Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα:
● είναι σε θέση να αναγνωρίζουν μια άλλη διάσταση των ψηφιακών μέσων, αυτής των γνωστικών εργαλείων
● είναι εξοικειωμένοι με βασικές έννοιες και χαρακτηριστικά της ηλεκτρονικής μάθησης
● γνωρίζουν πώς μπορούν να συμβάλουν οι ΤΠΕ σε βασικά διδακτικά ζητούμενα (αυτόνομη, συνεργατική,
διαφοροποιημένη μάθηση, ενεργοποίηση για μάθηση, αξιολόγηση κ.λπ.)
● είναι σε θέση να ανακαλύπτουν, να αξιολογούν ψηφιακά υλικά (on- και offline) και να τα συνδέουν με
διδακτικούς στόχους και την ανάπτυξη δεξιοτήτων
● μπορούν να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν διδακτικά σενάρια με ψηφιακούς πόρους
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενο το μαθήματος είναι καταρχήν η ενασχόληση με την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, δηλαδή με τα ψηφιακά μέσα τα οποία μπορούν να υποστηρίξουν τη μάθηση. Ο επόμενος στόχος αφορά στην ηλεκτρονική μάθηση, όπου μεταξύ άλλων παρουσιάζεται η παιδαγωγική διάσταση των ψηφιακών μέσων και το πώς αυτά μπορούν να συμβάλουν στην επίτευξη των διδακτικών στόχων του μαθήματος. Επιπλέον, εξετάζονται τα ψηφιακά μέσα σε συνάρτηση με σύγχρονες θεωρίες μάθησης, ενώ γίνεται αναφορά, σε εισαγωγικό επίπεδο, και άλλες μορφές μάθησης, όπως για παράδειγμα η μικτή (υβριδική) μάθηση και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Στη συνέχεια, αναλύονται και αξιολογούνται online διδακτικά υλικά, εργαλεία και εφαρμογές για το μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας και επιπλέον θα εντοπίζονται και θα αξιολογούνται πόροι ψηφιακού εμπλουτισμού σε διδακτικά εγχειρίδια της Γερμανικής. Τέλος, στόχος του μαθήματος είναι η ενασχόληση με διάφορους τρόπους ενσωμάτωσης ψηφιακών πόρων σε διδακτικά σενάρια.
Λέξεις Κλειδιά
Ψηφιακά μέσα, Ψηφιακός Εγγραματισμός, Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Διδασκαλία ξένων γλωσσών, Ηλεκτρονικά Περιβάλλοντα Μάθησης, Ψηφιακή Κουλτούρα, Ψηφιακή Δεξιότητα
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Bremer, Claudia (2012): Schul-und Unterrichtsentwicklung mit Neuen Medien. Praxisorientierte Konzepte für die Schule. Köln: Carl Link.
-Rösler, Dietmar / Würfel, Nicola (2014): Lernmaterialien und Medien. München: Klett-Langenscheidt.
-Lermen, Markus (2008): Digitale Medien in der Lehrerbildung. Baltmannsweiler: Schneider.
-Hettinger, Jochen (2008). E-Learning in der Schule. München: Kopaed.
-Petko, Dominik (2014). Enführung in die Mediendidaktik. Lehren und Lernen mit digitalen Medien.Weinheim und Basel: Beltz
-Kerres, Michal (2013). Mediendidaktik. Konzeption und Entwicklung mediengestützter Lernangebote. 4., überarbeitete und aktualisierte Auflage. München: Oldenbourg.
-Arnhold, Patricia / Kilian, Lars / Thillosen, Anne / Zimmer, Gerhard (2013). Handbuck E-Learning. Lehren und Lernen mit digitalen Medien. 3. Aktualisierte Auflage. Bielefeld: Bertelsmann.
-Fredebeul, Marcus (2007). Situiertes Lernen und Blended Learning. Didaktische Kozeption und methodische Gestaltungsansätze. Saabrücken: VDM.
-Kron, Friedrich / Sofos, Alivisos (2003). Mediendidaktik: Neue Medien in Lehr- und Lernprozessen. Bad Heilbrunn: UTB.