Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα: α) Έχουν κατανοήσει τις βασικές έννοιες της έρευνας μάρκετινγκ και θα είναι σε θέση να αξιολογήσουν τη συμβολή της κατά τη διαδικασία λήψης απόφασης, β) έχουν ολοκληρωμένη γνώση των εναλλακτικών ερευνητικών μεθόδων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και θα είναι σε θέση να αξιολογούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα τους, γ) μπορούν να σχεδιάσουν μία παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας με κατάλληλες τεχνικές και δ) είναι σε θέση να προσδιορίσουν την κατάλληλη ερευνητική μεθοδολογία που θα υιοθετηθεί για την αντιμετώπιση σχετικών ερευνητικών προβλημάτων στον τομέα του μάρκετινγκ.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελείται από τέσσερεις διακριτές ενότητες. Στην πρώτη ενότητα πραγματοποιείται η εισαγωγή στην έννοια και τη διαδικασία της Έρευνας Μάρκετινγκ και παρουσιάζεται ο ορισμός του ερευνητικού προβλήματος, που θα οδηγήσει στη λύση του προβλήματος απόφασης της διοίκησης. Στη συνέχεια περιγράφονται οι τύποι έρευνας ενώ γίνεται η διάκριση μεταξύ των πρωτογενών και δευτερογενών δεδομένων και της Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας. Η δεύτερη ενότητα παρουσιάζει αναλυτικά τα ερευνητικά εργαλεία της Ποιοτικής μεθοδολογίας όπως οι Ομάδες Εστίασης, οι σε Βάθος Συνεντεύξεις, οι Προβολικές Τεχνικές και οι Τεχνικές Παρατήρησης. Η τρίτη ενότητα αποσκοπεί στην αναλυτική περιγραφή των ερευνητικών εργαλείων της Ποσοτικής μεθοδολογίας όπως ο Σχεδιασμός του Ερωτηματολογίου, η Δειγματοληψία, η Κωδικοποίηση και ο Έλεγχος εγκυρότητας και αξιοπιστίας των ερευνητικών δεδομένων. Η τρίτη ενότητα ολοκληρώνεται με την παρουσίαση βασικών στατιστικών μεθόδων για την ανάλυση των δεδομένων όπως η περιγραφική στατιστική, η ανάλυση συσχέτισης, το t-test, η ανάλυση διακύμανσης, η ανάλυση παραγόντων και η ανάλυση παλινδρόμησης. Τέλος, η τέταρτη και τελευταία ενότητα αναφέρεται στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας παρέχοντας τις κατευθυντήριες γραμμές για τη συγγραφή ενός κατανοητού και ολοκληρωμένου report. Οι διαλέξεις του μαθήματος περιλαμβάνουν την ανάλυση του θεωρητικού υπόβαθρου και την πρακτική εφαρμογή του στον επιχειρηματικό κόσμο, καθώς και την εξέταση επιχειρησιακών περιπτώσεων και σχετικής αρθρογραφίας. Παράλληλα, οι φοιτητές καλούνται να εφαρμόσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που θα αποκτήσουν από το μάθημα μέσω της εκπόνησης και της παρουσίασης εργασιών.
Λέξεις Κλειδιά
Ερευνητικό πρόβλημα, Ποιοτική Έρευνα, Ποσοτική Έρευνα, Πρωτογενή και Δευτερογενή Δεδομένα
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Dawson, C. (2009). Introduction to Research Methods: A Practical Guide for Anyone Undertaking a Research Project. 4th Revised edition: How To Books Ltd: United Kingdom.
Flick, U. (2009). An Introduction to Qualitative Research. 4th Edition: Sage Publications Ltd: London.
McDaniel, C.D. (2015). Marketing Research. 8th edition (International student edition).Hoboken, NJ: John Wiley.
Ghauri, P. & Gronhaug, K. (2010). Research Methods in Business Studies. 4 edition: Financial Times/ Prentice Hall: England.
Saunders, M., Thornhill, A. & Lewis, P. (2009). Research Methods for Business Students. 5th edition: Financial Times/ Prentice Hall: England.