ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / SCIENCE FICTION AND CINEMA
Κωδικός8ΕΦ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΔέσποινα Κακλαμανίδου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017709

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 42
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό846

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600141389
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του εξαμήνου, ο/η φοιτητής/τρια θα μπορεί: 1. να αναγνωρίσει βασικά χαρακτηριστικά του είδους και να αντιλαμβάνεται τις ποικίλες εκφάνσεις του σε ένα ευρύ φάσμα ταινιών 2. να αναγνωρίζει ιστορικές και πολιτισμικές επιρροές σε διάφορα δείγματα του είδους 3. να εφαρμόζει θεωρητικές και ιστορικές προσεγγίσεις σε αναλύσεις φιλμικών κειμένων, 4. να συγγράψει δοκίμιο έχοντας ακολουθήσει τους κανόνες της ακαδημαϊκής συγγραφής (έρευνα, διατύπωση υπόθεσης, επιχειρηματολογία, χρήση βιβλιογραφίας).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχοι του σεμιναριακού αυτού μαθήματος είναι η εισαγωγή του/της φοιτητή/φοιτήτριας στο είδος της Επιστημονικής Φαντασίας (ΕΦ) μέσω της ιστορικής του εξέλιξης, η εμβάθυνση σε θεωρητικά και φιλοσοφικά ζητημάτα που άπτονται του είδους και η κατανόηση της αλληλεπίδρασης του με το κοινωνικό, οικονομικό και πολιτισμικό πλαίσιο κάθε εποχής. Ο/Η φοιτητής/τρια θα έχει την ευκαιρία να εφαρμόσει θεωρητικά ζητήματα του είδους μέσω κινηματογραφικών αποσπασμάτων, ενώ η συγκριτική ανάλυση θα τον/τη βοηθήσει να αναπτύξει τη θεωρητική και κριτική του/της ικανότητα.
Λέξεις Κλειδιά
επιστημονική φαντασία, είδος, θεωρία κινηματογράφου, μεταουμανισμός, φιλοσοφία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων511,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών602
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο/Η φοιτητής/φοιτήτρια αξιολογείται μέσω γραπτής υποχρεωτικής και απαλλακτικής εργασίας 4,500 έως 5,500 λέξεων, συμπεριλαμβανομένων των υποσημειώσεων και της βιβλιογραφίας (100% συνολικού βαθμού)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [32998089]: Τα είδη ταινιών του Χόλιγουντ, Schatz G. Thomas, Επιμ. Κοκκώνης Μιχάλης
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Bould, Mark .2003. “Film and Television.” In The Cambridge Companion to Science Fiction, edited by Edward James and Farah Mendlesohn, 79-95. Cambridge: Cambridge University Press. Bould, Mark and Vint, Sherryl. 2011. The Routledge Concise history of Science Fiction. New York: Routledge. Bukatman, Scott. 1993. Terminal Identity. The Virtual Subject in Postmodern Science Fiction. Durham and London: Duke University Press. Cornea, Cornea. 2007. Science Fiction Cinema. Between Fantasy and Reality. Edinburgh: Edinburgh university press. Creed, Barbara. 1990. “Alien and the monstrous-feminine.” In Alien Zone. Cultural theory and contemporary science fiction cinema, edited by Anne Kuhn, 128-141. London and New York: Verso. Doane, Mary Anne. 2004. “Technophilia: Technology, Representation and the Feminine.” In Liquid Metal. The Science Fiction Film Reader, edited by Sean Redmond, 182-190. London: Wallflower Press. Geraghty, Lincoln. 2009. American Science Fiction Film and Television. Oxford and New York: Berg Graham, Elaine L. 2002. Representations of the Post/Human. Monsters, Aliens and Others in Popular Culture. New Brunswick: Rutgers University Press. Greimas, Algirdas J. and François Rastier. 1968. “The Interaction of Semiotic Constraints.” Yale French Studies, 41: 86-105. Gunning, Tom. 1986. “The cinema of attractions: Early film, its spectators and the avand-garde.” Wide Angle 8 (3-4): 63-70. Haraway, Donna. 2004. “A Manifesto for Cyborgs: Science, Technology and Socialist Feminism in the 1980s.” In Liquid Metal. The Science Fiction Film Reader, edited by Sean Redmond, 158-181. London: Wallflower Press. Hayles, Katherine N. 1999. How we became Posthuman. Virtual Bodies in Cybernetics, Literature and Informatics. Chicago: University of Chicago Press. Jancovich, Mark. 2004. “Re-examining the 1950s Invasion Narratives.” In Liquid Metal. The Science Fiction Film Reader, edited by Sean Redmond, 325-335. London: Wallflower Press. Jancovich, Mark & Johnston, Derek .2009. “Film and Television, the 1950s.” In The Routledge Companion to Science Fiction, edited by Mark Bould, Andrew M. Butler, Adam Roberts and Sherryl Vint, 71-79. London and New York: Routledge. Johnston, Keith M. 2011. Science Fiction Film: A Critical Introduction. Oxford, New York: Berg. King, Geoff. Spectacular Narratives. Hollywood in the Age of the Blockbuster. I.B.Tauris, 2000. King, Geoff and Tanya Krzywinska. 2000. Science Fiction Cinema. From Outerspace to Cyberspace. London: Wallflower. Kuhn, Anne (ed.) 1990. Alien Zone: Cultural Theory and Contemporary Science Fiction Cinema. London and New York: Verso. Pierson. Michelle .2002. Special Effects. Still in Search of Wonder. New York and Chichester: Columbia University Press. Redmond, Sean .2009. “Film since 1980.” In The Routledge Companion to Science Fiction, edited by Mark Bould, Andrew M. Butler, Adam Roberts and Sherryl Vint, 134-143. London and New York: Routledge. Schatz, Thomas. 2009. “New Hollywood, New Millennium.” In Film Theory and Contemporary Hollywood. Sobchack, Vivian. 1987. Screening Space: The American Science Fiction Film. New Brunswick, NJ: Rutgers University Press. Sobchack, Vivian. 2004. “Postfuturism.” In Liquid Metal. The Science Fiction Film Reader, edited by Sean Redmond, 220-22. London: Wallflower Press. Sontag, Susan .1965. “The Imagination of Disaster.” Commentary 65: 42-48. Suvin, Darko. 1972. “On the poetics of the Science Fiction Genre.” College English 34, no.3 (December): 377-382. Telotte, Jay P. 2001. Science Fiction Film. Cambridge: Cambridge University Press. Telotte, Jay P. 2009. “Film, 1895-1950.” In The Routledge Companion to Science Fiction, edited by Mark Bould, Andrew M Butler, Adam Roberts and Sherryl Vint, 42-51. London and New York: Routledge. Todorov, Tzvetan. 1975. The Fantastic. A Structural Approach to a Literary Genre. Translated by Richard Howard. Ithaca, New York: Cornell University Press. Vint, Sherryl, ed. 2016. Science Fiction and Cultural Theory. A Reader. London and New York: Routledge.
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-11-2019