ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ / THEATRE EDUCATION FOR EXPESSION AND COMMUNICATION
ΚωδικόςΕΜ83
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕυαγγελία Παπαγεωργίου
Γνωστικό ΑντικείμενοΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017651

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής324

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600141042

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
ΌροφοςBasement
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΓΕΙΟ ΛΥΟΜΕΝΟ 4 (168)
ΗμερολόγιοTuesday 12:00 to 15:00
Κτίριο
ΌροφοςBasement
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΓΕΙΟ ΛΥΟΜΕΝΟ 4 (168)
ΗμερολόγιοMonday 12:00 to 15:00
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα • καλλιεργήσουν τις προσωπικές τους εκφραστικές και επικοινωνιακές δεξιότητες μέσω μέσω της χρήσης της φωνής, του λόγου και των κινήσεων του σώματος (δηλαδή μέσω της χρήσης των προσωπικών τους λεκτικών και μη λεκτικών στοιχείων έκφρασης και επικοινωνίας) κατά τη διάρκεια απλών θεατρικών αυτοσχεδιασμών • κατανοήσουν τους θεωρητικούς άξονες της Θεατρικής Παιδαγωγικής και τις ιδιαιτερότητες προσέγγισής της από ενήλικες, νέους και παιδιά • συνδέσουν θεωρία με πράξη μέσω βιωματικής συμμετοχής σε θεατρικές δραστηριότητες • καλλιεργήσουν την αυτοπεποίθηση, την υποστήριξη στους άλλους, την εμπιστοσύνη στην ομάδα, την φαντασία, την κινησιακή εκφραστικότητα, την ενσυναίσθηση, μέσω της ομαδοσυνεργατικής διαδικασίας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το µάθηµα έχει εργαστηριακό/βιωµατικό χαρακτήρα. Η θεατρική αγωγή με στόχο την καλλιέργεια στην έκφραση και επικοινωνία, επιτυγχάνεται ενεργητικά μέσα από θεατρικούς αυτοσχεδιασµούς, θεατρικά παιχνίδια και βιωµατικές ασκήσεις που γίνονται ατοµικά και οµαδικά. Ή ύλη του μαθήματος στοχεύει στην ενθάρρυνση των φοιτητών/τριών να συµµετέχουν ολοκληρωτικά (νοητικά, κινησιακά, συναισθηματικά) στις δραστηριότητές του, στην ανάπτυξη, μέσω των θεατρικών δράσεων, της συνοχής της ομάδας και της εμπιστοσύνης κάθε μέλους της, σ’ αυτήν, στη συνεργατική δράση, στην κινητική αυτογνωσία/αντίληψη/ευαισθησία, στην καλλιέργεια του αυθορμητισμού, της ενσυναίσθησης, της αλληλοαποδοχής και στην υπερπήδηση προβλημάτων διαφορετικής κουλτούρας. Το µάθηµα έχει εργαστηριακό/βιωµατικό χαρακτήρα. Προσφέρονται Θεατρικές ασκήσεις και παιχνίδια για να αναπτυχθούν οι: 1. Ολοκληρωτική συμμετοχή (νοητική, κινησιακή, συναισθηματική) 2. Συνοχή της ομάδας και η εμπιστοσύνη σ’ αυτήν 3. Συνεργατική δράση 4. Κινητική αυτογνωσία/αντίληψη/ευαισθησία 5. Απελευθέρωση της σωματικής/συγκινησιακής έκφρασης 6. Αυθορμητισμός 7. Ενσυναίσθηση και αλληλοαποδοχή 8. Συζητήσεις σχετικά με τα αποτελέσματα των δράσεων στους συμμετέχοντες
Λέξεις Κλειδιά
Συμμετοχή, αυτοπεποίθηση, εμπιστοσύνη, ομαδικότητα, μη-λεκτικά στοιχεία, έκφραση, ενσυναίσθηση, επικοινωνία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
  • Βιωματικές δράσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301
Εργαστηριακή Άσκηση782,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών90,3
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση περιλαμβάνει Εργαστηριακή Εργασία, Γραπτή Εργασία και Δημόσια Παρουσίαση. Η γλώσσα αξιολόγησης είναι τα ελληνικά και στις περιπτώσεις των φοιτητών erasmus, τα αγγλικά, γαλλικά ή ιταλικά.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Μπακιρτζής, Κωνσταντίνος, Η δυναμική της αλληλεπίδρασης στην επικοινωνία, Γ. Δαρδανός-Κ. Δαρδανός Ο.Ε. (Gutenberg), Αθήνα 2003, κωδικός στον Εύδοξο 31485 2. Rodari, Gianni, Γραμματική της φαντασίας, μετ. Γιώργος Κασαπίδης, Μεταίχμιο, Αθήνα 2003, κωδικός στον Εύδοξο 24026
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Jacques, David, Μάθηση σε ομάδες: Εγχειρίδιο για όσους συντονίζουν ομάδες ενήλικων εκπαιδευομένων, μετ. Νίκη Φίλλιπς, Μεταίχμιο, Αθήνα, 2004 Λεκόκ, Ζακ, Το ποιητικό σώμα, μια διδασκαλία της θεατρικής πράξης, μετ. Έλενα Βόγλη Κοάν Αθήνα 2005 Bateson, Birdwistell, Goffman, Jackson, Hall, Scheflen, Sigman, Watzlawick, επικοινωνία, επιμ. Yves Winkin, Μάγια, Αθήνα, 2000 Feldenkrais, Moshe, Ο ικανός εαυτός. Η απελευθέρωση της δυναμικής του σώματος και του νου: Ένας οδηγός για τον αυθορμητισμό, μτφ. Δημήτρης Γιαννόπουλος, Θυμάρι, Αθήνα, 1996 Boal, Augusto, Games for actors and non-actors Routledge, Λονδίνο, 1992. Bateson, Gregory, «A Theory of Play and Fantasy», Steps to an Ecology of Mind, Jason Aronson Inc., Northvale, New Jersey και Λονδίνο, 1972 Goffman, Erving, The presentation of self in Everyday Life. Doubleday, Νέα Υόρκη, 1959
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-03-2020