Σύγχρονα Μεγάλα Θρησκεύματα

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣύγχρονα Μεγάλα Θρησκεύματα / World Religions
ΚωδικόςΥ505
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΘεολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΑγγελική Ζιάκα
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014898

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμ. Θεολογίας - Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών (ΕΚΜΣ 2016-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 51
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό534

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣύγχρονα Μεγάλα Θρησκεύματα
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600145033
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Εξοικείωση με το διαφορετικό, κατανόηση των βασικών αρχών των θρησκειών του κόσμου, απόκτηση δεξιοτήτων στην επικοινωνία και συναναστροφή με τον θρησκευτικώς και πολιτισμικώς άλλον, αλληλοσεβασμός.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Γένεση, ιστορική εξέλιξη, διδασκαλία, μύθος, λατρεία, ζωή και κοινωνία των σύγχρονων μεγάλων θρησκευμάτων και πολιτισμών του κόσμου, δηλαδή́ των ινδικών (Ινδουϊσμού, Βουδισμού, Τζαϊνισμού, Σικχισμού), των κινεζικών (Κομφουκισμού, Ταοϊσμού), Θιβετικών (Μπον και Λαμαϊσμού) και των ιαπωνικών (Σιντοϊσμού και ιαπωνικού́ Βουδισμού). Ειδική αναφορά γίνεται στο Ισλάμ: γένεση, εξέλιξη, κλάδοι, διδασκαλία, δομή της ισλαμικής κοινωνίας, σύγχρονοι θρησκευτικοί και πολιτικοί προβληματισμοί.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση Power-points κατά τη διάρκεια των μαθημάτων του εξαμήνου. Συνεργασία με φοιτητές μέσω E-Mails
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις652,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών130,5
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1004
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι εξετάσεις είναι γραπτές ή προφορικές ή σε μορφή εργασιών. Ο βαθμός συμμετοχής των φοιτητών στην τάξη κατά τη διάρκεια του εξαμήνου συνυπολογίζεται στην τελική αξιολόγησή τους.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γρ. Ζιάκα, Θρησκείες και Πολιτισμοί τηε Ασίας, Θεσσαλονίκη: Εκδίσεις ΠΑΜΑΚ, 2016.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Π.Παχής, Θρησκείες της Ανατολής, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κορνηλίας Σφακιανάκη, 2005. Κατασευάζοντας τη Θρησκεία (μετ. Δ. Ξυγαλατάς. Επιμ. Π.Παχής), Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Βάνιας, 2003.
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-08-2019