ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΟΙ ΠΗΓΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ / SOURCES IN HISTORY OF EDUCATION
ΚωδικόςΕΜ36
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΙωάννης Μπέτσας
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017580

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής324

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΟΙ ΠΗΓΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600140990

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 1 (172)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 18:00 έως 21:00
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα είναι ικανοί και ικανές: -να εξοικειωθούν με τα στάδια της ιστορικής έρευνας, -να είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να υλοποιούν μία έρευνα στο πεδίο της ιστορίας της εκπαίδευσης, -να είναι σε θέση να εντοπίζουν ιστορικές πηγές, -να είναι σε θέση να διακρίνουν τα είδη των ιστορικών πηγών, -να εργάζονται με πρωτογενές πηγές, προσεγγίζοντάς τις κριτικά, -να καλλιεργήσουν δεξιότητες επιστημονικής επεξεργασίας και ανάλυσης γραπτών και προφορικών πηγών
Γενικές Ικανότητες
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποσκοπεί να παράσχει στις φοιτήτριες και στους φοιτητές βασικές δεξιότητες αξιοποίησης των πηγών (γραπτών, προφορικών και παραστατικών) που αναφέρονται στην ιστορία της εκπαίδευσης. Το μάθημα διαρθρώνεται στους ακόλουθους άξονες: -Η θεωρητική συζήτηση για τη χρήση και την αξιοποίηση των πηγών στην ιστορία. -Κατηγορίες των ιστορικών πηγών: πρωτογενείς και δευτερογενείς ιστορικές πηγές. -Τα είδη των ιστορικών πηγών: γραπτές, προφορικές, παραστατικές πηγές. -Εργαλεία εύρεσης και βάσεις δεδομένων πηγών της ιστορίας της εκπαίδευσης. -Τρόποι ανάλυσης και κριτική προσέγγιση πηγών της ιστορίας της εκπαίδευσης. -Εφαρμογές εύρεσης, άντλησης και επεξεργασίας των πηγών.
Λέξεις Κλειδιά
ιστορικές πηγές, Ιστορία της Εκπαίδευσης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων220,7
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων40,1
Συγγραφή εργασίας / εργασιών160,5
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου. 2. Κατ΄ οίκον εργασία. 3. Προφορική παρουσίαση εργασίας. 4. Χρήση Πολλαπλής Βιβλιογραφίας. 5. Λήψη από τους φοιτητές συστηματικών σχολίων στο μέσον του εξαμήνου. 6. Διασφάλιση διαφάνεια στην αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών: Μέσω της ανάρτησης των κριτηρίων στην ιστοσελίδας του μαθήματος και σχετικής παρουσίασης κατά την πρώτη συνάντηση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Burke, P. (2004). Αυτοψία. Οι χρήσεις των εικόνων ως ιστορικών μαρτυριών. (μτφρ. A. Ανδρέου), Μεταίχμιο: Αθήνα. Thompson, P. (2002). Φωνές από το παρελθόν. Προφορική ιστορία. Πλέθρον: Αθήνα
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : Burke, P. (2004). Αυτοψία. Οι χρήσεις των εικόνων ως ιστορικών μαρτυριών. (μτφρ. A. Ανδρέου), Μεταίχμιο: Αθήνα. Thompson, P. (2002). Φωνές από το παρελθόν. Προφορική ιστορία. Πλέθρον: Αθήνα. Μαυροσκούφης, Δ. (2005). Αναζητώντας τα ίχνη της ιστορίας. Ιστοριογραφία, διδακτική μεθοδολογία και ιστορικές πηγές. Αφοί Κυριακίδη: Θεσσαλονίκη. Ρεπούση, M. - Τσιβάς, A. (επιμ). (2011). Από τα ίχνη στις μαρτυρίες. Η επεξεργασία των ιστορικών πηγών στο μάθημα της ιστορίας. Εκδόσεις Γράφημα: Αθήνα. -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Θέματα Ιστορίας της Εκπαίδευσης The Oral History Review
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-09-2019