Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
οι φοιτητές κατανοούν και παράγουν κείμενα με τα ειδικά χαρακτηριστικά του επιστημονικού, ερευνητικού λόγου. Αναλύουν τη δομή του ερευνητικού άρθρου, της ανακοίνωσης και της επιστημονικής περίληψης, κατανοούν πολυτροπικά κείμενα, επιχειρηματολογούν και αντικρούουν επιχειρήματα.
Οι φοιτητές είναι σε θέση να:
• διατυπώνουν απόψεις με σαφήνεια και λογικά επιχειρήματα
• αντικρούουν επιχειρηματολογία
• αναλύουν κριτικά πολυτροπικά κείμενα
• αναγνωρίζουν και να χρησιμοποιούν στοιχεία μορφολογίας και σύνταξης που απαντούν στον ακαδημαϊκό λόγο
Περιεχόμενο Μαθήματος
τα κειμενικά είδη που παρουσιάζονται Στο μάθημα Ελληνικά για Αλλοδαπούς Φοιτητές Ε’ εξαμήνου (επίπεδο Γ2.1)είναι η περίληψη του ερευνητικού άρθρου, το ερευνητικό άρθρο δημοσιευμένο σε συλλογικούς τόμους ή σε επιστημονικά περιοδικά και οι ανακοινώσεις σε πρακτικά συνεδρίων.
Μορφοσυντακτικά χαρακτηριστικά του ακαδημαϊκού λόγου:
• ονοματοποίηση
• φράσεις μετριασμού
• επιλογή ρηματικού χρόνου
• αρχαιόκλιτα ρήματα
• στερεότυπες εκφράσεις με λόγιες προθέσεις
• ενεργητική vs. παθητική σύνταξη
• απόλυτος υπερθετικός
Λέξεις Κλειδιά
ακαδημαϊκός λόγος, ερευνητικό άρθρο, περίληψη ερευνητικού άρθρου (abstract), ειδικοί ακαδημαϊκοί σκοποί.