ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ / Practical training
Τίτλος στα ΙταλικάTirocinio e insegnamento in classi di italiano a stranieri
Κωδικός11480
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006860

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 11
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600148020

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΟ (371)
ΗμερολόγιοMartedì 09:00 to 13:00
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • 11111 ΙΤΑΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β1
  • 11212 ΙΤΑΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β1+
  • 11213 ΙΤΑΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β2
  • 11214 ΙΤΑΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β2+
  • 11233 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Για τη συμμετοχή των φοιτητών στην πρακτική άσκηση είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενός βασικού υπόβαθρου που να αφορά τον προγραμματισμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση στο μάθημμα της ξένης γλώσσας. Θα πρέπει επίσης να διαθέτουν σχετικά υψηλό επιπεδο ιταλομάθειας. Επίσης, είναι απαραίτητη η ύπαρξη βασικού παιδαγωγικού υπόβαθρου, που θα επιτρέπει την διαχείρηση της τάξης με τρόπο παιδαγωγικά αποδεκτό, που να συμβάλει στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών. Για το λόγο αυτό έχουν οριστεί ως προαπαιτούμενα μαθήματα αυτά της διδακτικής των γλωσσών, του Προγραμματισμού και της αξιολόγησης, των Παιδαγωγικών θεωιών και σχολικών πρακτικών, καθώς και τα γλωσσικά Ιταλικά Β1, Β1+, Β2, Β2+.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωσης της πρακτικής άσκησης οι φοιτητές θα πρέπει να είναι ικανοί να οργανώνουν ένα μάθημα ξένης γλώσσας, να παράγουν κύριο ή/και συμπληρωματικό διδακτικό υλικό, να υλοποιούν το σχέδιο του μαθήματός τους και να αξιολογούν τη μαθησιακή διαδικασία και τους μαθητές. Επίσης θα πρέπει να είναι σε θέση να διαχειρίζονται την τάξη και να αντιμετωπίζουν, εφαρμόζοντας κατάλληλους παιδαγωγικούς χειρισμούς, προβλήματα που προκύπτουν στην τάξη, είτε αφορούν τις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ μαθητών αλλά και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικού, είτε αφορούν τη σχέση των μαθητών με το αντικείμενο της μάθησης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Διαχείριση προγράμματος Σπουδών 2. Σχεδιασμός μαθήματος 3. Σχεδιασμός και υλοποίηση αξιολόγησης μαθητών 4. Αντιμετώπιση προβλημάτων μέσα στην τάξη-τεχνικές διαχείρισης κρίσεων 5. Μικροδιδασκαλίες 6. Εφαρμογή σε πραγματικές συνθήκες διδασκαλίας
Λέξεις Κλειδιά
σχεδιασμός μαθήματος, παραγωγή διδακτικού υλικού, μικροδιδασκαλίες, πρακτική άσκηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων θα χρησιμοποιηθούν βιντεοσκοπημένα αποσπάσματα πραγμματικών μαθημάτων τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την μελέτη και ανάλυση των διαφόρων ενοτήτων του μαθήματος. Επίσης θα βιντεσκοπηθούν οι μικροδιδασκαλιές των φοιτητών καθώς και η διδασκαλίες με πραγματικούς μαθητές σε σχολεία, έτσι ώστε να μελετηθούν και να αξιολογηθούν οι πρακτικές που ακολουθήθηκαν από τους διδάσκοντες. Προβλέπεται επίσης στην πρώτη φάση του μαθήματος η προβολή μέσω παρουσιάσεων ppt μοντέλων σχεδιασμού μαθήματος. Η επικοινωνία με τους φοιτητές, πέρα από τη κατά πρόσωπο επικοινωνία κατά τις ώρες συνεργασίας, θα γίνεται και μέσω λογισμικών που υλοποιούν την τεχνολογία VOIP.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια261,0
Πρακτική (Τοποθέτηση)1245,0
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα βασιστεί στην μελέτη φακέλου (portfolio) που θα καταθέσουν στο τέλος του εξαμήνου και στη διδασκαλία που μαθήματος που θα αναλάβουν να κάνουν σε δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα. Τα κριτήρια αξιολόγησης του φακέλου θα είναι: 1. Ποιότητα σχεδιασμού του μαθήματος (σχέση σχεδίου και Προγράμματος Σπουδών, καταλληλότητα του μοντέλου σχεδιασμού, καταλληλότητα του περιεχομένου των φάσεων του σχεδίου). 2. Ποιότητα του διδακτικού υλικού που θα παραγάγουν. Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των φοιτητών θα γίνει με βάση βιντεοσκοπήσεις και με τη χρήση φόρμας αξιολόγησης που θα αφορά το βαθμό επίτευξης των διδακτικών-μαθησιακών στόχων, τη δημιουργία του κατάλληλου μαθησιακού κλίματος στην τάξη, τη διαχείριση προβλημάτων στην τάξη.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βεντούρης, Α. (2005). Εισαγωγή στη γενική διδακτική. Αθήνα: Μπόνιας. BALBONI, P. E. (2014). Didattica dell’italiano come lingua seconda e straniera. Torino, Loescher.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
BALBONI, P. (2013). Fare educazione linguistica: Insegnare italiano, lingue straniere, lingue classiche. TORINO, UTET UNIVERSITA. Mezzadri M., 2001. Internet nella didattica dell’italiano: la frontiera presente, Perugia/Welland. Guerra-éditions SOLEIL. Ellis, R., (2015). Understanding Second Language Acquisition 2nd Edition: Oxford University Press: Oxford.
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-04-2020