ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ, ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΗ: ΑΠΟ- ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ, ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΗ: ΑΠΟ- ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ / SPECIALIZATIONS, INSIGHTS, EXPERIMENTATIONS: ART AND THE CITY: UN- MAPPINGS
Κωδικός08ET11
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000513

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2020-21 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν846

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ, ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΗ: ΑΠΟ- ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600144964

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοPolytechnic - wing A (Architecture)
ΌροφοςGroundfloor
Αίθουσα105 Αίθουσα Διαλέξεων (29)
ΗμερολόγιοTuesday 16:00 to 19:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Μαθησιακά Αποτελέσματα
-Η προσωπική, ιδιοσυγκρασιακή χρήση των καλλιτεχνικών και αναπαραστατικών μέσων -Η κριτική της αντίληψης ως οπτικότητας και σωματικότητας. -Η συνειδητοποίηση της σχέσης και όσμωσης μεταξύ αναπαράστασης και πραγματικότητας. -Η ανάδειξη μιας διευρυμένης συνθετικής ικανότητας.
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΗ: ΑΠΟ-ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ Το μάθημα στοχεύει στην επεξεργασία τρόπων κριτικής της αντίληψης ως οπτικότητας και σωματικότητας, με πεδίο έρευνας και πρακτικής την πόλη. Η συνειδητοποίηση της σχέσης και όσμωσης μεταξύ αναπαράστασης και πραγματικότητας καθώς και μια προσωπική χρήση των καλλιτεχνικών και αναπαραστατικών μέσων, είναι βασικοί στόχοι του μαθήματος. Με ορίζοντα την διαρκή επανερμηνεία του χώρου της πόλης και την διάνοιξη νέων χώρων, βασικό ζητούμενο είναι η ανάδειξη μιας διευρυμένης συνθετικής ικανότητας η οποία θα καταφέρνει να ενσωματώνει με πειστικό τροπο την πολυπλοκότητα των ζητημάτων που αναδύονται κάθε φορά. Tο μάθημα στηρίζεται στην θεωρητική ανάλυση αρχικά, και στην ιδιοσυγκρασιακή χρήση στη συνέχεια, των εννοιών της «απο-αρχιτεκτόνισης» και της «απο-χαρτογράφησης». Θα δοθεί έμφαση στην ανίχνευση απο-αρχιτεκτονημένων στοιχείων στον φυσικό, συμβολικό και κοινωνικό χώρο της πόλης, στον εντοπισμό κενών χώρων και ρωγμών, νοηματικών και φυσικών ερειπίων, στην επανάχρηση του υπολείμματος και των κάθε λογής αόρατων και κρυμμένων αποθεμάτων της πόλης. Φωτογραφικές και σχεδιαστικές χαρτογραφήσεις, χαρτογραφήσεις με ήχο και κινούμενη εικόνα, νέες περιγραφές και διαφορετικές εκθεσιακές διατάξεις θα προκύψουν από την προσωπική ματιά του κάθε φοιτητή σε επιλεγμένα σημεία, διαδρομές ή και ευρύτερα κομμάτια της πόλης που ζει. Οι διαδικασίες χαρτογράφησης θα έχουν έναν χαρακτήρα διαβρωτικό της αναπαρασταστικής χωρικής τους λειτουργίας, επιχειρώντας να ενσωματώσουν τον χρόνο και την υλικότητα. Καινούργια σενάρια πανω στους επιλεγμένους τόπους, σημεία και διαδρομές θα συστήσουν μια νέα αφήγηση για αυτούς. Το μάθημα διεξάγεται με διαλέξεις της διδάσκουσας και προσκεκλημένων καλλιτεχνών, in situ επισκέψεις και δράσεις οδοιποριών, επιτόπια έρευνα, εργαστηριακή καλλιτεχνική εργασία και προφορικές δημόσιες παρουσιάσεις. Περιέχει αναφορές στην ιστορία των εικαστικών τεχνών, του κινηματογράφου, την ιστορία της σκέψης και τη λογοτεχνία.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις25
Άσκηση Πεδίου25
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο50
Εκπόνηση μελέτης (project)25
Καλλιτεχνική δημιουργία25
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Παράδοση και παρουσίαση τελικού σχεδιαστικού θέματος: συμμετοχή στην αξιολόγηση 50% Παράδοση και παρουσίαση ενδιάμεσου ερευνητικόυ θέματος: συμμετοχή στην αξιολόγηση 25% Παρουσία και συμμετοχή στο εργαστήριο:συμμετοχή στην αξιολόγηση 25%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Foster, H., R. Krauss, Y.A. Bois, B. Buchloh, H Τέχνη από το 1900. Αθήνα: Παρατηρητής, 2007 Πούλος, Π. (επ), Εννοιες της τεχνης τον 20ο αιώνα, Αθήνα: Ανώτατη Σχολή καλών Τεχνών, 2006
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Δημητρακάκη, Α., Τέχνη και Παγκοσμιοποίηση, Από το Μεταμοντέρνο Σημείο στη Βιοπολιτική Αρένα, Αθήνα, Εστία, 2013 Καλαρά, Ν. (επιμέλεια), Ρόμπερτ Σμίθσον, Τέσσερα κείμενα, Αθήνα, Τοποβόρος, 2013
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-03-2020