Θεωρία και πράξη παλαιάς μουσικής Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘεωρία και πράξη παλαιάς μουσικής Ι / Theory and practice of early music I
ΚωδικόςΙΠ2007
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΙΣΤΟΡΙΑ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013868

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 3
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μουσικολογία/ΜουσικοπαιδαγωγικήΕπιλογής535
ΣύνθεσηΕπιλογής535

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘεωρία και πράξη παλαιάς μουσικής Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600145134
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
• Οι φοιτητές/τριες οφείλουν να παρακολουθήσουν παράλληλα και το μάθημα "Μουσικά σύνολα: παλαιά μουσική Ι [ΜΠ3001]" προκειμένου να εφαρμόζουν στην πράξη αυτά που μαθαίνουν.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες αναμένεται να: • να έχουν εξοικειωθεί με διάφορα θεωρητικά και πρακτικά θέματα που αφορούν την μουσική του μεσαίωνα, της αναγέννησης και του μπαρόκ (θεωρητική σκέψη, όργανα εποχής, συγκερασμοί, εκτελεστικές πρακτικές, κριτικές εκδόσεις μουσικών κειμένων κ.ά) • να έχουν εξοικειωθεί με τις βασικές στυλιστικές διαφορές των διαφόρων σχολών και ρευμάτων που αφορούν την μουσική του μεσαίωνα, της αναγέννησης και του μπαρόκ • να έχουν αποκτήσει βασικές γνώσεις για τα διάφορα στάδια εξέλιξης της σημειογραφίας της δυτικής μουσικής και να έχουν εξοικειωθεί με την ανάγνωση και τη μεταγραφή της.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μάθημα το οποίο συνδυάζει μουσική θεωρία και πράξη. Το πρώτο μισό του μαθήματος γίνεται υπό τη μορφή διαλέξεων. Στο δεύτερο μισό γίνονται ομαδικές συζητήσεις πάνω στα projects που προετοιμάζονται από τους/τις φοιτητέ/τριες καθώς και καλλιτεχνικό εργαστήριο με μουσική εκτέλεση. Επίσης, πέρα των προγραμματισμένων ωρών διδασκαλίας, ορίζονται περιστασιακά επιπλέον συνατήσεις για την προετοιμασία και την επίβλεψη των projects. Θεματικές ενότητες: • το κίνημα αναβίωσης παλαιάς μουσικής • τα μουσικά όργανα • πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές • χορδίσματα - συγκερασμοί • παλαιογραφία • οργανική και φωνητική μουσική της αναγέννησης Ι • οργανική και φωνητική μουσική του μπαρόκ Ι • basso continuo I • προετοιμασία προγράμματος συναυλίας Ι
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις581,9
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,7
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο120,4
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων50,2
Εκπόνηση μελέτης (project)301
Καλλιτεχνική δημιουργία250,8
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
• Ιστορικά ενημερωμένη εκτέλεση έργων πρετοιμασμένων από τους/τις φοιτητές/τριες (50%). • Ενεργός συμμετοχή στις δραστηριότητες του μαθήματος (50%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Apel, Willi, The Notation of Polyphonic Music, 900–1600, The Mediæval Academy of America, Καίμπριτζ, ΜΑ 1942, αναθ. 5/1961· γερμ. μτφ., αναθ., 1970. • Atlas, Allan W. Renaissance Music: Music in Western Europe, 1400–1600, W.W. Norton, Νέα Υόρκη, 1998. • Brown, Howard Mayer & Sadie, Stanley (επιμ.), Performance Practice: Music before 1600, Macmillan, Λονδίνο 1989. • Donington, Robert, The Interpretation of Early Music, Faber, Λονδίνο 1963. • Palisca Claude V. , Baroque music, Prentice-Hall, New Jersey, 1968, αναθ. 1981. • Άρθρα από περιοδικά όπως Early Music [EMc], Early Music History [EMH], Journal of the American Musicological Society [JAMS] Musical Quarterly [MQ] κ.ά.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-12-2018