Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αποστολίδου, Β., Δ. Αδαμίδης, Δ. Μάνεσης & Α. Τσαρμποπούλου. Το παιχνίδι στη λογοτεχνία. Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων 2002-2004, ΔΡΑΣΗ 2.5 Δημιουργία «εναλλακτικού» εκπαιδευτικού υλικού για το μάθημα της λογοτεχνίας Α΄ & Β΄ Γυμνασίου. Υπεύθυνες δράσης: Β. Αποστολίδου & Ε. Χοντολίδου, ανακτήθηκε από
http://www.museduc.gr/docs/new/A_gimnasiou.doc
Αυγητίδου, Σ. (2001). Το παιχνίδι: σύγχρονες ερμηνευτικές και διδακτικές προσεγγίσεις. Αθήνα: Τυπωθήτω
Becker, K. (2005a). Games and learning styles. ICET 2005 Education and technology. Canada: Calgary, Alberta
Becker, K. (2005b). How are games educational: learning theories embodied in games DIGRA 2005. Vancouver.
Botsoglou, K., Hrisikou, S., & Kakana, D.-M. (2011). Measuring safety levels in playgrounds using environment assessment scales: the issue of playground safety in Greece. Early Child Development and Care, Vol. 181 (6), 749-760
Botsoglou, K. & Kakana, D.-M. (2004). Linking cultures through play: children exchange cultural elements through play activities in kindergarten. In G. Haktanir & T. Güler (editors) Proceedings-2 of OMEP World Council and Conference 2003, (σ.11-29). Kusadasi
Γκουγκουλή, Κ. & Κούρια Αφ. (2000) Παιδί και παιχνίδι στη νεοελληνική κοινωνία. Αθήνα: Καστανιώτης
Γκουγκουλή, Κ & Καρακατσάνη, Δ. (2008) Το ελληνικό παιχνίδι. Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
Γκούρου Α. (1996). Το παιδί και το παιχνίδι. Εκπαιδευτική Κοινότητα, τ. 36,
Γρίβα Α. (1987). Ελάτε να παίξουμε. Αθήνα: Θυμάρι
Carroll, J. (2002). Play therapy: the children’s views, Child and Family Social Work, 7: 177-187.
Carvey C.. (1990) Το παιχνίδι: η επίδραση στην εξέλιξη του παιδιού. Κουτσουμπός Α.Ε.
Cattanach, A. (2003). Θεραπεία μέσω του παιχνιδιού. Αθήνα: Σαββάλας
Cogher, L. (1999). The use of non –directive play in speech and language therapy, Child Language Teaching and therapy, 15: 7-15
Eder,D. & Hallinan, M.T. (1978) Sex differences in children’s friendships. American Sociological Review, 43 : 237-50
Ζαφειροπούλου, Μ., Μπονώτη, Φ. & Κακανά, Δ.-Μ. (2004). Παγκοσμιοποίηση και Παιχνίδι: Ποιος δε γνωρίζει τα Pokemon; Στο Ν. Ζούκης, & Θ. Μητάκος (Επιμ.), Πρακτικά Ι’ Διεθνούς Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, Ελληνική Παιδεία και Παγκοσμιοποίηση (ηλεκτρονική μορφή). Ανακτήθηκε 3 Απριλίου 2004, από
http://www.pee.gr/praktika_synedrion/synedrio_nayplioy/c/2/zafeiropoyloy_mponoti_ kakana.htm
Guddemi, M. (1990). Play and Learning for the Special Child, Early Education for the Handicapped, l8: 39-40.
Κακανά, Δ,Μ. (2008). Η Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία και Μάθηση. Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Εκπαιδευτικές Προοπτικές. Θεσσαλονίκη: Αφών Κυριακίδη
Κακανά, Δ.-Μ, Σιμούλη Γ.(2008) (επιμ.) Η προσχολική εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Διδακτικές Πρακτικές. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο
Κακανά, Δ.Μ. (2015) “Οικοδομώντας” προσωπικούς χώρους και τόπους δράσης στο νηπιαγωγείο, μέσα από το παιχνίδι. Στο Γερμανός, Δ., Λιάπη, Μ. (επιμ.). Ηλεκτρονικός τόμος Πρακτικών του Συμποσίου με Διεθνή Συμμετοχή: Τόποι για Εμπειρίες Μάθησης. Έρευνα, Δημιουργία, Αλλαγή (Θεσσαλονίκη, 9-10 Ιανουαρίου 2015). Αθήνα: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης.
Κακανά, Δ-Μ. (2008). Ο κύβος του Rubik και το Επάγγελμα του Εκπαιδευτικού, στο Δ.-Μ. Κακανά, Γ. Σιμούλη (επιμ.). Η προσχολική εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Διδακτικές Πρακτικές. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο (σσ.13-25).
Κακανά, Δ.-Μ, Ζαφειροπούλου, Μ. & Μπονώτη, Φ. (2005). Τα Πόκεμον στη ζωή των παιδιών: Μια διαπολιτισμική μελέτη. Στο Ο. Κωσταντινίδου- Σέμογλου (επιμ.) Εικόνα & Παιδί. (σ. 205-214). Θεσσαλονίκη: Cannot not design Publications.
Κανατσούλη, Μ. (2014). Μυστικά, ψέματα, όνειρα και άλλα (το κεφάλαιο 10, Παιδί και παιχνίδι στην παιδική λογοτεχνία). Θεσσαλονίκη: University Studio Press
Κάππας, Χ.(2003). Ο ρόλος του παιχνιδιού στην παιδική ηλικία. Αθήνα: Ατραπός.
Κογκίδου, Δ. (2015) Πέρα από το ροζ και το γαλάζιο - Όλα τα παιχνίδια για όλα τα παιδιά, Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
Κοντοπούλου, Μ.(2003). Παιχνίδι και ψυχική υγεία (πρακτικά διημερίδας). Θέρμη – Θεσσαλονίκης: University studio press.
Μεϊμάρης, Μ. & Γκούσκος, Δ. (2009). Ψηφιακό παιχνίδι και μάθηση. Ημερομηνία πρόσβασης 07/01/2009 από http://www.media.uoa.gr/epinoisiΜητσιάκη. Γ., Καμπάκη Αθ. & Κακανά, Δ.-Μ. (2012). Εποχικότητα και Παιδική Διαφήμιση: Από την Barbie των Χριστουγέννων στη στολή του Batman. Στο Ευ. Κούρτη (Επιστημ. Επιμ.) Παιδική Ηλικία και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας (σσ 137-151). Αθήνα: Ηρόδοτος, Ο.Μ.Ε.Ρ.
Michalopoulou, Aik. (2001) A Spatio-Pedagogical Approach to the Symbolic Play as Kindergarten Activity in Early Childhood, European Early Childhood Education Research Journal , vol. 9, No 2, 59-68.
Μπότσογλου, Κ., & Κακανά, Δ.-Μ (2012). Η λειτουργία και το περιεχόμενο των κανόνων κατά τις αυθόρμητες δραστηριότητες παιχνιδιού παιδιών προσχολικής ηλικίας. Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού. Περιοδική Επιστημονική Έκδοση της Ο.Μ.Ε.P., 11a, 22-31
Μπότσογλου, Κ. (2010) Υπαίθριοι χώροι παιχνιδιού και παιδί. Αθήνα: Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός
Μπότσογλου Κ. (2001). Η παιδαγωγική ποιότητα των υπαίθριων χώρων παιχνιδού. Στο Αυγητιίδου, Σ. (επιμ.) (2001). Το παιχνίδι. Αθήνα: Τυπωθύτω, Γ. Δαρδανός.
Μπότσογλου Κ. (2002). Αυθόρμητες δραστηριότητες παιχνιδιού στο νηπιαγωγείο: Ο Ρόλος του παιδαγωγού. Στο Κούρτη Ε.(επιμ.) H Έρευνα στην προσχολική Εκπαίδευση. Αθήνα: Τυπωθήτω, Γ. Δαρδανός σσ.243-251
Μπουλωτής, Χρ. (2000). Και να μου πεις για τα παιχνίδια σου! Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
Παπαδοπούλου, Κ. (2009). Η ζώνη εγγύτερης ανάπτυξης στη θεωρία του L.S.Vygotsky. Αθήνα: Gutenberg.
Πετκανοπούλου, Μ. (2014) Παίζουμε; 99+1 αυτοσχέδια επιτραπέζια παιχνίδια! Αθήνα: Καλειδοσκόπιο
Rubin, K. H. (2001). The Play Observation Scale (POS). Center for Children, Relationships, and Culture, University of Maryland
Χουϊζίνγκα, Γ. (1989). Ο άνθρωπος και το παιχνίδι (Homo ludens). Αθήνα: Γνώση.
Zigler E.F., Singer D. G. & Bishop S.J. (2004). Children’s Play: The roots of Reading. Washington, DC: Zero To Three Press.
ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ, Πηγές στο Διαδίκτυο
• http://www.playengland.org.uk/resources.aspx
• http://www.playwales.org.uk/eng/
• http://www.playunlimited.org.au/
• https://www.facebook.com/dkogkidou
• http://www.lettoysbetoys.org.uk/
• Επιτραπέζια παιχνίδια στην Αρχαία Ελλάδα. Ανακτήθηκε από http://ellinon-pnevma.blogspot.gr/2009/12/blog-post_26.html
• «Τα παιδία παίζει …χθες και σήμερα». Ανακτήθηκε από http://slideplayer.gr/slide/3089508/
• Παραδοσιακά παιχνίδια, ανακτήθηκε από: http://3lyk-polichn.thess.sch.gr/Olympiaki_paideia/paixnidia/paixnidia.htm
• Παιχνίδι (δραστηριότητα) ανακτήθηκε από: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CE%B9%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CE%B9_(%CE%B4%CF%81%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1)
• Τα παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα ανακτήθηκε από: http://greektoys.org/2015/02/02/e-book-arxaia-ellhnika-paixnidia/
• Η παιδική ηλικία στην αρχαιότητα. Ανακτήθηκε από: http://www.onassis .gr/enim-deltio/23-04/p.22.html
• Αρχαία Ελληνικά Παιχνίδια. Ανακτήθηκε από: www.ancientgreektoys.gr
• Oμάδα Παιχνιδιών Φαντασίας Θέρμης. Ανακτήθηκε από: http://rpg-thermi.blogspot.gr Ομάδα σχεδίασης και ενασχόλησης με επιτραπέζια παιχνίδια φαντασίας, Θέρμη Θεσσαλονίκης.
• Εταιρεία σχεδίασης επιτραπέζιων παιχνιδιών. Storyception Games. Ανακτήθηκε από: http://storyceptiongames.com
• Ομάδα σχεδίασης διαδραστικών παιχνιδιών. Gamecraft. Ανακτήθηκε από: http://gamecraft.gr
• Oμάδα ενασχόλησης με παιχνίδια ρόλων Requiem for Greece, L.A.R.P. Ανακτήθηκε από: http://kindred.gr