Εισαγωγή στο μουσικό προγραμματισμό Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕισαγωγή στο μουσικό προγραμματισμό Ι / Introduction to computer music programming I
ΚωδικόςΤΠ2019
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΑΚΟΥΣΤΙΚΗ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018028

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 18
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μουσικολογία/ΜουσικοπαιδαγωγικήΕπιλογής635
ΣύνθεσηΕπιλογής535

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕισαγωγή στο μουσικό προγραμματισμό Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600145196

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη)
Όροφος-
ΑίθουσαΑίθουσα 11 (1023)
ΗμερολόγιοΤρίτη 12:00 έως 15:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΤΠ2003 Ηλεκτρονική μουσική: Δημιουργική χρήση της μουσικής τεχνολογίας
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές που τελειώνουν επιτυχώς το μάθημα αναμένεται να: • Έχουν μια βασική κατανόηση θεμάτων σχετικά με τον προγραμματισμό ΗΥ για μουσικούς σκοπούς • Μπορούν να καταστευάζουν απλά προγράμματα για την σύνθεση ή επεξεργασία ήχου σε συγχρονες γλώσσες προγραμματισμού (Max/MSP, SuperCollider) * Ικανότητα διασύνδεσης των ΗΥ με εξωτερικές συσκευές ελέγχου (midi controllers, OSC) • Γνωριμία με έργα μουσικής που έχουν συντεθεί με αντίστοιχη χρήση παρόμοιων εργαλείων • Μπορούν να συνθέσουν/δημιουργήσουν ένα έργο ή μια ομαδική (δικτυακή) ηχητική performance με χρήση του λογισμικου που θα έχουν οι ίδιοι προγραμματίσει
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα γίνεται εισαγωγή στις σύγχρονες γλώσσες μουσικού προγραμματισμού. Οι φοιτητές/τριες θα χρησιμοποιήσουν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές τους προκειμένου να προγραμματίσου ab ovo τα δικά τους synths σύνθεσης ήχου (additive synthesis κα), αφαιρετικής σύνθεσης (subtractive synthesis) φιλτραρίσμτος (filtering), διαχείρισης ηχητικών δειγμάτων (buffer based synthesis), ανάπτυξης μοτίβων (patterns), επικοινωνίας με εξεωτερικούς ελεγκτές (midi controllers, OSC). Στόχος του μαθήματος είναι οι συμμετέχοντες να αναπτύξοουν την ικανότητα προγραμματιστικής σκέψης μέσα από την επίλυση προβλημάτων, ώστε να μπορούν να δημιουργούν το δικό τους λογισμικό προκειμένου να καλύψουν τις καλλιτεχνικές τους ανάγκες
Λέξεις Κλειδιά
πληροφορική, μουσική πληροφορική, προγραμματισμός, ηλεκτρονική μουσική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • λογισμικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Εργαστηριακή Άσκηση150,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων130,4
Φροντιστήριο70,2
Εκπόνηση μελέτης (project)260,9
Συγγραφή εργασίας / εργασιών200,7
Καλλιτεχνική δημιουργία301
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Βασική εργασία για αξιολόγηση είναι η δημιουργία μιας δικτυακής ηχητικής performance με χρήση τεχνικών ανάπτυξης λογισμικού που έχουν παρουσιαστεί στο μάθημα ή η σύνθεση ηλεκτρονικού έργου με αντίστοιχη χρήση λογισμικού που έχει αναπτυχθεί από τους ίδιους. Η performance ή το έργο συνοδεύεται από γραπτή αναφορα (μέχρι 1000 λέξεις) στην οποία εξηγούνται οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν τόσο στη σύνθεση όσο και τον προγραμματισμό λογισμικού του έργου καθώς ζητήματα βασικών αισθητικών προθέσεων/επιλογών. H performance λαμβάνει χώρο σε χώρο του ΤΜΣ ή σε συνεργαζόμενους φορείς (μουσεία κτλ). Η δημιουργικότητα, η ομαδικότητα και η ικανότητα στη λύση τεχνικών και αισθητικών προβλημάτων κατά την φάση ολοκλήρωσης του έργου συνυπολογίζονται στον τελικό βαθμό
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
The SuperCollider Book. S Wilson, D Cottle, N Collins. The MIT Press, 2011. 172, 2011. Roads, C. (1996), The Computer Music Tutorial, MIT Press. 
Roads, C. (2015), Composing Electronic Music: A New Aesthetic, Oxford University Press. Farnell, A. (2010), Designing Sound, MIT Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-03-2021