Λατινοαμερικάνικοι κοινωνικοί χοροί

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΛατινοαμερικάνικοι κοινωνικοί χοροί / Latin Social Dances
ΚωδικόςΚΧ0903
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τις Σέρρες
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΙΝΗΣΗ-ΧΟΡΟΣ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016230

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών (2014)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 23
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΠρακτική ΕπιλογήΧειμερινό/Εαρινό-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΛατινοαμερικάνικοι κοινωνικοί χοροί
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600138872
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα απευθύνεται σε αρχάριους/ες ενδιαφερόμενους/ες χορευτές/τριες. Στοχεύει στην εκμάθηση της τεχνικής βασικών βημάτων και φιγούρων των Κοινωνικών χορών Salsa Cubana, Bachata και ορισμένων άλλων λιγότερο γνωστών, αλλά πολύ επίκαιρων και παγκόσμια διαδεδομένων χορών με ρίζες στην κουβανική παράδοση, με παράλληλη εξοικείωση με τη μουσική και τους ιδιάζοντες ρυθμούς τους. Με την απόκτηση εμπειριών και την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση: • να αναγνωρίζουν και να διακρίνουν μουσικά μοτίβα της Salsa Cubana, της Bachata και άλλων συναφών χορών, • να μπορούν αυτόνομα να χορέψουν τους χορούς που διδάχθηκαν είτε ατομικά, είτε σε ζευγάρι ή σε ομαδική κυκλική διάταξη, • να μεταδώσουν τις γνώσεις και τις ικανότητες που απόκτησαν σε άλλους ενδιαφερόμενους για το ίδιο είδος χορού, που βρίσκονται σε αρχάριο επίπεδο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Βασικές έννοιες, ιστορικά στοιχεία, Orishas, μουσικά όργανα και εξέλιξη του παραδοσιακού Κοινωνικού χορού της Κουβανέζικης Σάλσα. Αντίστοιχα Φεστιβάλ και χορευτικοί διαγωνισμοί σε παγκόσμιο επίπεδο και στην Ελλάδα. Σωστή χορευτική συμπεριφορά (Dance Etiquette) και των δύο φύλων στην πίστα, Υγιεινή χορευτών. Αποτροπή κινδύνων τραυματισμού των χορευτών - συγχορευτών. Μεθοδική διδασκαλία της SALSA CUBANA - Εξοικείωση με το βασικό βήμα, συνδυασμοί βημάτων με αλλαγές κατεύθυνσης, ανοιχτή και κλειστή θέση στο κράτημα της ντάμας. - Στροφές ντάμας και καβαλιέρου. - Απλές φιγούρες (Reversala, Enchufla, Setenda, Paseala κλπ.) στο ζευγάρι με επιτόπια εκτέλεση και με ελεύθερη κίνηση στο χώρο. - Εισαγωγή και εξάσκηση στη σωστή εκτέλεση του «Dile que no». - Εκμάθηση Ρυθμού και βήματος Clave, μέτρημα 6 και 8 βημάτων (Timba). - Βήματα Ρούμπα σε σόλο εκτέλεση, και για τον καβαλιέρο και για τη ντάμα. - Εισαγωγή στον ομαδικό κυκλικό χορό Rueda (de Casino), απλές φιγούρες και κίνηση "arriba - abajo". Ο «Cantante» και οι εντολές του προς τους συγχορευτές του. Μεθοδική διδασκαλία της BACHATA - Βασικό βήμα, συνδυασμοί βημάτων με αλλαγές κατεύθυνσης. - Ανοιχτή θέση, κλειστή θέση σε χαλαρό Frame και κλειστή θέση με συγκεκριμένα σημεία επαφής στο κράτημα της ντάμας. - Μέτρημα «μονού», «διπλού» και «τετραπλού» ρυθμού - λικνίσματα. - Στροφές ντάμας και καβαλιέρου, μεμονωμένα και συγχρονισμένα. - Απλές φιγούρες στο ζευγάρι με κίνηση «σταυρού» και κατόπιν κίνηση με ανάπτυξη στο χώρο. Στοιχεία μεθοδικής διδασκαλίας άλλων ομαδικών χορών με ρίζες στην Salsa Cubana.
Λέξεις Κλειδιά
Κουβανέζικη Σάλσα, Μπατσάτα, Ρούμπα, Μερέγκε, αρχάριοι χορευτές, σωστή συμπεριφορά χορευτών
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση του διαδικτύου για αποστολή και λήψη ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, για πρόσβαση σε χορευτική μουσική και χορευτικά εκπαιδευτικά βίντεο.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις60,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων220,8
Εξετάσεις220,8
Εξάσκηση στο χορό281,1
Σύνολο783
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου αξιολογείται η τακτική και ενεργή συμμετοχή στο μάθημα (50%), ενώ στο τέλος του εξαμήνου ακολουθούν εξετάσεις στην πράξη (εκτέλεση και σωστός ρυθμός) (40%) και στη θεωρία (10%). Στο πρακτικό μέρος οι φοιτητές/τριες εξετάζονται: α) ατομικά, β) ανά ζεύγη και γ) σε ομαδικό κύκλο. Η θεωρία εξετάζεται προφορικά. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία στις εξετάσεις είναι να επιτευχθεί οπωσδήποτε σε καθεμία από τις επιμέρους εξετάσεις τουλάχιστον ο βαθμός 5 (πέντε) και κατόπιν συμψηφίζονται οι επιμέρους επιδόσεις. Τα κριτήρια κοινοποιούνται στους/ις φοιτητές-τριες ήδη κατά το πρώτο μάθημα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Χορευτική μουσική και εκπαιδευτικά βίντεο με μαθήματα Σάλσα από το διαδίκτυο (You Tube)
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-09-2018