Μουσική ανάλυση Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜουσική ανάλυση Ι / Music analysis I
ΚωδικόςΘΑ1004
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013901

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 102
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μουσικολογία/ΜουσικοπαιδαγωγικήΥποχρεωτικό325
ΣύνθεσηΥποχρεωτικό325

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜουσική ανάλυση Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600145097
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΤΣΟΥΓΚΡΑΣΚωνσταντίνος Τσούγκρας
2. ΧΑΡΔΑΣΚωνσταντίνος Χάρδας
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Απαιτείται ικανοποιητική γνώση τονικής αρμονίας
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να μπορεί ο φοιτητης να κατανοήσει τη μορφή και την αρμονία ενός μουσικού έργου του 18ου και πρώιμου 19ου αιώνα. Να μπορεί να εφαρμόσει τις γνώσεις του στην ανάλυση άγνωστων σε αυτόν έργων. Μέσω εκτεταμένης ανάλυσης και ακρόσης μουσικής να αναπτύξει τρόπους περιγραφής και αποτίμησης των αναλύσεών του.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στην έννοια της μουσικής μορφής και των στοιχείων της (μοτίβο, φράση, περίοδος, κλπ). Εισαγωγή στην αναγωγική μεθοδολογία και στην ιεραρχική οργάνωση της μορφής. Αναλυτική εφαρμογή και άσκηση στα αρμονικά ιδιώματα και στις μουσικές μορφές του 17ου και 18ου αιώνα (διμερείς και τριμερείς μορφές, αντιστικτικές μορφές, παραλλαγές, μορφή σονάτας, ρόντο, κα).
Λέξεις Κλειδιά
ανάλυση, μουσική μορφή, τονική αρμονία, ρυθμική αναγωγή
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Ήχος
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Ιντερνετ και powerpoint. Σημαντική, ωστόσο, είναι και η χρήση του πιάνου όχι μόνο για να την εκτέλεση παραδειγμάτων, αλλά και κατά τη διαδικασία ανάλυσης των έργων. E-mail για την επικοινωνία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων361,2
Φροντιστήριο361,2
Εξετάσεις30,1
Καλλιτεχνική μελέτη/πρακτική361,2
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Αξιολόγηση μέσω της μορφολογικής και αρμονικής ανάλυσης έργων πέρα από αυτά που αναλύθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος, καθώς και της καταγραφής της αναγωγικής διαδικασίας ενός αποσπάσματος μουσικού έργου. Η διαδικασία αξιολόγησης αναφέρεται ρητά στο πρώτο μάθημα του εξαμήνου, ενώ, γίνεται διευκρίνιση γι αυτήν, όποτε θελήσουν οι φοιτητές, σε όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Berry, Wallace, Form in music: an examination of traditional techniques of musical form and their applications in historical and contemporary styles, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall, 1986. Walton, Charles W., Βασικές μουσικές φόρμες: μαθήματα μορφολογίας της μουσικής, Αθήνα: Orpheus Σ. & Μ. Νικολαϊδης, 1990.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-01-2019