Εισαγωγή στη μουσική παιδαγωγική / εκπαιδευτική ψυχολογία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕισαγωγή στη μουσική παιδαγωγική / εκπαιδευτική ψυχολογία / Introduction in music pedagogy / educational psychology
ΚωδικόςΕΘ1002
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ-ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠΠΔΕ 1
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013879

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 84
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μουσικολογία/ΜουσικοπαιδαγωγικήΥποχρεωτικό634
ΣύνθεσηΥποχρεωτικό634

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕισαγωγή στη μουσική παιδαγωγική / εκπαιδευτική ψυχολογία
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600145179

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 8 (317)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 09:00 έως 12:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα • κατανοήσουν τους βασικούς θεωρητικούς άξονες της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και της Μουσικής Παιδαγωγικής και τις ιδιαιτερότητες προσέγγισής των στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία • συνδέσουν θεωρία με πράξη μέσω βιωματικής συμμετοχής σε μουσικές δραστηριότητες • εξοικειωθούν με το σχεδιασμό και την οργάνωση εξελικτικά κατάλληλων μουσικών δραστηριοτήτων για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό • εξοικειωθούν με ζητήματα αναπτυξιακής ψυχολογίας, αξιολόγησης εκπαιδευτικού αποτελέσματος και διαμόρφωσης εξατομικευμένων προγραμμάτων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό εισάγει τους φοιτητές σε έννοιες απαραίτητες για την κατανόηση ζητημάτων μουσικής παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής/αναπτυξιακής ψυχολογίας. Η μουσική παιδαγωγική αποτελεί εξειδίκευση της παιδαγωγικής και αφορά ζητήματα που προκύπτουν κατά τη διδασκαλία μουσικής. Η αναπτυξιακή ψυχολογία, που περιλαμβάνει και την εκπαιδευτική ψυχολογία, είναι η επιστημονική μελέτη του πώς και γιατί τα ανθρώπινα όντα αλλάζουν κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Αφορά τόσο βρέφη και παιδιά, όσο και την εφηβεία, την ανάπτυξη των ενηλίκων, τη γήρανση και το σύνολο της ζωής. Εξετάζει την αλλαγή σε σωματική ανάπτυξη, γνωστική ανάπτυξη και την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη. Στο πλαίσιο αυτών των τριών διαστάσεων εντάσσονται κινητικές δεξιότητες, εκτελεστικές λειτουργίες, ηθική κατανόηση, γλωσσική απόκτηση, κοινωνική αλλαγή, προσωπικότητα , συναισθηματική ανάπτυξη, αυτο-αντίληψη και διαμόρφωση ταυτότητας. Η αναπτυξιακή ψυχολογία περιλαμβάνει μια σειρά τομέων, όπως η εκπαιδευτική ψυχολογία, η ψυχοπαθολογία των παιδιών, η εγκληματολογική αναπτυξιακή ψυχολογία, η παιδική ανάπτυξη, η γνωσιακή ψυχολογία, η οικολογική ψυχολογία και η πολιτισμική ψυχολογία. Σημαντικοί ψυχολόγοι του χώρου περιλαμβάνουν τους Urie Bronfenbrenner, Erik Erikson, Sigmund Freud, Jean Piaget, Barbara Rogoff, Esther Thelen και Lev Vygotsky.
Λέξεις Κλειδιά
Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Μουσική Παιδαγωγική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
  • Επιστημονικά Άρθρα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση οπτικοακουστικών μέσων στις διαλέξεις, ηλεκτρονική επικοινωνία σε όλη τη διάρκεια του εξαμήνου
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων391,3
Εκπόνηση μελέτης (project)391,3
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Επίδοση στις ομαδικές δραστηριότητες και γραπτές εξετάσεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Εκπαιδευτική ψυχολογία. Eggen Paul, Kauchak Don. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ, 2017,ΑΘΗΝΑ. Μουσική Παιδαγωγική, μια Συστηματική Προσέγγιση με Εφαρμογές για την Προσχολική Ηλικία. Θεοχάρης Ράπτης, Edition Orpheus. 2015, ΑΘΗΝΑ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Elliott, S., Kratochwill, T., LittlefieldCook, J., Travers, J., (2008). Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Αποτελεσματική Διδασκαλία, Αποτελεσματική Μάθηση. Μ. Σόλμαν, Φ. Καλύβα (μετάφρ.), Αθήνα:Gutenberg. D. J. Hargreaves (2004). Η αναπτυξιακή ψυχολογία της μουσικής. Mετάφραση: Έφη Μακροπούλου. Fagotto, 2004 Slavin, R.E.,(2007).Εκπαιδευτική Ψυχολογία : Θεωρία και πράξη. Αθήνα: Μεταίχμιο Small, C. (1977). Music, Society, Education. Wesleyan University Press, Hanover, NH, USA Swanwick, K. (1979). A basis for music education. Routledge,London
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-12-2018