ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ: ΨΥΧΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ: ΨΥΧΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ / CLINICAL PSYCHOLOGY: PSYCHODYNAMIC APPROACH
ΚωδικόςΨΥ-778
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013555

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 118
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ: ΨΥΧΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600144499

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 106 (125)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 11:30 έως 14:00
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το μάθημα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/ φοιτήτριες: •θα γνωρίζουν τις βασικές αρχές της ψυχαναλυτικής θεωρίας όσον αφορά τον ανθρώπινο ψυχισμό και την ψυχική δυσφορία •θα γνωρίζουν τα βασικά ψυχοδυναμική μοντέλα όσον αφορά την ψυχοθεραπευτική αλλαγή •θα μπορούν να διαμορφώσουν μια ψυχοδυναμική διατύπωση του προβλήματος με βάση κλινικό υλικό •θα έχουν εξοικειωθεί με τις βασικές αρχές της ψυχοδυναμικής πρακτικής
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα έχει στόχο να εισαγάγει τους φοιτητές στις βασικές αρχές που διέπουν την ψυχοδυναμική ψυχοθεραπεία, εστιάζοντας σε βασικά θεωρητικά και κλινικά ζητήματα. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται τα βασικά μοντέλα για τον ανθρώπινο ψυχισμό, όπως έχουν διατυπωθεί στην ψυχαναλυτική θεωρία – με βάση θεωρητικούς όπως είναι ο Freud, Klein, Kohut, Winnicott και άλλοι θεωρητικοί των αντικειμενότροπων σχέσεων- αλλά και τα μοντέλα σχετικά με τη θεραπευτική αλλαγή. Επίσης, παρουσιάζονται βασικά ζητήματα τεχνικής της ψυχοδυναμικής ψυχοθεραπείας, και συγκεκριμένα η συνέντευξη ψυχαναλυτικής εκτίμησης, η ψυχοδυναμική διατύπωση του προβλήματος, οι βασικές παρεμβάσεις του θεραπευτή, αλλά και ζητήματα που αφορούν το πλαίσιο της ψυχοθεραπείας και την ψυχοθεραπευτική σχέση (μεταβίβαση, αντιμεταβίβαση και θεραπευτική συμμαχία). Επίσης συζητάται ο ρόλος της ασυνείδητης επικοινωνίας και του συμβολισμού, όπως και η κατανόηση και ανάλυση των αμυνών στην ψυχοθεραπευτική διεργασία. Πέρα από τις θεωρητικές διαλέξεις στο μάθημα παρουσιάζεται και σχολιάζεται κλινικό υλικό με βάση την ψυχοδυναμική προσέγγιση και μελετώνται βασικά ψυχαναλυτικά κείμενα.
Λέξεις Κλειδιά
κλινική ψυχολογία, ψυχοδυναμική ψυχοθεραπεία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση οπτικοακουστικού υλικού Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1044
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων240,9
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές τελικές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Bateman & Holmes Εισαγωγή στην ψυχανάλυση McWillimas, Nancy Ψυχοδυναμική ψυχοθεραπεία
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-12-2019