ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ / HANDS-ON SCIENCE TEACHING
ΚωδικόςΕΜ60
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΝικόλαος Λαμπρινός
Γνωστικό ΑντικείμενοΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017615

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής534

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600141017

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 1 (172)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 15:00 έως 18:00
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1ο μπορούν να σχεδιάσουν και να εκτελέσουν πειράματα με υλικά καθημερινής χρήσης για κάθε μάθημα του σχολικού προγράμματος των Φυσικών Επιστημών, προσαρμοζόμενοι στο επίπεδο και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών τους. 2ο μπορούν να συνδέσουν το περιεχόμενο κάθε μαθήματος των Φυσικών Επιστημών με την καθημερινή ζωή των μαθητών τους, ώστε το μάθημα να απευθύνεται σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό μαθητών. 3ο Μπορούν να αναζητήσουν και να συνθέσουν τις απαιτούμενες πληροφoρίες.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα παρουσιάζονται με παραδείγματα και αναλύονται: 1.Οι στόχοι της πειραματικής διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στην υποχρεωτική εκπαίδευση 2.Πειράματα, με χρησιμοποίηση υλικών από την καθημερινή ζωή, αναφερόμενα σε θέματα Φυσικών Επιστημών που συνήθως διδάσκονται στην υποχρεωτική εκπαίδευση 3.Καταστάσεις από την καθημερινή ζωή σχετιζόμενες με αντίστοιχα θέματα Φυσικών Επιστημών που συνήθως διδάσκονται στην υποχρεωτική εκπαίδευση 4.Παιγνίδια (αντικείμενα ή διαδικασίες) σχετιζόμενα με αντίστοιχα θέματα Φυσικών Επιστημών που συνήθως διδάσκονται στην υποχρεωτική εκπαίδευση 5.Πλεονεκτήματα, τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές, της χρησιμοποίησης του διδακτικού υλικού των παραπάνω περιπτώσεων 6.Τρόποι ένταξης των παραπάνω πειραμάτων, καταστάσεων από την καθημερινή ζωή και παιγνιδιών στην εκπαιδευτική πρακτική. Τέλος (και ανάλογα με τον αριθμό των συμμετεχόντων), εκτελούνται από τους συμμετέχοντες πειράματα, με υλικά καθημερινής χρήσης, σε θέματα τα οποία συνήθως διδάσκονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και εξασκούνται στην παραγωγή του αντίστοιχου υλικού.
Λέξεις Κλειδιά
πειράματα με υλικά καθημερινής χρήσης, καταστάσεις από την καθημερινή ζωή, παιγνίδια
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων391,3
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Ζητείται από κάθε φοιτητή να σχεδιάσει και να περιγράψει (ή να εκτελέσει) ένα πείραμα με υλικά καθημερινής χρήσης που θα έκανε για να υποστηρίξει τη διδασκαλία ενός συγκεκριμένου μαθήματος του δημοτικού σχολείου 2. Ζητείται από κάθε φοιτητή να περιγράψει μια κατάσταση από την καθημερινή ζωή που θα παρουσίαζε (ή ένα παιγνίδι) για να υποστηρίξει τη διδασκαλία ενός συγκεκριμένου μαθήματος του δημοτικού σχολείου 3. Δίδεται φωτοτυπημένη μια σελίδα από σχολικό βιβλίο του Δημοτικού και ζητείται να σχολιάζει το πείραμα ή γενικότερα τη δραστηριότητα που προτείνεται σε αυτήν. Αν διαφωνεί με αυτήν του ζητείται να σχεδιάσει και να περιγράψει μια δική του δραστηριότητα που θα αντιμετωπίζει το προβλήματα που εντόπισε. Τα παραπάνω κριτήρια ανακοινώνονται και συζητούνται στο μάθημα
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κουμαράς, Π. 2009. Οδηγός για την πειραματική διδασκαλία της Φυσικής. Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. Θεσσαλονίκη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Κουμαράς, Π., 2015. Μονοπάτια της σκέψης στον κόσμο της Φυσικής. Gutenberg. Αθήνα HewittPaul. 1992. Οι έννοιες της φυσικής. Tόμος Ι και ΙΙ, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης. Ηράκλειο.
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-09-2019