Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μέχρι το τέλος του εξαμήνου, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να μπορούν να:
ερευνούν ένα συγκεκριμένο θέμα μέσω της βιβλιοθήκης του Τμήματος και να κάνουν χρήση των ακαδημαϊκών βιβλίων και περιοδικών,
αναπτύξουν και να παρουσιάσουν με τον κατάλληλο ακαδημαϊκό λόγο ένα γλωσσολογικό επιχείρημα,
αξιολογούν με κριτικό πνεύμα διάφορες πηγές,
αναγνωρίζουν και να αποφεύγουν την λογοκλοπή, να παραφράζουν και να ενσωματώνουν στην εργασία τους πηγές από άλλους συγγραφείς ακολουθώντας τον ΑΡΑ τρόπο γραφής,
κατασκευάζουν την δική τους σελίδα με βιβλιογραφικές παραπομπές,
κάνουν σωστή χρήση του χρόνου, ακολουθώντας τα χρονοδιαγράμματα και τις καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής των εργασιών,
καταθέσουν μία καλά οργανωμένη, με συνοχή και σωστά δομημένη ερευνητική εργασία.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει ερευνητικές μεθόδους καθώς και τον τρόπο σχεδιασμού και δόμησης μίας γλωσσολογικής ερευνητικής εργασίας. Το μάθημα φιλοδοξεί να φέρει σε επαφή τις/τους φοιτήτριες/τές με τις θεμελιώδεις αρχές της ερευνητικής διαδικασίας και τις διάφορες πτυχές που συνδέονται με τον ακαδημαϊκό γραπτό λόγο. Μερικές από τις περιοχές που καλύπτει το μάθημα είναι οι ακόλουθες: α) χρήση του καταλόγου της βιβλιοθήκης του
Α.Π.Θ., β) έρευνα πηγών και αξιολόγησή τους με βάση τη σχετικότητά τους με το θέμα της εργασίας, γ) διάφορα είδη εργασιών (ανασκόπηση βιβλιογραφίας, πειραματικές μελέτες), δ) χρήση του APA τρόπου γραφής, ε) ερευνητικές μέθοδοι (συνεντεύξεις, ερωτηματολόγια, κλπ.), στ) δομή της γλωσσολογικής ερευνητικής εργασίας, ζ) ανάλυση δεδομένων, η) παράφραση, περίληψη, αυτούσια παράθεση αποσπασμάτων από άλλους συγγραφείς, θ) αποφυγή λογοκλοπής, κλπ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Δεν υπάρχει τελική γραπτή εξέταση. Η αξιολόγηση βασίζεται στην ενεργή συμμετοχή των φοιτητριών/τών κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, την επιτυχή ολοκλήρωση των εργασιών μέσα στην τάξη και τη συγγραφή δύο ερευνητικών εργασιών: μίας μικρής 1.500 λέξεων και μίας μεγαλύτερης 3.000 λέξεων. Οι φοιτήτριες/ητές θα πρέπει να επιλέξουν το θέμα των εργασιών τους από μία λίστα θεμάτων που θα δοθεί σε εύλογο χρόνο από τη διδάσκουσα. Η καθυστερημένη κατάθεση εργασιών (εκτός χρονοδιαγράμματος) οδηγεί στη μείωση του τελικού βαθμού ενώ ο εντοπισμός λογοκλοπής οδηγεί σε αυτόματη αποτυχία.
Λέξεις Κλειδιά
έρευνα, ακαδημαϊκός λόγος, γλωσσολογία, APA
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Writing with a purpose, J. F. Trimmer (PE 1408 .T695 1998)
Writing Research Papers (9th ed.), J. D. Lester, (LB 2369 .L4 1999)
How to write essays, dissertations and theses in literary studies, N. Fabb & A. Durant, (PE 1479 .C7F33 1993)