Άσκηση σε κλειστούς χώρους

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΆσκηση σε κλειστούς χώρους / Indoor Fitness Programs
ΚωδικόςΓΚ3400
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τις Σέρρες
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID260000569

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών (2014)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 62
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΆσκηση σε κλειστούς χώρους
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600138625
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα αποτελεί το βασικό εισαγωγικό μάθημα στις αρχές που διέπουν το σχεδιασμό και τη διδασκαλία ομαδικών και ατομικών προγραμμάτων άσκησης σε κλειστούς χώρους με στόχο την προαγωγή της υγείας και της ευεξίας. Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή των σπουδαστών στις βασικές μορφές άσκησης σε κλειστούς χώρους (Προγράμματα αεροβικής άσκησης, υδρογυμναστική, προγράμματα μυϊκής ενδυνάμωσης με βάρη, λάστιχα, pilates, γιόγκα, body art), έτσι ώστε να κατανοηθεί η συνολική εικόνα της εφαρμογής τους με στόχο την προώθηση ενός υγιούς τρόπου ζωής. Ο φοιτητής αποκτά μία συνολική αντίληψη για το σχεδιασμό και τη διδακτική των μορφών άσκησης και με αυτή την έννοια το μάθημα αποτελεί βάση πάνω στην οποία συγκεκριμένες μεθοδολογίες και διαδικασίες αναπτύσσονται σε επιμέρους μαθήματα ειδίκευσης. Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές της σημασίας της εφαρμογής των αρχών που διέπουν το σχεδιασμό και τη διδασκαλία προγραμμάτων άσκησης σε κλειστούς χώρους με στόχο την προαγωγή της υγείας και της ευεξίας, σε ένα διακριτό επιστημονικό πεδίο/επάγγελμα. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: • Έχει κατανοήσει τις βασικές αρχές που διέπουν το σχεδιασμό και τη διδασκαλία προγραμμάτων άσκησης σε κλειστούς χώρους και τη σύνδεσής τους με την εφαρμογή τους στην πράξη • Έχει γνώση των μορφών άσκησης και των διδακτικών μεθόδων που χρησιμοποιούνται για την αποτελεσματικότερη προώθηση ενός υγιούς τρόπου ζωής, οι οποίες υποστηρίζονται από επιστημονικά εγχειρίδια προχωρημένου επιπέδου και ενσωματώνουν όλες τις σύγχρονες εξελίξεις στο χώρο της άσκησης σε κλειστούς χώρους. • Είναι σε θέση να διακρίνει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες μιας ομάδας ασκουμένων, ή ενός ασκούμενου, σε μία μελέτη περίπτωσης και να μπορεί να εκτιμήσει και να εφαρμόσει το κατάλληλο πρόγραμμα άσκησης • Να μπορεί να χρησιμοποιεί τις βασικές μορφές άσκησης και τις αντίστοιχες διδακτικές προσεγγίσεις, επιλέγοντας την καταλληλότερη, ή συνδυασμό των καταλληλότερων για κάθε περίπτωση μορφών, επιδεικνύοντας επαγγελματική προσέγγιση για την επίλυση προβλημάτων που άπτονται των αρχών του σχεδιασμού και της διδασκαλίας προγραμμάτων άσκησης • Να αναλύει και να υπολογίζει τις βασικές ποσοτικές και ποιοτικές παραμέτρους (διάρκεια, συχνότητα, επαναλήψεις, μορφή άσκησης) κατά το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός προγράμματος άσκησης. • Να συνεργαστεί με τους συμφοιτητές του για να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ένα σχέδιο προγράμματος άσκησης σε μια μελέτη περίπτωσης που περιλαμβάνει την επιλογή της μορφής άσκησης και τη διδακτική της (βήματα, χορογραφία, επαναλήψεις, χρήση μουσικής). • Να είναι σε θέση να κοινοποιεί και να παρουσιάζει πληροφορίες, ιδέες, προβλήματα και λύσεις τόσο σε ειδικευμένο, όσο και σε μη-ειδικευμένο κοινό (προφορική παρουσίαση), αλλά και πρακτικές συνεδρίες μορφών άσκησης (π.χ. μια συνεδρία μυϊκής ενδυνάμωσης με λάστιχα – ασκήσεις, μυϊκές ομάδες, επαναλήψεις, επιλογή μουσικών κομματιών)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
• Βασικές αρχές για τον σχεδιασμό ομαδικών προγραμμάτων άσκησης • Βασικές αρχές για τον σχεδιασμό ενός προσωπικού προγράμματος άσκησης (σωματική αξιολόγηση, τεστ φυσικής κατάστασης) • Ομαδικά προγράμματα άσκησης I (aerobic, dance aerobic, step, body bars, ενδυνάμωση στην αίθουσα με, ή χωρίς όργανα άσκησης) • Ομαδικά προγράμματα άσκησης II (tae bo, προγράμματα άσκησης με στοιχεία πολεμικών τεχνών, υδρογυμναστική (aqua aerobic) και ασκήσεις ενδυνάμωσης με ειδικά όργανα για το νερό) • Εναλλακτικές μορφές άσκησης I: βασικές ασκήσεις Pilates και Pilates στα εξειδικευμένα μηχανήματα Reformer και Cadillac • Εναλλακτικές μορφές άσκησης II: Pilates με ατομικά όργανα (pilates ring, mini ball, swiss ball, foam roller) • Εναλλακτικές μορφές άσκησης III: yoga, power yoga, yogilates, mind and body, nia, stretching, body art • Εναλλακτικές μορφές άσκησης IV και σύγχρονες τάσεις στη φυσική κατάσταση: Άσκηση μέσω προπόνησης δόνησης, άσκηση με σύγχρονα σχεδιασμένο εξοπλισμό (togu cross training, gymstick, TRX) • Λειτουργική προπόνηση Ι: Άσκηση με στόχο τη διευκόλυνση της λειτουργικότητας στην καθημερινότητα των ατόμων και της ποιότητας ζωής τους. • Λειτουργική προπόνηση ΙΙ: Άσκηση με στόχο τη βελτίωση της απόδοσης σε αθλητές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις40,2
Άσκηση Πεδίου220,8
Πρακτική (Τοποθέτηση)301,2
Εκπόνηση μελέτης (project)220,8
Σύνολο783
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
• Πρακτική τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει την εκτέλεση και παρουσίαση διαφορετικών μορφών άσκησης (βήματα, ασκήσεις, επαναλήψεις, μυϊκές ομάδες, όργανα) • Γραπτή τελική εξέταση (40%) μέσω της πλατφόρμας e-learning που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Ανάλυση και εφαρμογή εννοιών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης - Επίλυση προβλημάτων σχετικών με θέματα εφαρμογής των βασικών αρχών που διέπουν το σχεδιασμό προγραμμάτων άσκησης - Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων της θεωρίας
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΑΘΛΗΤΙΑΤΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ (2008). ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΤΗ. ΑΘΛΟΤΥΠΟ: ΑΘΗΝΑ. ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΑΘΛΗΤΙΑΤΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ (2007). ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ACSM - 7η Έκδοση. ΑΘΛΟΤΥΠΟ: ΑΘΗΝΑ.
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-09-2019