Ποιοτική - ποσοτική ανάλυση δεδομένων

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠοιοτική - ποσοτική ανάλυση δεδομένων / Qualitutive and quantitative data analysis
ΚωδικόςΔΠΔΜ109
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΑθανάσιος Αϊδίνης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015084

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτικές Πρακτικές και Διαδικασίες Μάθησης (2018-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Γλωσσικός Γραμματισμός και Λογοτεχνική ΕκπαίδευσηΥποχρεωτικό3210

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠοιοτική - ποσοτική ανάλυση δεδομένων
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600141799
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: -κωδικοποιούν ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα. -να αναλύουν ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα χρησιμοποιώντας μια ποικιλία αναλύσεων. -να παρουσιάζουν ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εστιάζει στη διαχείριση ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων. Παρουσιάζονται βασικές μέθοδοι ανάλυσης ποσοτικών δεδομένου και τα κριτήρια για την εφαρμογή τους. Επίσης παρουσιάζονται τα είδη των μεταβλητών ώστε να συνδεθούν με τις διαφορετικές μεθόδους ανάλυσης. Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι μέθοδοι ανάλυσης μιας μεταβλητής (μονομεταβλητή ανάλυση), η ανάλυση των σχέσεων μεταξύ δύο μεταβλητών (διμεταβλητή ανάλυση) και η ανάλυση των σχέσεων μεταξύ τριών ή περισσότερων μεταβλητών (πολυμεταβλητή ανάλυση). Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος παρουσίαζονται μέθοδοι ανάλυσης ποιοτικών δεδομένων όπως η αναλυτική επαγωγή, η εμπειρικά θεμελιωμένη θεωρία, η θεματική ανάλυση, η ανάλυση λόγου και η κριτική ανάλυση λόγου.
Λέξεις Κλειδιά
ποιοτική έρευνα, ποσοτική έρευνα, ποιοτική - ποσοτική ανάλυση δεδομένων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,6
Σεμινάρια200,7
Εργαστηριακή Άσκηση602
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων622,1
Συγγραφή εργασίας / εργασιών802,7
Σύνολο30010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση θα πραγματοποιηθεί μέσω δύο γραπτών εργασιών έκτασης 1500 και 3000 λέξεων αντίστοιχα και προφορικών παρουσιάσεων. Η πρώτη γραπτή εργασία θα εκπονηθεί στα μέσα του εξαμήνου και αφορά την κριτική εξέταση μιας επιστημονικής μελέτης. Η δεύτερη εργασία θα εκπονηθεί μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων και αφορά στην ανασκόπηση και κριτική ανάλυση ενός υποπεδίου που σχετίζεται με το περιεχόμενο του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Θα δοθούν διάφορα άρθρα για επεξεργασία.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Bryman, A. (2018). Μέθοδοι κοινωνικής έρευνας. Αθήνα: Gutenberg. Χλουβεράκης, Γ. (2002). Εισαγωγή στη στατιστική. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Ρούσσος, Π. & Τσαούσης, Γ. (2006). Στατιστική εφαρμοσμένη στις κοινωνικές επιστήμες. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Willig, C. (2013). Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας στην ψυχολογία. Αθήνα: Gutenberg. Glesne, C. (2016). Η ποιοτική έρευνα. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-09-2019