ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ / History of Italian art II
Τίτλος στα ΙταλικάStoria dell'arte italiana II
Κωδικός11364
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006621

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 42
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΚατ' Επιλογήν Υποχρεωτικά746

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600147598

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ Α' (440)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 09:00 έως 13:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
ΟΧΙ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
NA ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΑ, ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΕ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥΣ.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιεχόμενο του μαθήματος Το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στην Ιταλική Αναγέννηση και καλύπτει χρονικά την περίοδο από τον 14ο έως τον 16ο αιώνα. Αφορά την περίοδο της Πρώιμης Αναγέννησης και συγκεκριμένα την καλλιτεχνική δράση και καινοτομία του Gioto στην Ασίζη και στην Πάδοβα, τις καλλιτεχνικές προτάσεις του Simone Martini και της σχολής της Σιένας, την καλλιτεχνική και θεωρητική αναζήτηση καλλιτεχνών πού έδρασαν κυρίως στην Φλωρεντία όπως οι: Brunelleschi, Masaccio, Donatello, Ghiberti, Beato Angelico, Leon Battista Alberti, Paolo Uccello, Filippo Lippi, Piero della Francesca, Verrocchio. Την δραστηριότητα των Andrea Mantegna, Niccolò dell’Arca στη βόρεια Ιταλία, του Antonello Da Messina στη Νότια Ιταλία, την νέα αναπαραστατική κουλτούρα των Bellini και Carpaccio στην Βενετία. Το μάθημα εξετάζει παράλληλα τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες μέσα στις οποίες αναπτύχθηκε η νέα ανθρωποκεντρική αντίληψη της φύσης και της Ιστορίας, τη μελέτη της αρχαιότητας, το επίτευγμα της εφεύρεσης της προοπτικής με την έννοια του νοητικού σχήματος (forma mentis) και της συμβολικής μορφής. Το δεύτερο μέρος αφορά την περίοδο της Κλασσικής Αναγέννησης και τους κύριους εκπροσώπους της: τον Leonardo da Vinci, τον Michelangelo και τον Raffaelllo, την Βενετική σχολή των Giorgione και Tiziano έως και την εμφάνιση του Μανιερισμού. Εξετάζονται τα ρεύματα και οι τάσεις της τέχνης κάτω από την επίδραση του Νεοπλατωνισμού, των συνθηκών που διαμορφώνονται με τη συνδρομή του Μαικηνισμού, τα ιστορικά, φιλοσοφικά και κοινωνικά θέματα που γίνονται οι αιτίες του καλλιτεχνικού φαινομένου του κινήματος της Αναγέννησης. Βασικά βοηθήματα: G.C.ARGAN, STORIA DELL'ARTE ITALIANA, SANSONI, FIRENZE Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη: PIERO ADORNO, L’ARTE ITALIANA, CASA EDIT. G.D’ANNA, MESSINA -FIRENZE ERWIN PANOFSKY, IL SIGNIFICATO DELLE ARTI VISIVE, EINAUDI, TORINO ERWIN PANOFSKY, STUDI DI ICONOLOGIA, EINAUDI, TORINO A.CHASTEL, ARTE E UMANESIMO A FIRENZE, EINAUDI Μαθησιακοί στόχοι: Στόχος του μαθήματος αποτελεί η ολοκλήρωση και ο εμπλουτισμός των σπουδών των φοιτητών του Τμήματος με τη γνώση της τέχνης που συνόδεψε, με αμοιβαίες επιδράσεις την εξέλιξη της γλώσσας, τη λογοτεχνία και την αισθητική του Ιταλικού πολιτισμού. Παράλληλα επιχειρείται μια προσέγγιση γενικότερων θεμάτων της τέχνης, της αισθητικής, της ορολογίας και των θεωριών της. Γενικό στόχο του μαθήματος αποτελεί επίσης ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
Λέξεις Κλειδιά
ΙΤΑΛΙΑ, ΤΕΧΝΗ, ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ, ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ, ΜΙΧΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΡΑΦΑΗΛ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
ΟΧΙ
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις522,1
Εργαστηριακή Άσκηση150,6
Άσκηση Πεδίου70,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων582,3
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων150,6
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΤΑ ΙΤΑΛΙΚΑ
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
G.C.ARGAN, STORIA DELL'ARTE ITALIANA, SANSONI, FIRENZE
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
ERWIN PANOFSKY, IL SIGNIFICATO DELLE ARTI VISIVE, EINAUDI, TORINO / ERWIN PANOFSKY, STUDI DI ICONOLOGIA, EINAUDI, TORINO ANDRE CHASTEL, ARTE E UMANESIMO A FIRENZE AL TEMPO DI LORENZO IL MAGNIFICO, EINAUDI, TORINO
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-12-2019