ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ / MUSIC THEORY AND PRACTICE
ΚωδικόςΥΒ.1.031
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΝικόλαος Θεοδωρίδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003673

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600138460
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
1. Στοιχεία θεωρίας της Μουσικής. Μουσική Ανάγνωση και Ορθογραφία(Dictée) : - Ορισμοί βασικών στοιχείων της θεωρίας της μουσικής , των ιδιοτήτων του ήχου και των βασικών μουσικών εννοιών. - Μελωδικά διαστήματα, οι Μείζονες κλίμακες (Ντο, Φα) και οι σχετικές Ελάσσονές τους. Είδη συγχορδιών, κύριες συγχορδίες. - Μουσική σημειογραφία με γραφική ή νότες. Μουσική Ανάγνωση και Ορθογραφία (Dictée). -Ενδεικτικά παραδείγματα δραστηριοτήτων για παιδιά σχετικά με τα βασικά στοιχεία της μουσικής, καθώς και μουσικά παιχνίδια για την ενεργοποίηση και την κοινωνική – συναισθηματική και ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών. 2.Εκμάθηση μελωδικού οργάνου (μεταλλόφωνο ή αρμόνιο): Παρτιτούρες με τα πρώτα κατάλληλα παιδικά τραγούδια για ατομική και ομαδική άσκηση της φωνής και για εκμάθηση μεταλλόφωνου ή άλλου μελωδικού οργάνου. Εμπλουτισμός ρεπερτορίου. Ρυθμικές και μελωδικές συνοδείες.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Εργαστηριακή Άσκηση
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Φροντιστήριο
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Καλλιτεχνική δημιουργία
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές και προφορικές εξετάσεις. Επίσης μικρές εργασίες, παρουσιάσεις συνόλων και γραπτή πρόοδος κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Θεοδωρίδης, Ν. (2018). Τραγουδοχοροί της Γης, για φίλους μουσικόφιλους. Θεσσαλονίκη: CCity bublish. Γκανά, Γ., Ζησοπούλου, Ε., Θεοδωρίδης, Ν. κ.ά. (2004). Το σχολείο εργαστήρι τέχνης και δημιουργίας. Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο Νεοελληνικών σπουδών ΑΠΘ. (Κωδικός στον Εύδοξο: 3234)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Γρηγορίου Μ.(2005, α΄έκδ.1992). Μουσική για παιδιά και για έξυπνους μεγάλους, Νεφέλη, Αθήνα. Θεοδωρίδης Ν.(2006). Τραγουδοπαιχνίδια-για φίλους μουσικόφιλους 4 ετών και άνω, Θεσσαλονίκη. Παπανικολάου, Χ. (2009). Με μουσική με κίνηση. Αθήνα: Τόπος και Χ. Παπανικολάου. Storms G.(1979).100 Μουσικά Παιχνίδια, (τίτλος πρωτοτύπου: Handbook of Music Games), για την ελληνική γλώσσα : Επιμ.-Μτφρ. Μιχάλης Τόμπλερ, εκ¬δ. Νι¬κο¬λα¬ΐ¬δη, Α¬θή¬να 1989.
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-02-2019