Ισλαμική Ιστορία και Θεολογία ΙΙΙ (Σύγχρονη)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙσλαμική Ιστορία και Θεολογία ΙΙΙ (Σύγχρονη) / Islamic History and Theology III (Contemporary)
ΚωδικόςΥ301
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΘεολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΜαρίνα άννα Πυροβολάκη
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600012636

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμ. Θεολογίας - Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών (ΕΚΜΣ 2016-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 74
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό325

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙσλαμική Ιστορία και Θεολογία ΙΙΙ (Σύγχρονη)
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600145023
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να μάθουν τη νεότερη και σύγχρονη ιστορία των χωρών της Μέσης Ανατολής. Να κατανοήσουν τη σύνδεση της πολιτικής και της διακυβέρνησης ισχύος και συμφέροντος της αποικιοκρατικής και μετα-αποικιοκρατικής εποχής. Να μάθουν, να καταλάβουν και να διακρίνουν τις σύγχρονες πολιτικές διεκδικήσεις στην ευρύτερη περιοχή, όπως αυτή του πετρελαίου και της οικοντομίας αλλά και της χρήσης της θρησκείας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει τη σύγχρονη ιστορία του ισλαμικού κόσμου δίνοντας έμφαση στην ιστορική εξέλιξη κυρίως στις χώρες της Μέσης Ανατολής (αραβικές χώρες, Τουρκία, Ιράν) το 19ο και 21ο αιώνα. Οι φοιτητές και φοιτήτριες καλούνται να ερμηνεύσουν την αλληλεπίδραση του Ισλάμ με την ευρωπαϊκή νεοτερικότητα, παρακολουθούν την εμφάνιση κοσμικών/εθνικιστικών και θρησκευτικών πολιτικών προγραμμάτων μέσα στα πλαίσια της κλυδωνιζόμενης Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, μοιράζονται την εμπειρία των μουσουλμανικών πληθυσμών την περίοδο της αποικιοκρατίας, και διδάσκονται για τις ταχύτατες κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές αλλαγές στην περιοχή μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο (οικονομία του πετρελαίου, κατάρρευση της αποικιοκρατίας, ανάδυση του ριζοσπαστικού Ισλάμ ως προγράμματος εξουσίας).
Λέξεις Κλειδιά
Μέση Ανατολή, ιστορία, πολιτική, θρησκεία, αποικιοκρατία, μετα-αποικιοκρατία, νεοτερικότητα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις652,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,8
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων200,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών180,7
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι εξετάσεις είναι γραπτές ή προφορικές.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Goldschmidt Jr (2016), Ιστορία της Μέσης Ανατολής, Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη 2. D. Quataert (2006), Η Οθωμανική Αυτοκρατορία: Οι Τελευταίοι Αιώνες, 1700-1922, Αλεξάνδρεια, Αθήνα 3. Γεράσιμος Μακρής (2012), Ισλάμ, Πεποιθήσεις και Πρακτικές, Πατάκη, Αθήνα
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-09-2018