Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: έχουν αναπτύξει τις δεξιότητες για να διοικήσουν μία επιχείρηση και έναν οργανισμό στον τομέα των Υπηρεσιών που έχει πολλές εφαρμογές τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ι. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ – ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ο τομέας των υπηρεσιών αποτελεί σημαντικό μοχλό ανάπτυξης των σύγχρονων οικονομιών αλλά και της Ελληνικής οικονομίας ειδικότερα τα τελευταία χρόνια. Το μάθημα της Διοίκησης Υπηρεσιών στοχεύει στο να εισάγει τους φοιτητές/-τριες στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, στη φύση, στη στρατηγική, στην έννοια της προσφερόμενης ποιότητας και στις σύγχρονες τάσεις στον τομέα των υπηρεσιών. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην έννοια της δημιουργίας αξίας για τον πελάτη μέσα από την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση και ικανοποίησή του.
ΙΙ. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τα μαθήματα θα γίνονται με τη μορφή διαλέξεων και την ανάλυση περιπτώσεων. Οι φοιτητές/ -τριες που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν εργασία θα έχουν τη δυνατότητα να πριμοδοτήσουν το βαθμό τους. Στο πλαίσιο του μαθήματος προβλέπεται η παρουσία προσκεκλημένων ομιλητών ή και επισκέψεων σε επιχειρήσεις.
III. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ
Εβδομάδα
Μαθημάτων
Ημερομηνία Περιεχόμενο Διαλέξεων
------------------------------------------------------------------
1. Εισαγωγή στο μάθημα
2. Ο ρόλος και η φύση των υπηρεσιών
3. Στρατηγική στην εξυπηρέτηση του πελάτη
4. Η αλυσίδα αξίας στον τομέα των υπηρεσιών, Ανάλυση περίπτωσης
5. Ανάπτυξη νέων υπηρεσιών
6. Ποιότητα στις υπηρεσίες – Service encounter, Παραγωγικότητα και βελτίωση της ποιότητας, Ανάλυση περίπτωσης
7. Ηλεκτρονική εξυπηρέτηση (E –Service)
8. Θέση εγκατάστασης της επιχείρησης παροχής υπηρεσιών
9. Διαχείριση των Προμηθειών και της Ζήτησης
10. Διαχείριση ουρών αναμονής στην εξυπηρέτηση του πελάτη
Επισκέπτης ομιλητής
11. Παρουσίαση εργασιών φοιτητών/-τριων
12. Ανάπτυξη και παγκοσμιοποίηση των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών και Παρουσίαση εργασιών φοιτητών/-τριων 13. Eπανάληψη
Λέξεις Κλειδιά
Υπηρεσίες, Στρατηγικές Υπηρεσιών, Ανάπτυξη Νέων Υπηρεσιών, Ψηφιακές/Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες, Στρατηγικές Διαχείρισης της Ζήτησης και της Προσφοράς
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Xυτήρης, Λ. και Άννινος, Λ.Ν “Διοίκηση και Ποιότητα Υπηρεσιών’’ (e-book), 2016, Κωδ. στον Εύδοξο: 59303481
2. Κίτσιος, Φ.Χ. και Ζοπουνίδης, Κ. “ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Τουρισμός – Υγεία – Επιχειρηματικότητα - Καινοτομία’’,
Eκδόσεις Κλειδάριθμος, 2008, Αθήνα, Κωδ. Στον Εύδοξο: 13595
3. Σημειώσεις του μαθήματος στο elearning.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Β. Συμπληρωματική Βιβλιογραφία
1. Fitzsimmons, J.A. and Fitzsimmons, M.J. (2011) Service Management: Operations, Strategy, Information Technology;
McGraw Hill, 7th ed.
2. Heskett, J.L., Sasser, E. and Schlesinger, L.A. (1997) The Service Profit Chain. Free Press.
3. Kandampully, J. (2012), (Ed.) Service Management : The New Paradigm in Retailing,, Springer
4. Maglio, P. P., Kieliszewski, C. A. and Spohrer, J. C. (eds.): Handbook of Service Science (Service Science:
Research and Innovations in the Service Economy), Springer, 2010.