ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΗΣ 3ης ΡΩΜΗΣ (ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ) Β΄.

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΗΣ 3ης ΡΩΜΗΣ (ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ) Β΄. / The problem of the 3rd Rome theory (from a historical perspective) B
ΚωδικόςΙΕ30
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΚοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΜιχαήλ Τρίτος
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID60005085

Πρόγραμμα Σπουδών: Ορθόδοξη Θεολογία και Χριστιανικός Πολιτισμός

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής2110
Εκκλησιαστικής ΙστορίαςΥποχρεωτικό2110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΗΣ 3ης ΡΩΜΗΣ (ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ) Β΄.
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600140493
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο επιδιωκόμενος μαθησιακός στόχος είνα να ενημερωθούν οι φοιτητές για την ιστορική αλήθεια ότι δεν υπάρχει Τρίτη Ρώμη, αλλά πρεσβυτέρα και νεωτέρα Ρώμη και έχει κλείσει ο ιστορικός κύκλος. Παράλληλα θα εντρυφήσουν οι φοιτητές στη γνώση σημαντικών ιστορικών πηγών οι οποίες αναφέρονται στην ανθεκτικότητα της Ρωσικής Εκκλησιάς απέναντι στους σκληρούς διωγμούς του αθεϊστικού καθεστώτος. Επιπλέον συνίσταται στους φοιτητές να παρακολουθήσουν ενα επιστημονικό συνέδριο για να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σχετικά με την θεωρία περί 3ης Ρώμης αλλά κυρίως για να καλλιεργήσουν τον επιστημονικό τρόπο σκέψης και κρίσης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διδάσκονται οι φοιτητές τις εξής διδακτικές ενότητες: 1. Τα πρώτα σπέρματα της θεωρίας της Γ'Ρώμης. 2. Η άλωση της Κωνσταντινουπόλεως ως ενισχυτικό στοιχείο αυτής της θεωρίας. 3. Η ρωσική γραμματεία για τη θεωρία της Γ'Ρώμης. 4. Η αντικανονικότης του Ρωσικού Πατριαρχείου. 5. Η ίδρυση του Ρωσικού Πατριαρχείου. 6. Κατάργηση του ρωσικού Πατριαρχείου από το Μ. Πέτρο. 7. Ρήξη Τσάρου και Πατριάρχου Νήφωνος. 8. Η θέση του μοναχού Φιλοθέου της Μονής Ελεάζαρ. 9. Η πνευματική κίνηση των θρησκευτικών προσωπικοτήτων της Μόσχας. 10. Η επανάσταση των Μπολσεβίκων. 11. Το ίδιο 12. Ανασύσταση Πατριαρχείου. 13. Το ίδιο
Λέξεις Κλειδιά
Τρίτη Ρώμη, Πατριαρχείο Μόσχας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Επιλεγμένη Βιβλιογραφία
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Επικοινωνία μέσω email.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων1004
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων251
Συγγραφή εργασίας / εργασιών903,6
Σύνολο2158,6
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές της τάξης αναλαμβάνουν να συντάξουν μια εργασία υπό την επιστημονική καθοδήγηση του διδάσκοντα, σύμφωνα και με την οποία αξιολογούνται στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Αιμ. Ταχιάου, Η Εκκλησία της Ρωσίας (Σημειώσεις). 2. Βλ. Φειδά, Επίτομος εκκλησιαστική Ιστορία της Ρωσίας, Αθήνα 1967.
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-11-2015