ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 2: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ 2

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 2: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ 2 / DESIGN STUDIO 2: INTRODUCTION TO ARCHITECTURAL DESIGN 2
Κωδικός02EA10b
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017749

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2014-15

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν2115

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 2: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ 2
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία10
Class ID
600143360
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
01EA10 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ 1 Βασικές Γνώσεις Ελεύθερης και Γραμμικής Σχεδίασης και Κατσκευής Μακέτας.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Κατανόηση της σχέσης μέρους και όλου - Κατανόηση της διαφοράς ανάμεσα στη μορφή, στη δομή και στη λειτουργία - Ανάπτυξη αναλυτικής και συνθετικής σκέψης - Δεξιότητα στη χρήση συγκεκριμένων τεχνικών αναπαράστασης και συναρμογής - Απόκτηση γνώσεων που σχετίζονται με τα συστατικά του αρχιτεκτονικού αντικειμένου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εισάγει στη συνθετική - σχεδιαστική διαδικασία μέσα από τη λογική που επιφέρουν τα τέσσερα πρωταρχικά γεωμετρικά στοιχεία του σημείου, της γραμμής, της επιφάνειας, και του όγκου. Τα στοιχεία αυτά δεν εξετάζονται μόνο με τη γεωμετρική τους διάσταση αλλά επίσης με τη δομική τους συγκρότηση (π.χ. γραμμικοί ή επιφανειακοί φορείς) καθώς και με την εννοιολογική τους σημασιοδότηση (π.χ σημείο ως κεντρότητα, γραμμή ως συνέχεια, κλπ) . Επιπλέον κάθε ένα από τα στοιχεία αυτά συσχετίζονται με συγκεκριμένες τεχνικές συναρμογής και ανάπτυξης μορφών και δομών καθώς και με την κατασκευή. Στο μάθημα παρουσιάζονται χαρακτηριστικά κτίρια (από όλο το ιστορικό φάσμα της αρχιτεκτονικής) που εμφανίζουν έμφαση σε κάποια από τα παραπάνω στοιχεία και αναλύεται ο τρόπος σκέψης που αναπτύσσεται κατά το σχεδιασμό τους. Ολοκληρώνεται με σχεδιαστικό θέμα σε συγκεκριμένη περιοχή εφαρμόζοντας την παραπάνω λογική.
Λέξεις Κλειδιά
Γεωμετρικά και δομικά στοιχεία, διαδικασία σχεδιασμού, τεχνικές συναρμογής
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις100,4
Εργαστηριακή Άσκηση1204,8
Άσκηση Πεδίου200,8
Εκπόνηση μελέτης (project)2208,8
Εξετάσεις50,2
Σύνολο37515
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [59358514]: Αρχιτεκτονική, Francis D.K.Ching
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-07-2019