ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΒΟΤΑΝΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΒΟΤΑΝΙΚΗ / SYSTEMATIC BOTANY
ΚωδικόςΝ063Ε
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΓεωπονίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΩΠΟΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID420001795

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Γεωπονίας (2011-2019)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 108
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινή-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΒΟΤΑΝΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά167
Class ID
600142326
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν κατανοήσει βασικά θέματα διάκρισης, αναγνώρισης και ονομασίας των φυσικών ομάδων των φυτών, με έμφαση στις κυριότερες οικογένειες της Ελληνικής χλωρίδας. Επιπλέον θα έχουν αποκτήσει ικανότητες παρατήρησης μορφολογικών χαρακτήρων και αναγνώρισης αντιπροσωπευτικών οικογενειών καθώς και εργασίας στη φύση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στο μάθημα της Συστηματικής Βοτανικής – Τρόπος μελέτης και αξιολόγησης. Ταξινομική ιεραρχία. Επιστημονικά vs κοινά και εμπορικά ονόματα. Χρήση κλειδών. Αθροίσματα Schizophyta – Phycophyta. Άθροισμα Mycophyta. Αθροίσματα Lichenophyta – Bryophyta – Pteridophyta. Γενικά για το ΄Αθροισμα των Spermatophyta.mΥποάθροισμα Coniferophytina (Γυμνόσπερμα): Οικογένειες Pinaceae και Cupressaceae. Υποάθροισμα Cycadophytina. Υποάθροισμα Magnoliophytina (Αγγειόσπερμα). Kλάση Magnoliatae (Δικότυλα). Υπόκλαση Ι. Magnoliidae: Οικογένειες Lauraceae, Ranunculaceae, Papaveraceae. Υπόκλαση ΙΙ. Hamamelididae: Οικογένειες Fagaceae, Moraceae, Cannabaceae, Urticaceae, Junglandaceae. Υπόκλαση ΙΙΙ. Rosidae: Οικογένειες Rosaceae, Fabaceae, Rutaceae. Υπόκλαση IΙΙ Rosidae: Οικογένειες Geraniaceae, Vitaceae, Apiaceae. Υπόκλαση ΙV. Dilleniidae: Οικογένειες Theaceae, Violaceae, Brassicaceae, Cucurbitaceae, Malvaceae. Υπόκλαση V. Caryophyllidae: Οικογένειες Caryophyllaceae, Chenopodiaceae. Υπόκλαση VI. Asteridae: Οικογένειες Solanaceae, Oleaceae. Υπόκλαση VI. Asteridae: Οικογένειες Lamiaceae, Asteraceae, Cichoriaceae. Κλάση Liliatae (Μονοκότυλα). Υπόκλαση Ι. Liliidae: Οικογένειες Liliaceae, Iridaceae, Orchidaceae, Poaceae.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις802,9
Άσκηση Πεδίου301,1
Συγγραφή εργασίας / εργασιών240,9
Εξετάσεις60,2
Σύνολο1405
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
80% γραπτές εξετάσεις 20% εργαστηριακές ασκήσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-12-2020