Στυλιστική σύνθεση

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣτυλιστική σύνθεση / Stylistic composition
ΚωδικόςΘΑ1007
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΘΕΩΡΙΑ-ΑΝΑΛΥΣΗ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013957

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 17
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μουσικολογία/ΜουσικοπαιδαγωγικήΕπιλογής846
ΣύνθεσηΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης846

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣτυλιστική σύνθεση
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600145190

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 9 (318)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 12:00 έως 15:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Καλή γνώση αρμονίας και βασική δεξιότητα εκτέλεσης στο πιάνο
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Πρακτική επαφή με τη στυλιστικά προσδιορισμένη σύνθεση. Oυσιαστικά ο στόχος του μαθήματος είναι η ανάλυση μέσω της σύνθεσης. Tο μάθημα έχει εργαστηριακό χαρακτήρα (με ασκήσεις).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μελέτη ιστορικά σημαντικών μουσικών στυλ μέσα από την ανάλυση αντιπροσωπευτικών έργων. Αναλυτική προσέγγιση και κατανόηση των συνθετικών συστημάτων και των δομικών χαρακτηριστικών τους. Επιβεβαίωση της κατανόησης μέσα από τη σύνθεση μικρών έργων δεδομένου ύφους. Σταθμοί στη μελέτη: κλασικισμός (παραλλαγές, φόρμα σονάτα), ρομαντισμός (ελεύθερη φόρμα, lied), όψιμος ρομαντισμός (υπερ-χρωματικό έργο), πρώιμος 20ος αιώνας (πολυτροπικό ή δωδεκάφθογγο ή ατονικό έργο).
Λέξεις Κλειδιά
σύνθεση, μουσικό στιλ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση προγραμμάτων επεξεργασίας παρτιτούρας για τη σύνθεση των έργων. Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω email. Διορθώσεις και παρατηρήσεις μέσω επισημάνσεων στα ηλεκτρονικά αρχεία.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις260,9
Σεμινάρια260,9
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο260,9
Συγγραφή εργασίας / εργασιών501,7
Καλλιτεχνική δημιουργία521,7
Σύνολο1806
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Παράδοση των ζητούμενων μουσικών έργων σε παρτιτούρα και αρχείο Finale ή Sibelius στο τέλος του εξαμήνου. Oι εργασίες παραδίδονται σε φάκελλο μαζί με μια ανάλυση-περιγραφή των έργων. Η αξιολόγηση γίνεται με βάση την στιλιστική ορθότητα και την ποιότητα του καλλιτεχνικού αποτελέσματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Butterworth, Anna (1992). Stylistic Harmony. Oxford University Press, Oxford. Cook, Nicholas (1996). Analysis through Composition. Oxford University Press, Oxford. Kostka, Stefan & Payne, Dorothy (2000). Tonal Harmony. McGraw-Hill, Boston. Kostka, Stefan (1999). Materials and Techniques of 20th-century Music. Prentice- Hall, New Jersey. Motte, Diether de la (1976). Harmonielehre. DTV GmbH, München. Schoenberg, Arnold (1967). Fundamentals of Musical Composition. Faber & Faber (στα ελληνικά με το τίτλο «Βασικές αρχές μουσικής σύνθεσης» σε μτφρ. Κ. Νάσου). Berry, Wallace (1966). Form in Music. Prentice Hall, New Jersey.
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-01-2018