ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ / FUNCTIONAL ANATOMY
Κωδικός008
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τις Σέρρες
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID260000518

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Κινησιολογία 2017-2018

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 26
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό215

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Κινησιολογία (2012-2017)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 4
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό218

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Κινησιολογία (2011-2012)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό218

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Κινησιολογία (2005-2007)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό118

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600140539
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Βασικοτάτη προυπόθεση για την κατανόηση του μαθήματος και για τους Μεταπτυχιακούς Φοιτητές, θεωρείται η προγενέστερη διδασκαλία και βεβαίως ικανή γνώση του μαθήματος της Ανατομίας που διενεργείται σε δυο εξάμηνα σε Προπτυχιακό Επίπεδο Σπουδών και ο σκοπός του επικεντρώνεται στην διδασκαλία και γνώση του μυοσκελετικού συστήματος ιδιαιτέρως.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Α) Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει να έχουν εξοικειωθεί με την ορολογία της κινησιολογίας και τη σχέση των θεωρητικών ανατομικών γνώσεων με την πρακτική και Β) να εχουν ενημερωθεί οι φοιτητές σχετικά με τις πρακτικές εφαρμογές και τις μεθόδους αξιολόγησης των κινητικών προβλημάτων που οφείλονται σε μυοσκελετικές διαταραχές και για τρόπους παρέμβασης στοχεύοντας στον σχεδιασμό ειδικών προγραμμάτων άσκησης για τη βελτίωση της λειτουργικότητας στους πάσχοντες, στους ασκούμενους και τους αθλητές με σκοπό τη συμμετοχή τους στον αθλητισμό και την άσκηση και την μεγιστοποίηση της αθλητικής τους απόδοσης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στην Λειτουργική Ανατομική. Μυοσκελετικό σύστημα. Επίπεδα και άξονες κίνησης. Ορολογία. Μέθοδοι έρευνας στην ανθρώπινη κίνηση Λειτουργική ανατομική των αρθρώσεων της Σπονδυλικής Στήλης και του Θώρακα Λειτουργική ανατομική των αρθρώσεων της Ωμικής ζώνης του Αγκώνα. Λειτουργική ανατομική των αρθρώσεων της Πηχεοκαρπικής, του Καρπού και της Άκρας χειρός Λειτουργική ανατομική των αρθρώσεων της Λεκάνης και του Ισχίου Λειτουργική Ανατομική του Γόνατος Λειτουργική Ανατομική των αρθρώσεων της Ποδοκνημικής, του Ταρσού και του Άκρου ποδός Κινησιολογική ανάλυση της στάσης και της βάδισης – Ποδική καμάρα Κινησιολογική ανάλυση σύνθετων Αθλητικών κινήσεων Φυσιολογία της Νευρομυικής Σύναψης Παρουσίαση ερευνητικών άρθρων, κατάθεση ανασκοπητικών εργασιών.
Λέξεις Κλειδιά
Λειτουργική Ανατομική, Μυοσκελετικό σύστημα, Αξονες κίνησης, Μέθοδοι έρευνας, Ανθρώπινη κίνηση.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη και απαραίτητη θεωρείται η χρήση ηλεκρονικών εποπτικών μέσων διδασκαλίας, όπως Η.Υ.μετά προβολέως, και ενίοτε επιδιαφανοσκοπείου.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων39
Συγγραφή εργασίας / εργασιών50
Εξετάσεις2
Σύνολο130
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Κατόπιν σχετικής ενημέρωσης των φοιτητών κατά την έναρξη της διδασκαλίας του οικείου μαθήματος,διενεργείται κατά την εξεταστική περίοδο γραπτή δοκιμασία με την παράθεση θεματικών ερωτήσεων που απαιτούν ικανή ανάπτυξη - σχολιασμό, κατα την οποίαν αξιολογείται και η κριτική ικανότητα του εξεταζομένου. Επίσης, συναξιολογείται και η γραπτή κατάθεση εκπονηθείσης ανασκοπητικής εργασίας κατά την όλη διάρκεια της διδασκαλίας του μαθήματος,η παρουσίαση της εκπονηθείσης ανασκοπητικής εργασίας καθώς και η όλη ενεργός παρουσία και συμμετοχή του φοιτητή στο μάθημα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1)1)Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΤΩΝ ΑΘΡΩΣΕΩΝ κωδικός 13257014 - Ι.Α.ΚΑΡΑNDJI, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD,ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ, 2001 , ΑΘΗΝΑ. 2)ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ: ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Ι,ΙΙ, . MΠΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ , ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Π.Χ.ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ,2003, ΑΘΗΝΑ.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1)Hamilton, N & Luttgens K. (2002). Kinesiology: Scientific basis of human motion. McGraw-Hill. 2)Soderberg, G (1997). Kinesiology. Application to Pathological Motion. Williams & Wilkins.
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-02-2018