Ήχος-Λέξη-Εικόνα: Διαμεσικές τέχνες και παρτιτούρες ανοιχτής φόρμας

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΉχος-Λέξη-Εικόνα: Διαμεσικές τέχνες και παρτιτούρες ανοιχτής φόρμας / Sound-Word-Image: Intermedia and open form scores
ΚωδικόςΘΑ2004
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΘΕΩΡΙΑ-ΑΝΑΛΥΣΗ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013906

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 9
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μουσικολογία/ΜουσικοπαιδαγωγικήΕπιλογής636
ΣύνθεσηΕπιλογής636

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΉχος-Λέξη-Εικόνα: Διαμεσικές τέχνες και παρτιτούρες ανοιχτής φόρμας
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600145211

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη)
Όροφος-
ΑίθουσαΑίθουσα 11 (1023)
ΗμερολόγιοΤρίτη 18:00 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ολοκληρώνοντας το μάθημα, οι φοιτητές θα: -Είναι σε θέση να αναλύσουν & να αξιολογήσουν σύγχρονες διαμεσικές μορφές τέχνης -Γνωρίσουν σε βάθος με το ρεπερτόριο γραφικής & λεκτικής σημειογραφίας μετά το 1950 -Μπορούν να υλοποιήσουν δικές τους συνθέσεις ανοιχτής φόρμας & διαμέσων, καθώς και πρωτότυπα διαμεσικά προτζεκτ -Καλλιεργήσουν δεξιότητες κριτικής ακρόασης
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στις έννοιες των δια-μέσων (intermedia) και της ανοιχτής φόρμας (open form). Ιστορική & στυλιστική επισκόπηση στο ρεπερτόριο από το 1950 και μετά. Διευρυμένη σημειογραφία & διευρυμένες τεχνικές. Eνεργή Ακρόαση. Kατασκευή δρώμενων & επιτελεστικών συνθηκών. Λεκτικές, γραφικές & δια-μεσικές παρτιτούρες. Μεθοδολογίες ανάλυσης / ερμηνείας δια-μεσικής παρτιτούρας. Υλοποίηση & σύνθεση πρωτότυπων δια-μεσικών έργων με χρήση στατικής & κινούμενης εικόνας, διαφορετικών ειδών κειμένου, κίνησης και ήχου.
Λέξεις Κλειδιά
σύγχρονη μουσική, πειραματική μουσική, αυτοσχεδιασμός, πολύτεχνα, μεικτά μέσα, λεκτικές παρτιτούρες, γραφικές παρτιτούρες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Σε μεγάλο βαθμό το μάθημα στηρίζεται στο e-learning και σε οπτικοακουστικό υλικό & παρτιτούρες κειμένου, εικόνας & δια-μέσων που ανεβαίνουν & σχολιάζονται σε εβδομαδιαία βάση στην πλατφόρμα καθώς και στην τάξη.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις260,9
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο260,9
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων80,3
Καλλιτεχνική δημιουργία501,7
Διοργάνωση / Συντονισμός πρωτότυπου συναυλιακού ή συνθετικού προτζεκτ401,3
Σύνολο1806
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι φοιτητές κατασκευάζουν ένα ατομικό portfolio αναλύσεων & στυλιστικών συνθέσεων (70%), το οποίο καταθέτουν στην τελική μορφή του μαζί με μια εργασία 2000 λέξεων (30%) στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μ. Nyman. 2011. Πειραματική Μουσική. Aθήνα: Εκδόσεις Οκτώ. Allen S. Weiss. 2015. Ακουστική Μίμηση: Παραλλαγές πάνω στη μουσική ανάκληση του τοπίου. Αθήνα: Νησίδες.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Σημειώσεις και παρτιτούρες αναρτώνται στο e-learning του μαθήματος
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-03-2021