ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ / DIGITAL APPLICATIONS FOR THE PRIMARY SCHOOL
ΚωδικόςΥΕΜΠ9
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΝικόλαος Λαμπρινός
Γνωστικό ΑντικείμενοΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017607

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΤΕΠΙΛΟΓΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600141090
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα μπορούν να: - χρησιμοποιούν ψηφιακές εφαρμογές στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών, της γεωγραφίας και των μαθηματικών για τη διδασκαλία στο δημοτικό σχολείο - να δημιουργούν ψηφιακές αφηγήσεις για τις φυσικές επιστήμες - γνωρίζουν τι είναι τα GIS και το webmapping (cloudmapping) - να εργάζονται στο λογισμικό ArcGISOnline κατασκευάζοντας και δημοσιοποιώντας χάρτες - να αναγνωρίζουν πότε μια διδακτική κατάσταση διευκολύνεται από τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών στα Μαθηματικά και να είναι σε θέση να επιλέξουν την κατάλληλη τεχνολογία κάθε φορά
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εισάγει και ασκεί φοιτητές και φοιτήριες στις ψηφιακές εφαρμογές στη διδασκαλία των μαθημάτων φυσικών επιστημών, μαθηματικών και γεωγραφία στο δημοτικό σχολείο. Στις επιμέρους ενότητες του μαθήματος παρουσιάζονται: - Τι είναι τα GIS και η διαδικτυακή χαρτογραφία. Εφαρμογές στην εκπαίδευση - Το λογισμικό QGIS - Το λογισμικό ArcGISOnline και εφαρμογές στην εκπαίδευση - Προγραμματισμός και Μαθηματικά στο Logo-basedπεριβάλλον του MaLt - Μαθηματικές δραστηριότητες στο περιβάλλον Δυναμικής Γεωμετρίας του Geogebra - Χρήση λογιστικών φύλλων στη διδασκαλία των Μαθηματικών - Ψηφιακές αφηγήσεις για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών - Διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών
Λέξεις Κλειδιά
ψηφιακές εφαρμογές, γεωγραφία, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, διδασκαλία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση powerpoint, δικτύου, διαδραστικών ιστοσελίδων, μηχανών αναζήτησης, κατέβασμα ψηφιακών δεδομένων, ψηφιακή χαρτογραφία, ψηφιακές αφηγήσεις, διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,6
Σεμινάρια90,3
Εργαστηριακή Άσκηση180,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,3
Πρακτική (Τοποθέτηση)120,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών200,7
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνεται με γραπτή ατομική εργασία ή δημιουργική ομαδική εργασία παραγωγής ψηφιακού διδακτικού υλικού την οποία θα παρουσιάζουν προφορικά ενώπιον της τάξης. Στην παρουσίαση θα χρησιμοποιούνται τα απαραίτητα λογισμικά.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γαλάνη Α., Ρόκκα Α., 2016. «Η Διδασκαλία της Γεωγραφίας με τη Βοήθεια του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή», Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59360801
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ρεπανίδου, Ι., Λαμπρινός, Ν., 2019. Διαδραστικός ψηφιακός χάρτης της Βυζαντινής αυτοκρατορίας. Πρακτικά του 11ου Πανελήνιου Συνέδριου της ΕΝΕΦΕΤ, 19-21 Απριλίου 2019, Φλώρινα. Παύλου, Μ., Λαμπρινός, Ν., 2018. Η Ψηφιακή χαρτογραφική απεικόνιση του Πελοποννησιακού Πολέμου. Πρακτικά 15ου Εθνικού Συνεδρίου Χαρτογραφίας «Η χαρτογραφία των κρίσεων», Θεσσαλονίκη 31/10 – 2/11 2018, σελ. 189-195. Λαμπρινός, Ν., 2015. Οι τεχνολογίες των Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (ΓΣΠ) ως εργαλεία υποστήριξης της χωρικής σκέψης στο πλαίσιο της γεωγραφικής διερεύνησης. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, 7 Μαρτίου 2015, Λευκωσία, Κύπρος, σελ.1-37. Lambrinos, N. and Asiklari F. 2014. The introduction of GIS and GPS through local history teaching in primary school. European Journal of Geography, vol.5, n.1, pp.32-47 (in http://www.eurogeographyjournal.eu/) Λαμπρινός, Ν., Ασικλάρη, Φ., Καλαθάς, Α., 2013. Αξιοποιώντας τα GIS και τη διαδικτυακή χαρτογραφία στο σχολείο. Μία πρόταση για τη διδασκαλία της Γεωγραφίας. Τεύχος 1ο: Χάρτες, σελ. 48. Εκδόσεις ΓΡΑΦΗΜΑ. Θεσσαλονίκη. Lambrinos, N., 2009. GIS, Map Reading and Geographical Visualisation. In: Using Geoinformation in European Geography Education, Karl Donert (ed.), 2009, Chapter 5, pp. 50 – 58, IGU-UGI – SGI (SocietaGeographicaItaliana), Rome, p.186. Clark-Wilson, A., Robutti, O., & Sinclair, N. (2014). The Mathematics Teacher in the Digital Era: An International Perspective on Technology Focused Professional Development (Vol. 2, Mathematics Education in the Digital Era). Dordrecht: Springer Hazlett, B., &Jelen, B. (2006). Excel for The Math Classroom. Tickling Keys, Inc.. Ball, L., Drijvers, P., Ladel, S., Siller, H. S., Tabach, M., & Vale, C. (2018). Uses of Technology in Primary and Secondary Mathematics Education. Springer.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-09-2019