ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ / SCIENCE TEACHING
ΚωδικόςΥΕΜΠ8
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΦανή Σέρογλου
Γνωστικό ΑντικείμενοΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017606

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΤΕΠΙΛΟΓΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600141089
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα μπορούν: 1. Να μελετούν, να αναλύουν και να αξιολογούν βιντεοσκοπημένες διδασκαλίες δικές τους ή συναδέλφων τους. 2. Να σχεδιάζουν και να υλοποιούν δραστηριότητες φυσικών επιστημών μέσα στη σχολική τάξη. 3. Να συνεργάζονται με μελλοντικούς και εν ενεργεία εκπαιδευτικούς σε μια σχολική μονάδα για να προετοιμαστούν και να πραγματοποιήσουν το μάθημα των φυσικών επιστημών. 5. Να σχεδιάζουν και να αναπτύσσουν διδακτικό υλικό και να το χρησιμοποιούν στη συνέχεια στην τάξη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά βιωματικών σεμιναρίων – εργαστηρίων με στόχο οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να εξοικειωθούν με τους ρυθμούς και τις απαιτήσεις της σχολικής τάξης και να εκπαιδευθούν στην υλοποίηση διδακτικών μετασχηματισμών μέσα από μια πληθώρα διδακτικών στρατηγικών και να προετοιμαστούν για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών μέσα στη σχολική τάξη. Το μάθημα αποτελείται από τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες παρακολουθούν βιντεοσκοπημένες διδασκαλίες φυσικών επιστημών από πραγματικές σχολικές τάξεις και συζητούν και αναλύουν τις διδασκαλίες αυτές. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες ετοιμάζουν δικές τους διδασκαλίες και τις πραγματοποιούν σε συνεργαζόμενα δημοτικά σχολεία. Τέλος, στο τρίτο μέρος του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες παρακολουθούν, μελετούν και αναλύουν τις δικές του διδασκαλίες.
Λέξεις Κλειδιά
διδασκαλία, φυσικές επιστήμες, σχεδιασμός διδακτικού υλικού, δραστηριότητες για την τάξη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • εκπαιδευτικό wiki
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Στις διαλέξεις προβάλλονται παρουσιάσεις διαφανειών prezi και powerpoint και βιντεοσκοπημένες διδασκαλίες. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες παράγουν ψηφιακό διδακτικό υλικό για τις διδασκαλίες τους και ψηφιακά αρχεια ήχου και εικόνας για να καταγράψουν διδακτικά επεισόδια. Η επικοινωνία πραγματοποιείται με εκπαιδευτικό wiki και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,6
Σεμινάρια150,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων120,4
Πρακτική (Τοποθέτηση)200,7
Εκπόνηση μελέτης (project)100,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,3
Καλλιτεχνική δημιουργία50,2
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αξιολογούνται για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αυτοαξιολόγησή μιας σειράς δραστηριοτήτων για τη σχολική τάξη. Μετά την εφαρμογή της διδασκαλία τους σε πραγματικό σχολικό περιβάλλον ετοιμάζουν, παρουσιάζουν προφορικά και παραδίδουν ένα portfolio με τις δραστηριότητες που σχεδίασαν, το διδακτικό υλικό που ανέπτυξαν, έκθεση αυτο-αξιολόγησης και ηχητικά ή οπρικοακουστικά ντοκουμέντα από τη διδακτική τους παρέμβαση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Σέρογλου, Φ. (2006) Φυσικές επιστήμες για την εκπαίδευση του πολίτη, Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Σταυρίδου, Ε. (2000) Συνεργατική μάθηση στις φυσικές επιστήμες: Μια εφαρμογή στο δημοτικό σχολείο, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας, Βόλος.
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-09-2019