ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ / Introdution to literary analysis
Τίτλος στα ΙταλικάIntroduzione all'analisi letteraria
Κωδικός11251
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006560

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 229
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΥποχρεωτικό116

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600147974

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 15 (106)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 09:00 έως 13:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Πολύ καλή γνώση της ιταλικής γλώσσας.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές - θα εξοικειωθούν με τους όρους και τις έννοιες που αναφέρονται στην περιγραφή του μαθήματος. - θα είναι σε θέση να συζητήσουν σχετικά με τα θέματα του αφηγητή, του χώρου, του χρόνου, του λόγου και του αποδέκτη της αφήγησης. - θα έρθουν σε επαφή με αποσπάσματα πεζογραφικών, κατά κύριο λόγο, κειμένων από την ξενόγλωσση, κυρίως, μυθοπλασία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο εισαγωγικό αυτό σεμινάριο που πραγματεύεται το «προβληματικότερο» ίσως κεφάλαιο της γραμματολογίας (την ποιητική της αφήγησης), θα επιχειρηθεί ο συνδυασμός θεωρητικού προβληματισμού και συγκεκριμένων εφαρμογών, με σκοπό να αναδειχτεί η στενή συνάρτηση ανάμεσα στη θεωρία, τις μεθόδους, και την επαλήθευσή τους. Θα γίνει συνθετική και συνοπτική παρουσίαση διάφορων και διαφορετικών, κάποτε αλληλοαναιρούμενων, απόψεων και όχι η δημιουργία μιας ψευδούς - και επικίνδυνης - εντύπωσης για την ύπαρξη μιας και μοναδικής μεθοδολογίας για κοινή - και αβασάνιστη- χρήση. Θα παρουσιαστούν τα θέματα του αφηγητή, του χώρου, του χρόνου, του λόγου και του αποδέκτη της αφήγησης.
Λέξεις Κλειδιά
Η ποιητική της αφήγησης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις753
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων753
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
– Beatrice Panebianco - Antonella Varani, L'esperienza del testo. La narrazione, Zanichelli, Bologna 2005.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
– Δημήτρης Τσατσούλης, Αψοφητί... Κριτικές Προσεγγίσεις Ελληνικής Πεζογραφίας (1990-2000), Ελληνικά γράμματα, Αθήνα 2001. – Harold Bloom, Ο δυτικός κανόνας, Gutenberg, Αθήνα 2007 (μτφρ. Κ. Ταβαρτζόγλου). – Antoine Compagnon, Ο δαίμων της θεωρίας, Μεταίχμιο, Αθήνα 2001 (μτφρ. Απόστολος Λαμπρόπουλος). – Umberto Eco, Ερμηνεία και Υπερερμηνεία, Ελληνικά γράμματα, Αθήνα 1993 (μτφρ. Αναστασία Παπακωνσταντίνου). – Umberto Eco, Αναμνήσεις επί χάρτου, Ελληνικά γράμματα, Αθήνα 2007 (μτφρ. Έφη Καλλιφατίδη). Γιώργος Βελουδής, Γραμματολογία, Δωδώνη, Αθήνα 1997 – Γιώργος Καλλίνης, Εγχειρίδιο αφηγηματολογίας Εισαγωγή στην τεχνική της αφήγησης, Μεταίχμιο, Αθήνα 2005. – Ερατοσθένης Γ. Καψωμένος, Αφηγηματολογία Θεωρία και μέθοδοι ανάλυσης της αφηγηματικής πεζογραφίας, Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα 2003. – Άννα Τζούμα, Ερμηνευτική. Από τη βεβαιότητα στην υποψία, Μεταίχμιο, Αθήνα 2006. – Marc Angenot, Jean Bessière, Douwe Fokkema, Eva Kushner, Θεωρία της λογοτεχνίας, Gutenberg, Αθήνα 2010 (μτφρ. Τιτίκα Δημητρούλια). – Terry Eagleton, Μετά τη θεωρία, Μεταίχμιο, Αθήνα 2007 (μτφρ. Πέγκυ Καρπούζου). – Terry Eagleton, Εισαγωγή στη θεωρία της λογοτεχνίας, Οδυσσέας, Αθήνα 2008 (μτφρ. Δημήτρης Τζιόβας). – Massimo Peri, Δοκίμια αφηγηματολογίας, Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 1994. – Robert E. Scholes, Η Δύναμη του Κειμένου, παραφερνάλια-τυπωθήτω, Αθήνα 2005 (μτφρ. Ζ. Κ. Μπέλλα). – Franz K. Stanzel, Θεωρία της αφήγησης, University Studio Press, Θεσσαλονίκη 1999 (μτφρ. Κυριακή Χρυσομάλλη – Heinrich). Mikhail Bakhtin, Προβλήματα λογοτεχνίας και αισθητικής, Πλέθρον, Αθήνα 1980 (μτφρ. Γ. Σπανός). – Harold Bloom, Πώς και γιατί διαβάζουμε, παραφερνάλια-τυπωθήτω, Αθήνα 2004 (μτφρ. Κ. Ταβαρτζόγλου). – Umberto Eco, Περί λογοτεχνίας, Ελληνικά γράμματα, Αθήνα 2002 (μτφρ. Έφη Καλλιφατίδη). – Jonathan Culler, Λογοτεχνική θεωρία, Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 2000 (μτφρ. Κ.Διαμαντάκου).
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-10-2020