ΠΑΡΑΓΩΓΗ V

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΑΡΑΓΩΓΗ V / PRODUCTION V
Κωδικός7ΠΑ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΝικόλαος Αλέτρας
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280005986

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 50
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό746

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΑΡΑΓΩΓΗ V
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600141863

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοSchool of Film Studies
ΌροφοςFloor 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΣΕΝΑΡΙΟΥ (304)
ΗμερολόγιοWednesday 13:15 to 16:35
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής/φοιτήτρια αναμένεται: 1. Να γνωρίσει τις διάφορες ιστορικές περιόδους της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής. 2. Να αξιολογήσει τις διάφορες ιστορικές περιόδους της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής βάσει των ιδιαίτερων συνθήκων της κάθε εποχής. 3. Να γίνει γνώστης των διαφόρων θεσμικών φορέων που λειτουργούν ως πιθανοί χρηματοδοτικοί φορείς της κινηματογραφικής παραγωγής. 4. Να αξιολογεί τις δυνατότητες χρηματοδότησης εγχώριων κινηματογραφικών παραγωγών καθώς και τις δυνατότητες χρηματοδότησης διεθνών και ευρωπαϊκών συμπαραγωγών στην Ελλάδα. 5. Να είναι ικανός/ή να παράξει διαφημιστικό-ενημερωτικό οπτικοακουστικό υλικό σε μορφή διαφημιστικού σποτ, το οποίο θα έχει ως κεντρικό του θέμα την λειτουργία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό έχει ως στόχο να παρουσιάσει στους φοιτητές με αναλυτικό και επεξηγηματικό τρόπο την εξέλιξη της παραγωγής στη χώρα μας με έμφαση στη σημερινή κατάσταση, τις ευκαιρίες και τις δυσκολίες που αυτή παρουσιάζει για τον ανεξάρτητο παραγωγό και το περιβάλλον μέσα στο οποίο αυτός καλείται να κινηθεί, μέσα και από χαρακτηριστικές περιπτώσεις (case studies – success stories). Στο πλαίσιο αυτό, θα υπάρξει αναλυτική παρουσίαση του ελληνικού οπτικοακουστικού χώρου: Τηλεοπτικά κανάλια, Εταιρείες παραγωγής, Εταιρείες διανομής, Στούντιο γυρισμάτων και locations, θεσμικοί φορείς (ΕΚΚ, Media Desk Hellas, IOM κ.λπ.).
Λέξεις Κλειδιά
ελληνική κινηματογραφική παραγωγή, χρηματοδότηση, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ΕΚΟΜΕ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση μέσων αναπαραγωγής και παρουσίασης οπτικοακουστικών έργων Χρήση μέσων παραγωγής - δημιουργίας οπτικοακουστικών έργων Χρήση ιστοσελίδων, επικουρικά για την καλύτερη κατανόηση των θεμάτων διδασκαλίας Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την άμεση και συχνή επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις521,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων180,6
Καλλιτεχνική δημιουργία501,7
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο τελικός βαθμός θα εξαχθεί: • Από τη συμμετοχή των φοιτητών στις παραδόσεις (30%). • Από την παραγωγή μιας διαφημιστικής-ενημερωτικής ταινίας διάρκειας 60 δευτερολέπτων που θα έχει ως κεντρικό της θέμα το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου [70%, ομαδική ή ατομική εργασία].
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1.ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ, Τύπος: Σύγγραμμα, ΚΑΪΤΑΤΖΗ- ΓΟΥΙΤΛΟΚ ΣΟΦΙΑ, 2012, ΛΙΒΑΝΗ, ISBN: 978-960-14-2526-9 (22769196) 2. Διοίκηση - Management, Τύπος: Σύγγραμμα, ΠΕΤΡΙΔΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ, 2011, Εκδόσεις "σοφία", ISBN: 978-960-6706-48-6 (12537646)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Βαλούκος, Σ. (2007). Φιλμογραφία του Ελληνικού Κινηματογράφου 1914-2007. Αθήνα: Αιγόκερως. Κολοβός, Ν. (2000). Κινηματογράφος, η Τέχνη της Βιομηχανίας. Αθήνα: Καστανιώτης. Σολδάτος, Γ. (2001). Ελληνικός κινηματογράφος. Αθήνα: Κοχλίας. Σολδάτος, Γ. (2004). Ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου 1970-2000. Αθήνα: Αιγόκερως. Ιστότοπος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου: www.gfc.gr Ιστότοπος του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας: https://www.ekome.media/el/ Creative Europe Desks: https://ec.europa.eu/programmes/creative-europe/ Ιστότοπος του Eurimages: https://www.coe.int/en/web/eurimages
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-05-2020