5ου Εργαστηρίου Ζωγραφικής για την καλλιτεχνική τους εργασία, (πρώτος όροφος του Εργαστηρίου). Προτείνονται επισκέψεις μέσω διαδικτύου σε μεγάλες γκαλερί, μουσεία κ.λπ.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο66022
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Καλλιτεχνική δημιουργία
Σύνολο66022
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πρόοδος (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση) Κατ’ οίκον εργασία Προφορική παρουσίαση εργασίας Εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις Εξέταση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [12867083]: Η Αγορά της Τέχνης, Ρεϋμόντ Μουλέν Βιβλίο [12867111]: από τη μινιμαλιστική στην εννοιολογική τέχνη, Νίκος Δασκαλοθανάσης Βιβλίο [22040]: Joseph Beuys: Η επανάσταση είμαστε εμείς, Στριγγάρη - Thonges Ρέα
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-07-2019